template-browser-not-supported

Noticias

L'universu escultórico y fotográfico de Joaquín Valdeón alluma la Sala d'Esposiciones de la Universidá d'Uviéu 

La esposición ‘Forma, color, testura, materia’ va ser inaugurada esta tarde nun actu que va cuntar cola presencia María Pilar García Cuetos, vicerrectora d'Estensión Universitaria y Proyección Cultural, amás del propiu Valdeón | Les escultures de cartón que dan forma a l'amuesa complementar con una exhibición de 13 semeyes fotográfiques en blancu y negru realizaos pol artista | La exhibición va poder visitase ente'l 14 de marzu y el 28 d'abril nel Edificiu Históricu de la institución académica

Escultura y fotografía dan la mano na amuesa Forma, color, testura, materia, que l'artista autodidacta Joaquín Valdeón presenta güei na Sala d'Esposiciones de la Universidá d'Uviéu. La exhibición va poder visitase ente'l 14 de marzu y el 28 d'abril nel Edificiu Históricu de la institución académica. Valdeón ye un artista multidisciplinar, que desenvolvió la so busca creativa en campos tan variaos como la fotografía, la escultura, el comisariado o la instalación. La esposición Forma, color, testura, materia va ser inaugurada esta tarde, a les 19:00 hores, nun actu que va cuntar cola presencia María Pilar García Cuetos, vicerrectora d'Estensión Universitaria y Proyección Cultural, amás del propiu artista. 

La vicerrectora destaca, nel catálogu de l'amuesa, que la diversa ya innovadora obra de Joaquín Valdeón naz d'una formación autodidacta, que toma dende'l diseñu gráficu, hasta'l trabayu con materiales alternativos como'l cartón que, nesti casu, da forma a les escultures que s'amuesen nel Edificiu Históricu. “Verdaderamente, cuando pensamos na escultura asimilar más fácilmente con otros materiales, como la piedra, la madera o'l bronce. Pero hubo escultores que basaron los sos diseños nel manexu de pieces de cartón, como ye'l casu del singular Pablo Gargallo, qu'ellaboraba les sos maquetes manipoliando humildes plantiyes d'esi material”, recuerda García Cuetos. 

La riqueza d'un material humilde

Joaquín Valdeón comparte esti interés por un material col qu'empezó a esperimentar de manera intuitiva y que, a la so entender, ufierta munches posibilidaes creatives. D'una parte, dexa xugar coles testures, coles plegues, les cortes y les formes creaes. A elles, súmase un color vibrante que dota de vida y de riqueza a esa base aparentemente anodina. “Les escultures de Joaquín Valdeón xueguen cola forma, la testura, el color y tamién col espaciu. Caúna d'elles interactúa de forma irrepetible cola redolada nel que s'asitia y, de dalguna manera, imponer al mesmu”, esplica la vicerrectora. “La fuerza de caúna d'estes creaciones, a caballu ente lo pictórico y lo escultórico, encétanos y atráinos, convídanos a revisar la nuesa relación col llugar. El cartón dexa crear obres de gran tamañu y delicada fraxilidá, superando les llimitaciones d'otres materies, pero sorteando les mesmes de les sos característiques. Nello, Joaquín Valdeón tamién aplica xuna técnica mista cola que va desvelando llendes y posibilidaes”, añede.

La singularidá del manexu del cartón nes sos obres anicia precisamente nesa rotura de les llendes por aciu una propuesta na que l'artista xuega con universos paralelos, con un multiverso. “En munches d'elles pártese de la forma xeométrica que constitúi la estructura del cartón, a la que se superpone la qu'añede l'artista y a la que se suma la envolvente creada pola escultura y l'espaciu. De lo más recóndito de la materia de cada creación a la so contemplación más alloñada, les múltiples visiones d'estes escultures llévennos de la reflexón sobro'l mesmu universu, a la nuesa relación col mesmu o'l puru esfrute estéticu”, afirma García Cuetos. 

Un fotógrafu clásicu

Les escultures complementar con una exhibición de 13 semeyes realizaes pol artista. El fotógrafu Carlos Casariego define a Valdeón, nel catálogu de la esposición, como un “artista inquietu” qu'escoyó la fotografía como “medio d'espresión plástica d'una bona parte de les sos moliciones vitales”. Centrándose casi puramente na semeya, los sos modelos pertenecen, según Casariego, a la so redolada más cercana. Armáu con cámara Hasselblad de formatu cuadráu, Valdeón prefier el blancu y negru tradicional primero que los actuales sistemes dixitales, que conoz, pero apenes practica. 

Espertu nes técniques convencionales, revela los sos propios carretes y positiva personal y curioso les sos copies. “Joaquín ye un fotógrafu clásicu y, como tal, les invenciones estrafalaries provóquen-y indiferencia. Lo suyo ye tresmitir emociones, trespasar les barreres que la dixebren de los sos suxetos; el so orixinal y espartanu talentu anicia nos conceutos. Lo que más sospriende de les sos imaxes, amás de xuna claridá técnica y formal escepcionales, ye l'apaciguadura y la tranquilidá que emana de los sos personaxes; tán lliteralmente vivos na nuesa presencia, transcendiendo el tiempu y l'espaciu pa convertise en personaxes atemporales”, sorraya Casariego.

Trayectoria profesional

Músicu de formación, Joaquín Valdeón estudió violín con Alfonso Ordieres y José Ramón Hevia, viola con Wieslav Reckucki nel Conservatorio Superior de Música Eduardo Martínez Torner d'Uviéu y Cantar con María Dolores Suárez. Coles mesmes, ye llicenciáu en Musicoloxía pola Universidá d'Uviéu. Dende 1997 dirixe'l Coru Universitariu d'Uviéu. Pero, amás, Joaquín Valdeón ye un artista multidisciplinar. Les sos obres espunxéronse na Sala LAi de Xixón (instalación), na Galería Mediadvanced de Xixón (semeyes fotográfiques), na sala d'esposiciones del Edificiu Históricu de la Universidá d'Uviéu (fotografía analóxica y comisariado), en Dos Ajolotes espaciu d'arte (colectiva d'escultura), na Galería Espaciu Y de Llión (escultura) o en Camarote Madrid (escultura), ente otres. Como comisariu, foi responsable de delles esposiciones: La voz (pabellón del Bancu Herrero na Feria d'Amueses d'Asturies y na Casa de Cristal del Retiru en Madrid), Agora toca…la orquesta (Auditoriu d'Uviéu y Logroño), Centenariu de la Sociedá Filarmónica d'Uviéu (Café Español del Conceyu d'Uviéu) o Analóxicos, primer esposición n'España dedicada puramente a la fotografía analóxica (Edificiu Históricu de la Universidá d'Uviéu).

Documents