template-browser-not-supported

Noticias

Estudiantes de la Universidá d'Uviéu ufierten visites empuestes para celebrar el Día Internacional de los Monumentos y los Sitios

L'alumnáu del grau y del máster universitariu n'Estudios Avanzaos n'Hestoria del Arte va llevar a cabu mientres esta fin de selmana y el próximu más dolce itinerarios culturales nes ciudaes d'Uviéu, Xixón, Avilés, Pola de Siero y Llangréu | El públicu comenenciudu en participar nes distintes actividaes solo tien qu'inscribise directamente y de forma gratuita nos puntos d'alcuentru habilitaos en cada see | El Día Internacional de los Monumentos y Sitios tien como fin promover tomar de conciencia sobro la diversidá del patrimoniu cultural de la humanidá, de la so vulnerabilidá y de los esfuerzos que se riquir pa la so protección y caltenimientu

L'alumnáu del grau y del máster Universitariu n'Estudios Avanzaos n'Hestoria del Arte de la Universidá d'Uviéu va ufiertar, a lo llargo d'esta fin de selmana y del próximu, dolce visites empuestes distintos –gratuites- para conmemorar el Día Internacional de los Monumentos y los Sitios. Estos itinerarios desenvolveránse los díes 13 y 14 d'abril nes ciudaes d'Uviéu, Xixón, Avilés y Pola de Siero. L'actividá va enllargar en Llangréu los díes 20 y 21 d'abril, con una visita a la Pinacoteca Municipal Eduardo Úrculo.

Dende 1983, y por iniciativa del Conseyu Internacional de Monumentos y Sitios (ICOMOS), cada 18 d'abril celebra'l Día Internacional de los Monumentos y Sitios, que tien como fin promover tomar de conciencia sobro la diversidá del patrimoniu cultural de la humanidá, de la so vulnerabilidá y de los esfuerzos que se riquir pa la so protección y caltenimientu.

Col sofitu de la Facultá de Filosofía y Lletres y del Departamentu d'Hestoria del Arte y Musicoloxía – sumáu a les collaboraciones con otres instituciones y colectivos culturales, como'l Conceyu d'Avilés, el Centru d'Estudios de l'Alfoz de Gauzón (CEAG), el Conceyu de Siero, l'Asociación PolArte y el Conceyu de Llangréu– l'alumnáu va interpretar dolce itinerarios culturales, con una duración averada de 45 minutos, nos cinco sedes asturianes.

Uviéu

Nel casu d'Uviéu, propunxéronse un total de cuatro itinerarios centraos nos monumentos prerrománicos del Naranco, l'Uviéu medieval, los monumentos barrocos y el patrimoniu industrial calteníu na ciudá. van habilitase dos puntos d'información, xuntu al Centru d'Interpretación del Prerrománicu Asturianu (Naranco) y na Plaza d'Alfonso II'l Castu (catedral).

Xixón

En Xixón, el puntu d'alcuentru va allugar na Plaza Riolo Valdés, frente a la Ilesia de San Pedro, y diseñáronse dos itinerarios. El primeru va realizar na zona de Cimadevilla con un percorríu nel que podrá vese el barriu y el so calter más popular al traviés d'elementos de l'arquitectura vernácula y urbanismu, venceyándolos con personaxes históricos y fechos icónicos, que conjuntamente, construyeron la hestoria local. El segundu d'estos concentraría l'urbanismu y les construcciones en redol a les décades iniciales del sieglu XX, pa diseccionar el texíu urbano y arquitectónico que llegó a los nuesos díes, conformando la ciudá actual, al traviés d'un percorríu poles distintes cais, construcciones debedores de los neohistoricismos y del movimientu modernu.

Nestos dos sedes les visites realizarán el sábadu, 13 y domingu, 14 d'abril cada hora, n'horariu de 11:00 a 14:00 hores y de 16:00 a 20:00 hores, dambos díes.

Avilés

Pela so parte, trés van ser los itinerarios n'Avilés. va visitase'l so centru históricu, afitando como puntu d'alcuentru la Plaza de Carlos Llobu, con salíes el sábadu, 13 d'abril, a les 17:00 hores, y el domingu, 14, a les 11:00 hores. Tamién se va visitar el campusantu de La Carriona el sábadu, 13, a les 11:00 hores, y el domingu, 14, a les 16:00 hores; y el pobláu de Llaranes, con salida na ilesia de Santa Bárbara el sábadu, a les 11:00 hores y el domingu, a les 16:00 hores.   

Llangréu

Nel casu de Llangréu, ufiértase una visita monográfica a la Pinacoteca Municipal Eduardo Úrculo la fin de selmana de'l 20 y 21 d'abril, de 11:00 a 14:00 hores y de 16:00 a 20:00 hores.

Pola de Siero

En Pola de Siero, el puntu d'alcuentru va ser la Plaza de Abastos Ildefonso Sánchez del Ríu. La ruta histórica va incluyir elementos singulares como la Plaza de Abastos, el conceyu o'l Palaciu del Marqués de Santa Cruz, y l'itinerariu d'arte urbano, empuestu por integrantes del grupu PolArte, va percorrer les manifestaciones artístiques más relevantes de pintura urbana y realizaes con técniques mistes, con una concepción novedosa pol so calter efímeru. Dambos itinerarios van tener llugar el sábadu, 13, y el domingu, 14 d'abril. La ruta histórica va partir a les 11:00 hores y a les 13:00 hores, y l'itinerariu d'arte urbano, a les 12:00 hores.

El públicu comenenciudu na actividá puede inscribise directamente nos puntos d'alcuentru habilitaos en cada see.
 

Documents