template-browser-not-supported

Noticias

El Muséu de Xeoloxía de la Universidá d'Uviéu arriquez los sos fondos cola donación del coleicionista alemán afincáu n'Asturies Gunter Uhrich

La importancia del legáu, de más mediu millar de minerales, mora en qu'el 93% de les pieces vien de fora d'España, sobremanera, d'Alemaña, Austria y el continente africanu | Una gran parte de la colección realizar na década de los años 70 del sieglu pasáu, na dómina activa de les esplotaciones mineres, lo que confier un valor simbólicu agregu a munchos exemplares | L'actu oficial cuntó cola presencia de la donante, María Jesús Martino Cuadriello, vilba de Uhrich; el vicerrector de Relaciones Institucionales y Coordinación, Humberto R. Solla, y el director del muséu, Luis Miguel Rodríguez Terente, ente otres personalidaes

El Muséu de Xeoloxía de la Universidá d'Uviéu amontó los sos fondos cola donación de minerales del coleicionista alemán afincáu n'Asturies Gunter Uhrich. La donación fíxose efectiva'l martes nun actu institucional que cuntó cola presencia de la donante, María Jesús Martino Cuadriello, vilba de Uhrich; el vicerrector de Relaciones Institucionales y Coordinación, Humberto R. Solla, y el director del muséu, Luis Miguel Rodríguez Terente, amás d'otros miembros del departamentu y la Facultá de Xeoloxía.

Esta donación contribúi a arriquecer la importante colección del muséu que supera yá los 40.000 exemplares. La importancia del conxuntu de les amueses donaes mora, principalmente, nes localidaes de procedencia de los exemplares, una y bones el 93% d'ellos son de fora d'España, y destaquen, sobremanera, los orixinarios d'Alemaña, Austria y distintos países africanos. Dase, amás, la circunstancia de qu'una gran parte de la colección realizar na década de los años 70 del sieglu pasáu, na dómina activa de les esplotaciones mineres, lo que confier un valor simbólicu agregu a munchos exemplares, por culpa de que el accesu a los restos de los llabores mineros na actualidá ye prácticamente imposible.

Terente esplicó que, por aciu del profesor Agustín Martín Izard, Gunter Uhrich y María Jesús Martino visitaron va tiempu'l muséu, del que siempres guardaron bien bon alcordanza. Tres el fallecimientu del coleicionista, la so vilba meditó la posibilidá de que la colección del so home incorporar al muséu pa lo que finalmente s'estableció un protocolu de donación de les amueses que remató'l martes cola firma d'un documentu oficial. 

Los exemplares yá habíen sidorecepcionados en marzu, sometíos a un procesu de llimpieza y catalogación, que llevó dellos meses. A la fin, contabilizáronse un total de 525 exemplares. Estes amueses atópense anguaño almacenaes nes instalaciones del muséu y na litoteca y dellos exemplares pueden ser reparaos yá nes sos vitrines.

El pequenu actu de formalización de la donación cuntó, amás de colos yá mentaos, cola presencia la directora del Departamentu de Xeoloxía, Gabriela Fernández Viejo, y el decanu de la Facultá de Xeoloxía, Carlos López Fernández. Tres la firma del alcuerdu, la comitiva realizó un curtiu percorríu pol muséu empuestu por Rodríguez Terente. El director del esti espaciu espositivu quixo estimar esti legáu y animó a fomentar esti tipu de donaciones que dexen que colecciones y amueses xeolóxiques (minerales y fósiles) de particulares y empreses puedan ser calteníes nes meyores condiciones. El muséu ye d'accesu llibre y gratuitu, y puede visitase en díes llaborables de 9:30 a 13:30 hores y de 16:00 a 18:30 hores.

Documents