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La Universidá d'Uviéu participa nun proyectu pioneru d'investigación para facilitar la enseñanza y l'aprendizaxe de les matemátiques

Exploding Dots ye un sistema de matemátiques manipulativas con soporte dixital que facilita la representación numbérica y ayuda al alumnáu a la comprensión del valor posicional de les cifres y los algoritmos de cálculu | Esti métodu potencia que l'estudiantáu entienda meyor los distintos sistemes numbéricos y les operaciones aritmétiques y ye un importante sofitu para l'entamu a la álxebra | La institución académica asturiana va evaluar el programa col sofitu de trés de los sos grupos d'investigación, MERG, UNIMODE y ADIR, coordinaos pol catedráticu Luis J. Rodríguez Muñiz | La iniciativa va llevar a cabu con estudiantes del primer cursu de la ESO de 80 centros educativos de Cataluña y Aragón

 

La Universidá d'Uviéu participa nun proyectu d'investigación que tien por oxetivu facilitar la enseñanza y l'aprendizaxe de les matemátiques. Esta novedosa iniciativa, denominada Exploding Dots, va llevar a cabu con estudiantes de primer cursu d'Educación Secundaria Obligatoria (ESO) de 80 centros educativos de Cataluña y Aragón. La investigación ta liderada pol MMACA Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA) y l'Universidá d'Uviéu, que se va encargar de la evaluación del proyectu.
 
¿Qué ye Exploding Dots? Luis J. Rodríguez Muñiz, catedráticu del Departamentu d'Estadística ya Investigación Operativa y Didáctica de la Matemática de la Universidá d'Uviéu, recurre a un símil para esplicar en qué consiste'l proyectu. Rodríguez Muñiz, que coordina esta iniciativa na institución académica asturiana, recuerda que casi toos utilicemos dalguna vegada un ábaco. Esti sistema emplegóse mientres milenios para cuntar y faer aritmética. "La idea ye que, en llugar d'utilizar cuentes y banielles, dibuxemos puntos y caxellos; y, en llugar d'esmucir les cuentes, facer esplotar", afirma. A última hora, Exploding Dots ye un sistema de matemátiques manipulativas con soporte dixital que facilita la representación numbérica (codificación y descodificación) ayudando a la comprensión del valor posicional de les cifres y los algoritmos de cálculu. "Esti métodu potencia que l'alumnáu entienda meyor los distintos sistemes numbéricos y les operaciones aritmétiques. Y ye un importante sofitu para l'entamu a la álxebra", sorraya'l profesor de la Universidá d'Uviéu.
 
Esti proyectu d'investigación, financiáu pola Education Endowment Foundation, n'asociación cola BHP Foundation, como parte del proyectu Building a global evidence ecosystem for teaching, va dexar evaluar l'impactu del usu d'esti novedosu programa sobro'l desenvolvimientu del pensamientu computacional nel alumnáu. Analiza l'efectu que tien sobro los estudiantes trabayar independiente l'impactu sobro l'astracción, la identificación de patrones, l'analís y descomposición, la algoritmia y la depuración d'erros. Coles mesmes, el proyectu va evaluar los efectos que tien l'usu de manipulativos virtuales pa la descomposición y allugamientu numbéricu sobro l'ansiedá, la motivación y la capacidá d'esfrutar de l'actividá matemática de los alumnos de primeru de la ESO.
 
Nesti proyectu, van participar como miembros del equipu d'evaluación investigadores ya investigadores de la Universidá d'Uviéu, pertenecientes a los grupos de MERG, UNIMODE y ADIR, daes les distintes facetes que se van a analizar con respectu al pensamientu computacional y la motivación poles matemátiques tantu n'aspeutos cognitivos y afeutivos como nes distintes técniques estadístiques que se van implementar pa midir los posibles efectos que sobro eses facetes tenga l'aprendizaxe basáu na ferramienta Exploding Dots.