template-browser-not-supported

Noticias

La Universidá d'Uviéu y Hunosa dan los primeros pasos para la puesta en marcha del Tech-LAB hunu

La iniciativa va dexar potenciar y consolidar capacidaes d'investigación y xeneración de productos nel ámbitu de la investigación y esplotación del hidróxenu como combustible | Amás, va facer posible la creación de llaboratorios esperimentales soterraños y l'agospiamientu d'infraestructures para la computación d'altes prestaciones

El rector de la Universidá d'Uviéu, Ignacio Villaverde, y el presidente d'Hunosa, Gregorio Rabanal, roblaron esta mañana un protocolu d'intenciones que da los primeros pasos para la puesta en marcha del Tech-LAB hunu, un futuru un centru loxísticu que va actuar como nodo de recursos naturales y materies primes. Tech-LAB hunu va dexar potenciar y consolidar capacidaes d'investigación y xeneración de productos nel ámbitu de la investigación y esplotación del hidróxenu como combustible, la creación de llaboratorios esperimentales de vanguardia en fondura y l'agospiamientu d'infraestructures para la computación d'altes prestaciones. 

Gregorio Rabanal, presidente d'Hunosa, manifestó'l so prestu porque l'alcuerdu “dexa establecer llínees d'investigación conxuntes en proyectos de sumu interés para Hunosa, centrada agora nes nueves enerxíes y el medioambiente, según avanzar na reutilización d'antiguos activos mineros”.

Pela so parte, el rector de la Universidá d'Uviéu, Ignacio Villaverde, esplicó que con esta iniciativa, vamos un pasu más allá nel nuesu deséu de convertir el Campus de Mieres y les contornes mineres en referentes internacionales y centros d'esperimentación de peraltu valor añedíu”. Amás, fixo fincapié na importancia de cuntar con Hunosa para esti proyectu, y añedió que “yá cuntamos con distintos convenios y collaboraciones, como la cátedra, el conveniu para la realización d'actividaes d'I+D+I, o l'esistente para Aula de la Minería y Enerxía d'HUNOSA, ente otros”. 

En concretu, al traviés del protocolu d'intenciones robláu güei la Universidá d'Uviéu va valorar la posible cesión del del pozu Barredo a Hunosa pa la instalación d'una planta de producción ya investigación d'hidróxenu verde. Pela so parte, Hunosa va estudiar la cesión del pozu Santiago pal desenvolvimientu conxuntu ente Hunosa, Principáu d'Asturies y Universidá d'Uviéu d'un proyectu de llaboratorios soterraños pa la instalación de llaboratorios y equipamientu científicu d'altes prestaciones y l'allugamientu d'equipos de supercomputación. Amás, comprometer a realizar los llabores necesarios de xestión y drenaxe na mina Mariana, pal usu de l'agua na producción d'hidróxenu, nos términos que s'establezan nos convenios de desenvolvimientu y asume la reforma y equipamientu d'un edificiu destináu a xeres d'investigación. El protocolu d'intenciones tien xuna vixencia de cuatro años, prorrogable por periodos de dos años.