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Una investigación de la Universidá d'Uviéu revela que l'AVE contribúi a amenorgar la estacionalidad del turismu

El trabayu indica qu'esti efectu produz tantu para'l turismu nacional como internacional, anque en mayor grau para los viaxeros procedentes del estranxeru | La disponibilidad d'una llínea d'alta velocidá aumenta los fluxos escontra les provincies coles que Madrid ta conectáu, más especialmente en temporada baxa | L'estudiu, realizáu por investigadores de la Área de Fundamentos del Analís Económicu, foi publicáu na revista ‘Journal of Transport Geography’, de máximu impactu na so área de la conocencia

Les infraestructures de tresporte xueguen un papel importante nos fluxos turísticos. La disponibilidad, frecuencia y conectividad qu'ufierten les distintes maneres de tresporte públicu determinen en gran midida la elección del destín, una y bones los visitantes traten d'embrivir los tiempos de viaxe. Una investigación liderada pola Universidá d'Uviéu reveló que les llínees de ferrocarril d'alta velocidá, l'AVE, contribúin a amenorgar la estacionalidad del turismu, distribuyendo los fluxos de visitantes de manera más uniforme a lo llargo de too l'añu. Esti efectu produz tantu para'l turismu nacional como internacional, anque en mayor grau para los viaxeros procedentes del estranxeru.

L'estudiu foi realizáu polos investigadores David Boto García y Leví Pérez, dambos de la Área de Fundamentos del Analís Económicu de la Universidá d'Uviéu y foi publicáu apocayá na revista Journal of Transport Geography, de máximu impactu na so área de la conocencia. El profesor Leví Pérez, investigador principal, recuerda qu'España cunta cola rede d'AVE más grande d'Europa, la segunda del mundu por detrás de China. “Diversos estudios evaluaron con anterioridá cómo la puesta en serviciu del tren d'alta velocidá afectó a la demanda turística de les provincies españoles con resultancies verdaderamente inconclusos. Polo xeneral, los distintos trabayos realizaos atopen que l'AVE nun aumentó de forma significativa la llegada de turistes o les pernoctaciones”, apunta l'investigador. “Una posible llimitación d'estes investigaciones ye que traten por igual a toles rexones que tienen AVE independientemente del so grau de conectividad o accesibilidá. Consideren por igual a Madrid y a Palencia yá que dambes rexones disponen d'AVE. Sicasí, rexones como Madrid disponen de munches más conexones con otres rexones, frecuencia de trayectos o estaciones”, añede.  

Leví Pérez sorraya que “les resultancies del nuesu trabayu apunten a que meyores na conectividad y accesibilidá de les rexones al traviés de l'AVE amenorguen la estacionalidad del turismu, distribuyendo los fluxos de manera más uniforme a lo llargo del añu y l'efectu ye mayor para'l casu del turismu internacional”. Cuidao que la rede de l'AVE n'España ye radial con Madrid como principal exa vertebrador, y teniendo en cuenta que l'aeropuertu Adolfo Suárez Madrid-Embaraxes ye la principal vía de llegada de los turistes internacionales al nuesu país, “esta resultancia paez suxurir que la disponibilidad d'AVE aumenta los fluxos escontra les provincies coles que Madrid ta conectáu, especialmente en temporada baxa”, añede.  
   
L'estudiu ufierta delles implicaciones importantes. “Per un sitiu, el desenvolvimientu de la rede d'AVE paez ser efectivu para amenorgar la concentración de la demanda turística, lo cual inflúi de forma relevante sobro l'actividá económica derivada al distribuyir los ingresos turísticos de manera más uniforme a lo llargo del añu. Per otru llau, el nuesu estudiu indica que conectar una provincia a la rede d'AVE nun ye abonda, per se, p'ameyorar los sos datos turísticos”, comenta. “El grau de conectividad y accesibilidá en términos d'estaciones, llínees, frecuencies o provincies coles que ta conectada remanecen como aspeutos clave qu'espliquen les diferencies na contribución de l'AVE a la demanda turística”, indica l'investigador. 

El trabayu realizóse usando datos de viaxeros agospiaos n'hoteles a nivel provincial n'España nel periodu 2004-2019, pa ello analizó si la conectividad y accesibilidá rexonal al traviés de l'AVE tuvo un efectu sobro la estacionalidad turística. La estacionalidad del turismu mídese utilizando índices de Gini – dexen midir cualquier forma de distribución desigual - y coeficientes de variación que traten de prindar la dispersión de los fluxos turísticos dientro del añu y cómo se concentren en ciertos meses. La conectividad y accesibilidá de l'AVE midióse al traviés d'un índiz sintéticu que tien en cuenta les provincies coles que se ta conectáu, el so tamañu como un indicador de los posibles mercaos d'orixe, el númberu de llínees y el númberu d'estaciones.

Per mediu d'un analís causal dosis-respuesta que trata de cuantificar cómo varia la estacionalidad (respuesta) énte pequenos cambeos na conectividad y accesibilidá (dosis), el investigadores atoparon evidencia de que mayores niveles de conectividad amenorguen la concentración turística, tantu pal casu del turismu nacional como internacional. L'efectu ye creciente col grau de conectividad. L'analís tien en cuenta la heteroxeneidá ente rexones acomuñada a niveles de renta (PIB), población, nivel de precios o tenencia d'aeropuertu. Cuando se repite l'analís usando datos de les principales ciudaes españoles (Puntos d'Interés Turísticu), les resultancies caltiénense y ufierten, amás, gran robustez. 
 

Referencia
Boto-García, D. and Pérez, L. (2023). The effect of high-speed rail connectivity and accessibility on tourism seasonality. Journal of Transport Geography, 107, 103546.

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