template-browser-not-supported

Noticias

El Grupu 9 d'Universidaes pronunciase sobro los desafíos actuales na investigación universitaria n'España

La Comisión Sectorial d'Investigación del G-9 alvierte del escesu de burocracia na xestión de los fondos NextGenerationEU, que ta comprometiendo la execución de proyectos relevantes | Recuerda que nun se puede faer política científica si nun se cunta coles universidaes

La Comisión Sectorial d'Investigación del Grupu 9 d'Universidaes (G-9) axuntóse mientres los díes 9 y 10 d'ochobre na Universidá del País Vascu/Euskal Herriko Unibertsitatea, en Bilbao. Más de 140 responsables académicos y técnicos, espertos nel ámbitu de la Investigación y la Tresferencia de les universidaes públiques del G-9, rexuntaos en redol a 8 grupos de trabayu encetaron, so la presidencia del rector de la Universidá de Castiella-La Mancha, José Julián Garde, diverses cuestiones venceyaes cola investigación universitaria y los sos desafíos actuales. 

Atopamos nun momentu históricu, con importantes recursos económicos para la investigación, lo cual ye, ensin dulda, una oportunidá ensin precedentes para'l tresformamientu del sistema español de ciencia. Sicasí, supon un aumentu bien significativu na carga alministrativa de les nueses universidaes, qu'escarecen de los recursos humanos suficientes para xestionar conducentemente estos fondos. Enfrentamos a desafíos de coordinación con dellos ministerios y la dificultá de contextualizar los recién cambeos normativos dientro del Sistema Universitariu Español. 

Espérase que'l nivel actual de financiamientu calténgase o amonte nel tiempu, una vegada remataos los fondos del Mecanismu de Recuperación y Resiliencia (MRR). La comisión considera fundamental que se recuperen los mecanismos y les convocatories necesaries para esplegar la carrera profesional investigadora regulada pola Llei de la Ciencia, la Tecnoloxía y l'Innovación, col fin d'atraer y retener el talentu na nuesa redolada universitaria. 

Medría sobrevenida de la burocracia

Los integrantes de la comisión amuesen la so enorme esmolición pola creciente, y sobrevenida, complexidá na xestión de los fondos de la Investigación universitaria n'España, ensin directrices nin ferramientes clares. Esto afecta, especialmente, a los proyectos, ayudes y subvenciones financiaos pol MRR, incluyendo dalgunes de les últimes convocatories del Plan Estatal. Tou ello ta comprometiendo la execución de los proyectos en cursu. A esti respectu, el G-9 reivindica la necesidá de qu'estos fondos vengan acompañaos d'una dotación de recursos humanos suficientes para poder xestionalos conducentemente.  

Coordinación interministerial y misión de les universidaes

A pesar de llevar a cabu'l 70% de la Investigación n'España, les competencies en materia d'universidaes tán un ministeriu distintu al que determina la política estatal d'Investigación ya Innovación. El G-9 sorraya la necesidá d'una mayor coordinación interministerial na xestión de la Investigación y propón que los ministerios con atribuciones n'Investigación ya Innovación y n'Universidaes allíniense estableciendo una visión conxunta sobro'l camín a siguir p'ameyorar l'ecosistema de Ciencia. Nesti sentíu, la comisión d'Investigación del G-9 recuerda, una vegada más, que pa faer política científica tien de cuntase coles universidaes.