template-browser-not-supported

Noticias

Fernanda Bustamante Gradia llogra l'IX Premiu Internacional d'Investigación Lliteraria “Ángel González” con una obra sobro la relación de José Agustín Goytisolo cola poesía de la Cuba revolucionaria

“El gatu y el so cubanía: José Agustín Goytisolo, embaxador de la poesía cubana na España del tardofranquismo” destaca, según el xuráu, pola orixinalidá del estudiu, el so ingente trabayu de documentación y el rigorosu manexu de les fontes | El galardón ta impulsáu pola Cátedra Ángel González de la Universidá d'Uviéu, col financiamientu del Gobiernu del Principáu d'Asturies | El fallu comunicóse güei nun actu nel que se presentó amás el llibru ganador de la pasada edición, “Más perenne que'l bronce. El discursu autopoético na llírica española contemporanea”, obra de José Ángel Baños Saldaña
 

Fernanda Bustamante Gradia, cola obra El gatu y el so cubanía: José Agustín Goytisolo, embaxador de la poesía cubana na España del tardofranquismo, llogró güei l'IX Premiu Internacional d'Investigación Lliteraria “Ángel González”, que convoca la Universidá d'Uviéu al traviés de la cátedra que lleva'l nome del poeta uvieín. El fallu del xuráu diose a conocer na Aula Rector Ales del Edificiu Históricu de la Universidá d'Uviéu, nun actu nel que se presentó amás Más perenne que'l bronce. El discursu autopoético na llírica española contemporanea, obra de José Ángel Baños Saldaña, ganadora de la pasada edición d'esti galardón. 

El xuráu del Premiu Internacional d'Investigación Lliteraria “Ángel González”, presidíu por María Pilar García Cuetos, vicerrectora d'Estensión Universitaria y Proyección Cultural, alcordó conceder el galardón a Fernanda Bustamante Gradia, profesora de Lliteratura Española y Llatinoamericana na Universidá de Alcalá y doctora en Teoría de la Lliteratura y Lliteratura Comparada pola Universidá Autónoma de Barcelona, pola so obra El gatu y el so cubanía: José Agustín Goytisolo, embaxador de la poesía cubana na España del tardofranquismo. El trabayu reflexa “l'esfuerzu realizáu por Fernanda Bustamante por trazar el minuciosu relatu de la relación lliteraria, ideolóxica y afeutiva del poeta catalán cola Cuba revolucionaria y los sos poetes”, según señala'l xuráu. 

L'estudiu conduz a “una meritoria voluntá, especialmente valorada pol xuráu de recuperar materiales escaecíos y despolvoriar documentos inéditos que contribúin a allumar non solo una faceta apenes conocida de José Agustín Goytisolo, la de xestor editorial y embaxador n'España de les lletres cubanes; sinón tamién un fenómenu non menos clisáu: el de la penetración y espardimientu que conoz la poesía hispanoamericana potenciada por axentes del campu lliterario español nos años 60 y 70 en paralelu cola bien conocida esplosión de la novela, col fin de superar l'anemia intelectual a la que la política cultural ordenada pol réxime franquista conduxera al nuesu país”. El xuráu destacó la orixinalidá del estudiu, el so ingente trabayu de documentación y el rigorosu manexu de les fontes. 

Al Premiu Internacional d'Investigación Lliteraria "Ángel González” pueden allegar trabayos en llingua española, de calter teóricu o críticu, sobro una tema tocante a la poesía hispánica de los sieglos XX y XXI. L'oxetivu d'esti galardón ye incentivar la conocencia, espardimientu, formación ya investigación sobro aspeutos rellacionaos cola obra del poeta asturianu, la creación lliterario y artístico y los estudios humanísticos.

El premiu ta impulsáu pola Cátedra Ángel González de la Universidá d'Uviéu, col financiamientu del Gobiernu del Principáu d'Asturies. Fernanda Bustamante va recibir los 5.000 euros como ganador del galardón y va poder amás ver reconocíu y publicáu el so trabayu nuna editorial que garantice'l so espardimientu nacional ya internacional. 

El xuráu encargáu de fallar el premiu tuvo presidíu pola vicerrectora d'Estensión Universitaria y Proyección Cultural, María Pilar García Cuetos, y actuaron como vocales la directora de la Cátedra Ángel González, Araceli Iravedra; Rafael Alarcón Sierra, catedráticu de Lliteratura Española de la Universidá de Xaén; José Ramón López García, profesor titular de Lliteratura Española de la Universidá Autónoma de Barcelona y Selena Millares, catedrática de Lliteratura Hispanoamericana de la Universidá Autónoma de Madrid. 

Obra ganadora de la pasada edición

La obra ganadora de la pasada edición estudia'l funcionamientu de la lliteratura autorreflexiva y l'evolución de la introspeición llírica a lo llargo de la lliteratura española hasta llegar a finales del sieglu XX. Más perenne que'l bronce: el discursu autopoético na llírica española contemporanea enceta los desafíos de la autorreflexión al proponer una teoría de les autopoéticas aplicada al analís históricu-lliterariu de la poesía española. El so autor, José Ángel Baños Saldaña, ye doctor en Lliteratura Española pola Universidá de Murcia (2022, Sobresaliente cum laude y Mención internacional). Les sos llínees d'investigación son la poesía española contemporanea, la autorreflexión —autopoéticas— y la transreferencialidad. Realizó estancies d'investigación na Université de Genève (Suiza), na Universidá Nacional de Mar de la Plata (Arxentina) y en Pomona College (California, EEXX). Anguaño trabaya como profesor na Universidá Internacional de La Rioxa (XUNIR). 
 

Documents