template-browser-not-supported

Noticias

L'artista multidisciplinar Encarna Díaz Velasco amuesa na Universidá d'Uviéu la esposición ‘Metáfora molecular’ 

La exhibición, que va poder visitase ente'l 3 de mayu y el 4 de xunu nel Edificiu Históricu, percuerre l'universu plásticu de l'artista ayerana dende les sos primeres obres hasta l'actualidá | Díaz Velasco utiliza nesta amuesa les molécules como imaxe del procesu creativu al combinase pa crear daqué nuevu y únicu, nun diálogu continuu al traviés del tiempu

L'artista multidisciplinar Encarna Díaz Velasco esibe na Universidá d'Uviéu Metáfora molecular, una retrospectiva del so universu plásticu con un filo conductor, les suxerentes interconexiones ente l'arte y la ciencia. L'amuesa puede visitase na Sala d'Esposiciones del Edificiu Históricu, ente'l 3 de mayu y el 4 de xunu. La exhibición va ser inaugurada esta tarde cola presencia de la mesma artista, que va tar acompañada por María Pilar García Cuetos, vicerrectora d'Estensión Universitaria y Proyección Cultural, y Julia Barrosu Villar, catedrática d'Hestoria del Arte de la Universidá d'Uviéu y comisaria de l'amuesa.

Quien alleguen a la Sala d'Esposiciones de la universidá asturiana van poder esfrutar, como recueye nel catálogu la profesora Barrosu, de les primeres obres astractes realizaes dende 1986 pola artista ayerana, pasando pola obra entemedia de finales de los 90 y entamos del sieglu actual, hasta llegar a los llenzos actuales. 

La vicerrectora d'Estensión Universitaria y Proyección Cultural destaca qu'Encarna Díaz Velasco, que realizó'l so doctoráu na Universidá d'Uviéu, ye xuna artista multidisciplinar que, más allá de los sos estudios teóricos, aprendió de la vida, de los sos viaxes, del so contactu con otres cultures. “La riqueza de la so obra basar na fuerza de les sos esperiencies”, sorraya. L'artista, movida pola so busca constante, nun s'hai encasillado, “encetó dende una astracción bien espresiva y simbolista, con toques de surrealismu, la figura humana, el paisaxe y los oxetos y afigurar en pintura, escultura, grabáu, instalaciones o fotografía, llegando a remanar igualmente los soportes dixitales”, afirma García Cuetos. “Les temes que centraron el so interés y les sos reflexones son diversos, pero siempres frutu del so compromisu personal: la muyer, la pluralidá cultural, lo sorprendente, lo contradictorio, lo complementario y la busca de lo sustancial, d'aquello qu'afayamos tres l'apariencia”, añede la vicerrectora, que fai fincapié amás en el color, unu de los sos motores creativos. “El color ye otru de los elementos que define les sos creaciones. Un color atayante, lluminosu, como la mesma artista, que tresmite la fuerza de la so enerxía vital. Encarna enche vida y el so obra arimar. Puede dicise que la mesma Encarna ye color y que ta arrodiada de color”, esplica.

Xuna reflexón sobro les molécules
La comisaria de la esposición, pela so parte, manifiesta qu'en Metáfora molecular l'artista presenta obres nes que traduz a soportes de llenzu, de madera y de papel les sos intuiciones sobro'l palpitar de la vida y de la materia por aciu “llinguaxes poetizados que suxuren la evolución biolóxico y material”. L'artista, según indica la profesora Barrosu, plantega nesta amuesa “xuna reflexón que lu avera a les molécules, les partícules más pequenes d'una sustanza qu'axunta toles sos propiedaes físiques y químiques non visibles por simple observación”. “Proxecta esi magma dende'l so interior y utiliza les molécules como imaxe del procesu creativu al combinase pa crear daqué nuevu y únicu, nun diálogu al traviés del tiempu. Les sos primeres pintures astractes son como xuna molécula nueva nun estáu inicial o primitivu y de busca, les postreres tienen xuna estructura más complexa frutu de la fusión y síntesis de los elementos del so percorríu artísticu”, añede.

Encarna Díaz, nacida en Moreda d'Ayer, empezó la so trayectoria pola pintura y foise arriqueciendo con otres munches ferramientes como son la obra sobro soportes en papel, llenzu y madera, testil, nuevos materiales, recicláu de plásticos y resines, escultura en bronce y piedra, colax, llibru d'artista, performance, instalación, fotografía analóxica y dixital. El so tesón y l'ampliu repertoriu d'esposiciones per diversu ciudaes españoles amás de les realizaes en países como Bélxica, México, Francia, Austria, Italia y Portugal, según recueye la comisaria de l'amuesa, respuenden por la so trayectoria. L'artista empezó pola pintura figurativa y della foi evolucionando a los grandes llurdios de color, de conteníos poéticos y suxerentes nos que con frecuencia s'asomen imaxes humanes o animales, inclusive seres falambaldres que remanecen dientro d'un universu caóticu a manera de cosmos en formación. 
 

Documents