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La Universidá d'Uviéu lidera una iniciativa para frenar l'abandonu de los estudios nel alumnáu

Esti nuevu proyectu d'investigación pretende identificar les causes del abandonu y ufiertar ferramientes qu'ayuden a desanicialo y prevenilo | El investigadores principales –el profesores Ana B. Bernardo y José Carlos Núñez—caltienen un alcuentru colos equipos de gobiernu de los centros para llograr la collaboración de la comunidá universitaria | L'últimu informe ellaboráu pol Ministeriu d'Universidaes cifra nun 33,2% la tasa d'abandonu universitariu y nun 12,5% la de cambéu d'estudios | El proyectu ‘Estudio de los factores de riesgu y protección del abandonu universitariu. Ellaboración d'una guía de bones práctiques (ModAU-GBP)’ cuenta col financiamientu del Ministeriu de Ciencia, Innovación y Universidaes

La Universidá d'Uviéu va liderar un proyectu d'investigación para frenar l'abandonu de los estudios per parte del alumnáu d'educación cimera. Esti proyectu, denomináu Estudiu de los factores de riesgu y protección del abandonu universitariu. Ellaboración d'una guía de bones práctiques (ModAU-GBP), tien por oxetu identificar los motivos detrás del abandonu y ufiertar ferramientes para prevenilo y desanicialo. La iniciativa, encabezada por Ana B. Bernardo y José Carlos Núñez, profesores del Departamentu de Psicoloxía, naz nel senu del equipu d'investigación ADIR (Aprendizaxe, Dificultaes y Rendimientu académicu) y foi financiada pol Programa Estatal d'Investigación Científica, Técnica y d'Innovación. 

El proyectu arreya, amás, a tola comunidá universitaria, gracies a la collaboración d'estudiantes, docentes y equipos de gobiernu universitarios. Para dar a conocer el proyectu y solicitar la collaboración de la comunidá universitaria, el investigadores principales del proyectu caltuvieron una xunta informativa, na Aula Clarín del Edificiu Históricu, a la qu'asistieron los equipos de gobiernu de los distintos centros universitarios y el rector de la Universidá d'Uviéu, Ignacio Villaverde. 

La profesora Bernardo destacó que l'abandonu universitariu ye un problema relevante na educación cimera, que xeneral esmolición nos gobiernos ya instituciones educatives, tantu nacionales como europeos. “Esti fenómenu trai consecuencies personales, familiares y sociales perxudiciales para'l óptimo desenvolvimientu de los mozos y de la sociedá na que viven. Coles mesmes, impacta negativamente na calidá de la cualificación profesional de la población, nes finances estatales y, n'última estancia, nes universitaries”, sorrayó.

Pela so parte, el profesor José Carlos Núñez, recordó que, tal como indica l'últimu informe ellaboráu pol Ministeriu d'Universidaes (2023), la tasa d'abandonu universitariu anguaño asítiase nun 33,2%, y la de cambéu d'estudiu nun 12,5%. “Si afitámonos nel tipu d'universidá, puede apreciase que l'abandonu producir de manera similar tantu nes universidaes públiques (33,6%) como privaes (31,2%) y el cambéu d'estudiu ye más frecuente nes primeres. Amás, la mayor parte del alumnáu qu'abandona el so estudios facer nel primer añu de carrera (22%)”, esplicó.

Con estes cifres d'abandonu universitariu y entendiendo les consecuencies que'l fenómenu tien para los mozos y la sociedá na que viven, la profundización nos motivos que lleven a los mozos a abandonar la so carrera y la puesta en marcha de mecanismos para desaniciar los sos efectos adversos ye un puntu d'especial importancia para la comunidá universitaria. 

Les consecuencies del fenómenu

El investigadores manifestaron que, si ampliamos el detalle de les consecuencies que trai consigo'l fenómenu del abandonu, podemos atopar consecuencies negatives tantu personales, para'l mesmu estudiante, como familiares. Esto ye, graves y negatives repercusiones a nivel microsocial (conflictividá nos llares, perda de los ingresos económicos invertíos para los estudios universitarios, perda d'oportunidaes llaborales, deterioru de la salú mental del estudiante…).

Na esfera social, podemos falar tamién d'una perda calidable na cualificación profesional de los mozos que va redundar n'una peor calidá de vida y nel impactu económicu nes arques del estáu; como exemplu, nel nuesu país, les perdes económiques a les que s'enfrenta l'Estáu bazcuyen ente los 1000 millones y los 1500 millones d'euros añales. Sumáu a estes razones, atopamos les perdes pa les mesmes universidaes que ven cómo'l númberu d'alumnos qu'abandonen los sos graos aumenta cada añu, perdiendo la institución educativa ingresos económicos y deteriorándose la so imaxe pública. “Esta multiplicidá de razones fai qu'esti sía un fenómenu complexu, malo d'estudiar y d'atayar, yá que son munches les variables que correlacionan ente sí, y esto convierte l'abandonu nun fenómenu de mal abordaxe”, indicó Núñez.

El proyectu d'investigación, financiáu pol Programa Estatal pa Impulsar la Investigación Científicu-Técnica y la so Tresferencia (Plan Estatal d'Investigación Científica, Técnica y d'Innovación 2021-2023 - Ministeriu de Ciencia ya Innovación), tien ente los sos oxetivos afondar na conocencia sobro cuálos son los principales motivos polos qu'un mozu universitariu plantega abandonase los sos estudios. “La idea fundamental ye poder ufiertar a la universidá ferramientes qu'ayuden a desaniciar y prevenir el fenómenu del abandonu de la educación cimera. Pa ello, va ser fundamental la collaboración d'estudiantes y docentes, lo mesmo que de los mesmos equipos de gobiernu de los centros universitarios”, concluyó la profesora Bernardo.

Referencia

Estudiu de los factores de riesgu y protección del abandonu universitariu. Ellaboración d'una guía de bones práctiques (ModAU-GBP), Proyectu d'investigación financiáu pol Programa Estatal pa Impulsar la Investigación Científicu-Técnica y la so Tresferencia (Plan Estatal d'Investigación Científica, Técnica y d'Innovación 2021-2023 - Ministeriu de Ciencia, Innovación y Universidaes). IP's Ana B. Bernardo Gutiérrez y José Carlos Núñez Pérez, profesores del Departamentu de Psicoloxía de la Universidá d'Uviéu.
 

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