template-browser-not-supported

Noticias

La Universidá d'Uviéu acueye l'actu d'entrega de los Premios Iberoamericanos ASICOM 2023

El periodista asturianu Carlos Franganillo, Cruz Roja Española, la escritora Irene Vallejo, La Lliga Española de Fútbol, la científica Thelma Krug y el productor Adrián Solar recibieron el galardón n'una ceremonia celebrada nel Paraninfu del Edificiu Históricu

El Paraninfu del Edificiu Históricu acoyó esta tarde la ceremonia d'entrega d'una nueva edición de los Premios Iberoamericanos ASICOM. Estos galardones, qu'entama l'Asociación Iberoamericana de la Comunicación en collaboración cola Universidá d'Uviéu y otres entidaes iberoamericanes, tienen como oxetivu reconocer el llabor de profesionales, académicos ya instituciones que se destacaron en distintes disciplines dientro del contestu iberoamericanu y que contribuyeron a construyir y afitar la cultura y tradiciones de la rexón. 

L'actu d'entrega cuntó cola participación, amás de los premiaos, del presidente de la Xunta Xeneral del Principáu, Juan Cofiñu; del presidente de l'Asociación Iberoamericana de la Comunicación (ASICOM), Carlos Fernández Collada; del presidente del patronatu de ASICOM, Carlos Casanueva Vares y del rector de la Universidá d'Uviéu, Ignacio Villaverde. Asistió tamién a la ceremonia la vicepresidenta del Gobiernu d'Asturies, Jimena Llamedo, y embaxadores de dellos países iberoamericanos.

Los premiaos d'anguaño son los siguientes:

Carlos Franganillo

Nacíu n'Uviéu en 1980, Carlos Franganillo ye un periodista español que s'empecipió nel periodismu nel diariu La Nueva España de la so tierra natal, en 2003. Darréu, en febreru de 2005, trabayó en RNE n'Uviéu hasta febreru de 2007, onde foi editor de boletinos y presentador d'un programa d'entretenimientu. En 2007, incorporar al departamentu de prensa de la Fundación Príncipe d'Asturies. Dende setiembre de 2018, presenta la segunda edición del Telediariu de TVE. 

Cruz Roja Española

Cruz Roja Española ye xuna institución de calter voluntariu y humanitaria que desenvuelve la so actividá so la protección del Gobiernu d'España y l'Altu Patronalgu de los Reis d'España. Forma parte del Movimientu Internacional de la Cruz Roja y de la Medialluna Colorada. Na hestoria recién cabi mentar la so intervención mientres los atentaos del 11-M en Madrid, con una movilización de casi 900 voluntarios ente médicos, forenses, enfermeros, psicólogos. Tamién son reseñables les sos intervenciones nel terremotu de Lorca. El so llabor centrar en que les persones puedan superar les situaciones agudes o cróniques que ponen en peligru les sos vides y promover la igualdá d'oportunidaes ente toos. En representación d'esta institución, recoyó'l premiu Josep Quitet, vicepresidente de Cruz Roja Española.

Irene Vallejo

La escritora Irene Vallina (Zaragoza, 1979) estudió Filoloxía Clásica y llogró el Doctoráu Européu poles universidaes de Zaragoza y Florencia. Na actualidá, lleva a cabu xuna intensu llabor de divulgación del mundu clásicu impartiendo conferencies y cursos. Collabora col diariu Heraldu d'Aragón y con El País Selmanal. De la so obra lliteraria destaquen les noveles La lluz soterrao (2011) y El xiblíu del arqueru (2015). Publicó ensayos y llibros infantiles. Les antoloxíes Daquién faló de nós (2017) y El futuru recordáu (2020) recueyen los sos artículos periodísticos. En 2020, recibió'l Premiu Nacional d'Ensayu pol llibru L'infinitu nun xuncu.

La Lliga Española de Fútbol
La Lliga Española de Fútbol ye la máxima categoría del sistema de lligues de fútbol d'España y la principal competición a nivel de clubes del país. El vixente campeón ye'l Fútbol Club Barcelona. Esta competición estatal entamar dende 1984 la Lliga Nacional de Fútbol Profesional n'asocediendo a la Real Federación Española de Fútbol (RFEF). Ta conformada por tolos clubes de primera y Segunda División, les consideraes lligues profesionales d'España y ta presidida por Javier Tebas.

Thelma Krug

Thelma Krug foi investigadora de la Coordinación d'Observación de la Tierra del Institutu Nacional d'Investigaciones Espaciales de Brasil, dependiente del Ministeriu de Ciencia, Tecnoloxía, Innovación y Comunicación (MCTIC). Foi escoyida vicepresidenta del Grupu Intergubernamental d'Espertos sobro'l Cambéu Climáticu (IPCC) pal sestu ciclu del Grupu (ochobre de 2015 – ochobre de 2022), en siendo copresidenta del Grupu de Trabayu del IPCC sobro inventarios nacionales de gases d'efectu invernaderu dende 2002 hasta 2015. Ye doctora n'estadística espacial pola Universidá de Sheffield (Reinu Uníu).

Adrián Solar

Adrián Solar ye un productor de cine chilenu y presidente de la FIPCA. Magíster en Ciencies de la Comunicación pola Universidá Llibre de Berlín. CEO de CENECA Producciones (Chile). Foi profesor d'Industria del Cine nes Universidaes Adolfo Ibáñez y De'l Desenvolvimientu. Ente les sos producciones destaquen: L'amiga, de Jeannine Meerapfel; Taxi pa trés, d'Orlando Lübbert; La última buelga, de Paola Castillo; Na cama, de Matías Bize; El mio meyor enemigu, d'Alex Bowen; El güéspede, de Coke Hidalgo; Prohibíu prohibir, de Jorge Durán; La vida de los pexes, de Matías Bize; Sal, de Diego Rougier; Carne de perru, de Fernando Guzzoni; y Desiertu desnudu, de Jorge Durán.

Anguaño, amás, concedióse'l Premiu Platino-ASICOM d'investigación y Cine que, nesta la so primer edición, recayó nel documental El Casu Padilla. Recoyó'l galardón Pavel Giroud, el so director.

Documents