template-browser-not-supported

Noticias

L'Institutu Universitariu en Xéneru y Diversidá presenta la esposición ‘Trés décades d'estudios feministes’

L'amuesa recueye documentos históricos, paneles esplicativos y oxetos visuales sobro'l desenvolvimientu y afitamientu de los Estudios de les Muyeres y de Xéneru na Universidá d'Uviéu, nes sos trés facetes: docente, investigadora y de tresferencia social | La inauguración va tener llugar mañana xueves, a les 18:00 hores, nel Campus d'El Milán, y va cuntar cola presencia de la vicerrectora d'Investigación en funciones, Irene Díaz, la vicepresidenta del Gobiernu d'Asturies, Gimena Llamedo, y la directora del Institutu Asturianu de la Muyer, María Jesús Álvarez

L'antepar del Edificiu Departamental del Campus d'Humanidaes-El Milán, va acoyer mañana xueves, a les 18:00 hores, la inauguración oficial de la esposición Trés décades d'estudios feministes, impulsada pol Institutu Universitariu en Xéneru y Diversidá. L'amuesa, que nel cursu 2024-2025 va poder vese tamién n'otros espacios académicu y cultural, recueye documentos históricos, paneles esplicativos y oxetos visuales sobre'l desenvolvimientu y afitamientu de los Estudios de les Muyeres y de Xéneru na Universidá d'Uviéu, nes sos trés facetes: docente, investigadora y de tresferencia social.

La inauguración va cuntar cola presencia de Gimena Llamedo, vicepresidenta del Gobiernu del Principáu d'Asturies, y de la directora del Institutu Asturianu de la Muyer, María Jesús Álvarez, amás d'autoridaes académiques, entre elles, la vicerrectora d'Investigación en funciones, Irene Díaz Rodríguez, que va presidir l'actu.

El organizadores de la exhibición recuerden que, al igual que n'otres universidaes internacionales, los estudios feministes enllantar n'Uviéu mientres los años 90 del sieglu pasáu, promovidos por un grupu de profesores que'l so compromisu y saber feminista déxa-yos entender la so necesidá y el so impactu sobre la conocencia, entós por demás androcéntrico y escluyente de les muyeres. Los paneles amuesen esos entamos, que se manifiesten en seminarios, cursos de branu y espardimientu social, amás de la investigación pionera. En 1994, fúndase'l Seminariu d'Estudios de la Muyer de la Universidá d'Uviéu (SEMUO), y en 1995 llógrase la decisiva aprobación del Programa de Doctoráu n'Estudios de la Muyer, xerme de la mesma de los actuales programes interdisciplinares de máster y doctoráu. Esa década final del sieglu XX consolida los estudios feministes por aciu publicaciones, proyectos d'investigación, tesis doctorales, congresos, asociaciones nacionales y redes internacionales. 

Paneles sobre'l desenvolvimientu de los estudios y la tresferencia social

Los paneles informativos dexen conocer esta trayectoria creciente de participación n'asociaciones nacionales ya internacionales y l'intensu llabor de tresferencia social, realizada pol grupu de profesores qu'empecipia los estudios y el más estensu qu'anguaño constitúi l'Institutu Universitariu en Xéneru y Diversidá (IUGENDIV). Reflexar nellos el sofitu recibíu del Institutu Asturianu de la Muyer (IAM), que fai posibles la Colección Alternatives, les conferencies académiques de profesores visitantes, y les ayudes para cursar los estudios de posgráu. Recuérdense collaboraciones col IAM, como les del programa Tiempu Propiu (empobináu a muyeres mayores de 50 años en conceyos rurales) y diverses esposiciones, eventos y premios.

Per otru llau, los estudios feministes y de xéneru na Universidá d'Uviéu cuntaron siempres con profesores de gran reconocencia internacional. Delles figures escepcionales, como Gayatri Chakravorty Spivak, Laura Mulvey, Nawal el Sadaawi, Marcela Lagarde y Elena Poniatowska destacar nun llugar prominente nesta esposición, xuntu coles munches otres visitantes, que les sos obres principales amosar en cada unu de los pasos de la escalera central del edificiu del Campus d'Humanidaes. 

Paneles sobre los programes de posgrado y pantalles de sobre la investigación y les xeres profesionales de egresados de los programes

Dellos paneles tán dedicaos a los trés programes de posgrado n'estudios de les muyeres y de xéneru que constitúin xuna de les meyores ufiertes del país nesti ámbitu: el Programa de Doctoráu en Xéneru y Diversidá, el Máster Erasmus Mundus n'Estudios de les Muyeres y de Xéneru (GEMMA) y el Máster en Xéneru y Diversidá. Dellos cientos de egresadas d'estos programes ocupen puestos de profesoráu o personal investigador n'universidaes españoles ya internacionales, o d'espertes en xéneru n'instituciones d'igualdá de too el mundu, incluyíes les de Naciones Xuníes. 

El Programa de Doctoráu, unu de los primeres creaos nel país, foi impartíu ensin interrupción dende la so fundación en 1995. Llogró la Mención calidable nel añu 2005, y la posterior Mención escontra la Excelencia, en 2011. El programa forma parte del Consorciu internacional Intergender, constituyíu por 16 universidaes europees qu'ufierten conjuntamente formación predoctoral d'excelencia.

El Máster Erasmus Mundus n'Estudios de les Muyeres y de Xéneru (GEMMA) foi'l primer programa Erasmus Mundus aprobáu na Universidá d'Uviéu. Ye un programa d'excelencia responder por pola Comisión Europea, que lo escoyó cuatro vegaes consecutives (en 2006, 2011, 2017 y 2019). Cuenta con numberoses reconocencies internacionales y en 2019 foi escoyíu pola CE entre los 10 programes financiaos con mayor impactu. 

El Máster Universitariu en Xéneru y Diversidá naz en 2005, cola adaptación de los estudios universitarios al Espaciu Européu d'Educación Cimera (EEES) y los sos conteníos harmonizar colos del Máster Erasmus Mundus n'Estudios de les Muyeres y de Xéneru (GEMMA), col que comparte parcialmente docencia y internacionalización. La so demanda per parte d'estudiantes nacionales y estranxeres creció considerablemente nos últimos años. 

Paneles sobre Grupos d'investigación

Amuesen l'algame nacional ya internacional de los grupos d'investigación consolidaos integraos nel Institutu: Intersecciones, Deméter, Translit, GENESYS, que lleven a cabu xuna investigación piquera por aciu proyectos concedíos en convocatories competitives d'ámbitu nacional y européu. Destaquen especialmente los sos numberosos proyectos del Plan Estatal I+D+i y nes Convocatories de la Comisión Europea, especialmente los Proyectos ITN Marie Sklodowska Curie. Amuésase, coles mesmes, investigación d'otros grupos qu'enceten parcialmente les cuestiones de xéneru.

L'Institutu Universitariu en Xéneru y Diversidá

L'Institutu Universitariu en Xéneru y Diversidá vien reforzar estructuralmente el llabor y la trayectoria de los estudios feministes na Universidá d'Uviéu, que cunten con un historial académicu innovador, rigorosu y de prestíu reconocíu tanto nel ámbitu nacional como l'internacional. Ta presidíu pola directora electa, Isabel Carrera Suárez, catedrática de Filoloxía Inglesa, y cuenta nel equipu de dirección con Rosa Cid López, catedrática d'Hestoria Antigua, como subdireutora, y Carmen Alfonso García, profesora titular de Lliteratura Española, como secretaria. Formar profesores y profesores de múltiples ámbitos universitarios, con una fuerte base nes Humanidaes y les Ciencies Sociales. 

Documents