template-browser-not-supported

Noticias

Ignacio Villaverde anuncia l'adelantu de les elecciones al rectoráu de la Universidá d'Uviéu

L'anticipu de los comicios producir tres l'aprobación de los Estatutos de la Institución qu'introducen un nuevu marcu normativu y esixen la constitución del Claustru y del Conseyu de Gobiernu | Villaverde señala que nun se pueden encarar los nuevos retos decisivos para la institución ensin el respaldu de la comunidá universitaria, espresáu nel so votu”  | Los nuevos estatutos contemplen novedaes como la modernización de la regulación del Conseyu Social, del Claustru o del Conseyu d'Estudiantes, que pasa a tener rangu estatutariu o refuercen los programes relativos a la tresferencia de conocencia | El rector tamién anunció nel Claustru la propuesta de que l'Institutu Universitariu d'Oncoloxía del Principáu d'Asturies lleve'l nome de Carlos López Otí

Les elecciones al rectoráu de la Universidá d'Uviéu van adelantrase y va proponese para la so celebración el próximu 25 d'abril. Asina lo anunció'l rector Ignacio Villaverde na xunta del Claustru de la institución que tuvo llugar esta mañana. L'adelantu electoral produzse, tal que esplicó Villaverde, tres l'aprobación de los cuartos Estatutos de la institución qu'introducen un nuevu marcu normativu y esixen la constitución d'un nuevu Claustru y un nuevu Conseyu de Gobiernu. Villaverde señaló que “la Universidá d'Uviéu tien qu'encarar nos próximos años retos que van decidir lo que quier ser y non puede encarase estos retos ensin el respaldu de la comunidá universitaria espresáu nel so votu” y añedió que “nun tien sentíu retrasar unos meses esta decisión o que la renovación del Claustru y del Conseyu de Gobiernu de la nuesa universidá sía liderada por un equipu  rectoral que'l so mandatu expira n'unos meses”. 
El rector Villaverde fixo esti anunciu n'una xunta del Claustru, xusto tres l'aprobación d'una norma que, según dixo, “encáranos con nuevos retos, nueves figures de profesoráu, nueves formes de xestionar la nuesa universidá, nuevos diseños de la nuesa estructura alministrativa y la regulación del so personal, una nueva gobernanza, una nueva composición y renovación obligada de los nuesos órganos de gobiernu, un nuevu sistema d'elección de rectoráu y de duración de los mandatos únicos de los órganos unipersonales, por solo citar les novedaes más sobresalientes”. 

Villaverde recordó tamién cuestiones como l'aplicación del plan tresañal de financiamientu col Gobiernu del Principáu d'Asturies, el desenvolvimientu del Campus d'El Cristu o la gran alianza europea INGENIUM, que, dixo, “van riquir tomar de decisiones esenciales para la institución”. “Esta universidá nun tien tiempu que perder y el so futuru tien que construyise de la mano de la comunidá universitaria”, señaló'l rector qu'amás, esplicó que “la responsabilidá institucional esíxenos dar per concluyida esta etapa, col arguyu de cumplir los nuesos oxetivos, y encarar el nuevu momentu de cambeos fondos y retos cola llexitimidá d'unes elecciones nes que la comunidá universitaria ye llamada para refrendar el proyectu d'esti rector o para escoyer otru camín”.

Principales cambeos nos nuevos estatutos 

La decisión del adelantu electoral vien motivada pola aprobación de los nuevos estatutos, que cuntaron col sofitu del Claustru por 228 votos a favor, dos astenciones y un votu en contra. La nueva norma foi presentada pol secretariu xeneral, Ángel Espiniella, qu'esplicó que'l documentu consta de “siete títulos, 232 preceptos, seis disposiciones adicionales, cuatro disposiciones transitories y una disposición final”. Amás, señaló que “afai los vixentes Estatutos a les esixencies de la Llei Orgánica del Sistema Universitariu y actualiza por interés y oportunidá aquellos aspeutos que se quedaren un tanto desfasaos”.

Espiniella, qu'esbilló dalgunos de los principales cambeos, señaló que nel títulu primeru, qu'enceta la naturaleza, fines y competencies de la Universidá d'Uviéu, son novedaes recoyer nel artículu 4 sobro tresparencia, rindición de cuentes ya integridá, nel artículu 8 sobro la sociedá inclusiva y nel artículu 11 sobro la institucionalización de la web, la see electrónica y el tablón electrónicu oficial. El títulu segundu fai referencia a la estructura y organización de la Universidá d'Uviéu. La so principal novedá ye que la institución pasa a tener la competencia pa crear institutos universitarios d'investigación.

Nel títulu terceru, afaise y actualízase el réxime de los órganos de gobiernu, representación, asesoramientu y garantía de la universidá, modernizando la regulación del Conseyu Social, del Claustru, del Conseyu de Gobiernu, del Conseyu Rectoral, de la Comisión de Reclamaciones, de la Xunta Electoral Central y del Conseyu d'Estudiantes, que pasa a tener rangu estatutariu. Tamién s'actualiza la normativa sobro órganos unipersonales, baltes como'l Rectoráu, los vicerrectorados, la Secretaría Xeneral, la Xerencia, según los órganos de centros, departamentos ya institutos, ente otros. Nesti títulu recueye un artículu que dexa que la Defensoría Universitaria pueda constituyise como órganu unipersonal o colexáu según la so normativa de desenvolvimientu. “Quiciabes l'aspeutu más destacáu nesti puntu ye'l mandatu únicu, improrrogable y non anovable de seis años de los cargos unipersonales”, manifestó Espiniella.

En cuanto al títulu cuartu, nél enceten les funciones de la universidá. Nesti sentíu, los Estatutos recueyen el mandatu de la LOSU relativu a oldear la tresferencia de la conocencia a la investigación, polo que refuercen la importancia de los programes propios de la universidá pa la investigación y la tresferencia de conocencia, ya inclúi un novedosu capítulu sobro proyección internacional, que tendrá d'articulase nuna estratexa de internacionalización. Tamién recueye l'apueste por una ciencia abierta ya incorpora el llabor d'espardimientu al traviés de la llamada ciencia ciudadana y, per vegada primera, incorpora un preceptu propiu sobro'l patrimoniu históricu, artísticu y cultural de la universidá. 

Nel títulu quintu, regúlase la comunidá universitaria. Tal que señala lliteralmente la LOSU, los oxetivos principales de los Estatutos nesti puntu son, per un sitiu, que l'estudiantáu tenga un papel protagonista; por otru, que'l profesoráu sía reconocíu como núcleu de la fortaleza de la universidá. Y, a lo último, que'l personal técnico, de xestión y d'alministración y servicios sía revalorizáu como un actor clave pal funcionamientu eficiente y eficaz de la Institución. El réxime económicu y financieru de la universidá encetar nel títulu sestu, onde se refuercen los mecanismos de tresparencia económica y rindición de cuentes, afítase la obligación de la contabilidá analítica, y actualízase la estructura del presupuestu. A lo último, el Títulu Séptimu enceta la reforma de los estatutos, y nada camuda respectu de la regulación esistente. A partir d'esta aprobación pol Claustru, el testu se remite al Principáu d'Asturies que tendrá d'emitir un informe de llegalidá nel plazu de cuatro meses.

Reconocencia a Carlos López Otín

El Claustru celebráu esta mañana tamién sirvió por que'l rector, Ignacio Villaverde, realizara una reconocencia espreso a la figura de Carlos López Otín y anunciara la propuesta de dar el so nome al Institutu Universitariu d'Oncoloxía del Principáu d'Asturies (IUOPA). Villaverde esplicó que “Carlos López Otín llevó'l nome de la Universidá d'Uviéu lo más alto de la ciencia internacional. El so trabayu y el del so equipu fueron decisivos, hasta'l puntu de que los sos estudios dexaron definir nueves claves de la evolución humana”, y recordó que, “por tollo, esta institución otorgó-y fai agora poco más d'un añu, la so máxima distinción, la so Medaya d'Oru”. 

“El profesor Otín va siguir siendo siempres Universidá d'Uviéu. Déxanos, amás  un equipu d'investigadores ya investigadores d'enorme talentu que van perpetuar el so legáu”, dixo Villaverde, y añedió que “son ellos precisamente, los sos discípulos y discípules, los que quieren tener presente al que mientres tantos años foi'l so maestru, y ye por eso polo que la Comisión Permanente del IUOPA propúnxome que, este, unu de los grandes emblemes de la investigación d'esta universidá, l'Institutu Universitariu d'Oncoloxía del Principáu d'Asturies, lleve'l nome de Carlos López Otín”. “Nun m'asocede meyor forma d'estimar a Carlos lo que fixo por esta Universidá”, concluyó'l rector.

Informe de la Defensora Universitaria

Otru de los puntos recoyíos nel orde del día de la xunta del Claustru d'esta mañana tamién foi l'informe de la Defensoría Universitaria. Nél, reparóse xuna amenorgamientu de los casos d'un 4,6%, pasando 196 a 187. Ye'l cuartu añu que'l númberu d'actuaciones baxa, tal que esplicó la defensora universitaria, Isabel Viña, pasando de los 374 de 2020, a 224 en 2021, 196 en 2022 y 187 en 2023. El colectivu que más actuaciones riquió foi l'Estudiantáu, con 132 casos, siguíos de los 33 del PDI. 

Viña esbilló les actuaciones por tipu, y esplicó que de les 187, 143 correspondieron a quexes y 43 a consultes. Amás producióse un casu de mediación. Nel casu de los estudiantes, cuestiones como les calificaciones y los exames, la evaluación y la convalidación o la docencia son les más comunes ente les actuaciones llevaes a cabu pola defensoría. 

Documents