template-browser-not-supported

Noticias

La Universidá d'Uviéu participa n'una investigación para desenvolver técniques innovadores na preservación de recursos xenéticos 

El proyectu Mother va estudiar métodos de crioconservación de ovocitos inmaduros, con posibles aplicaciones na industria ganadero y nes clíniques de reproducción humana asistida | Unu de los oxetivos del programa ye contribuyir al caltenimientu d'animales en peligru d'estinción, como les races autóctones asturianes

La Universidá d'Uviéu participa nun proyectu, lideráu pol Serviciu d'Investigación y Desenvolvimientu Agroalimentario (Serida), para desenvolver técniques innovadores nel caltenimientu de los recursos xenéticos, lo qu'abre una vía importante para la industria ganadero y la recuperación d'especies en peligru d'estinción. El programa Mother centrar na crioconservación de ovocitos inmaduros para protexer el potencial reproductivu de les femes de ganáu vacuno al traviés de la preservación de la corteza ovárica. 

La investigadora de la área de Xenética y Reproducción Animal y encargada de coordinar el proyectu, Carmen Díez Monforte, esplicó que, según un recién estudiu, el 95% de los ovocitos presentes nel ovariu de la vaca nun son aprovechaos al nun algamar l'estadiu óptimo de desenvolvimientu. “Sicasí, son un material d'altu valor para los programes de caltenimientu de recursos xenéticos”, precisó. 

Por aciu el desenvolvimientu d'estes técniques de caltenimientu de la corteza ovárica amontaríase'l potencial reproductivu de les femes, lo que podría tener gran impactu en múltiples especies d'animales. Amás, puede repercutir tamién na salú reproductiva humana, al proponer una alternativa al métodu actual de conxelación/descongelación de la corteza ovárica que rique'l so posterior tresplante. 

Ello ye que xuno de los oxetivos del proyectu contribuyiría al caltenimientu de recursos n'animales en peligru d'estinción, como les races autóctones asturianes. Na actualidá, los ovocitos nun se caltienen en bancos de recursos zoogenéticos por cuenta de la so alta sensibilidá nos procesos de conxelación. Poro, el desenvolvimientu de nueves técniques dexaría abrir otres posibilidaes de preservación del patrimoniu xenéticu asturianu. 

Anguaño, los bancos de ovocitos solo esisten en clíniques de reproducción asistida humana y tienen especial valor para aquelles muyeres que, de resultes de tratamientos como la quimioterapia, pueden ver anulaes o menguaes les sos posibilidaes de tener fíos. Tamién resulten útiles para quien deciden retardar la maternidá. Por estes razones, el desenvolvimientu de nueves técniques optimizaes que depués puedan ser extrapolables a estes clíniques tien especial relevancia y constitúi unu de los oxetivos del proyectu. 

Esta iniciativa va suponer tamién una importante contribución para la industria ganadero y podría dexar un últimu aprovechamientu del potencial reproductivu de femes con altu valor xenéticu que por dalguna razón tuvieren que ser sacrificaes. 

La conxelación de la corteza ovárica para caltener ovocitos n'especies animales tien entá un calter esperimental. “Lo que'l proyectu plantega ye la posibilidá de desenvolver tecnoloxíes para'l caltenimientu de los folículos presentes na corteza ovárica que contienen los ovocitos en distintos estadios de desenvolvimientu, coles mires de recuperalos a posteriori y sometelos a un procesu para producir embriones in vitro”, indicó Marta Muñoz, investigadora del proyectu.

El programa, que lleva por títulu Crioconservación de ovocitos inmaduros: unu aproximamientu innovador nel caltenimientu de los recursos xenéticos (Mother) va desenvolver nel Centru de Biotecnoloxía Animal de Deva (Xixón/Xixón) mientres cuatro años y cuenta con un presupuestu de 168.750 euros. 

Para llevar a cabu'l proyectu, constituyóse un consorciu investigador multidisciplinar nel que, amás del Serida y de la Universidá d'Uviéu, participen l'Institutu Nacional para la Investigación Agronómica de Francia (INRAe), l'Academia Polaca de Ciencies, la Universidá de Ciencies de la Vida d'Estonia y compañíes biotecnológicas como Concepteasy (Estonia) o la clínica de reproducción asistida Ergo (España). La universidá asturiana ta representada por Isaac Antolín González, del Departamentu de Morfoloxía y Bioloxía Celular.

Semeya: Serida