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Investigadores de la Universidá d'Uviéu revelen la eficacia d'un asistente de voz para la práctica de maniobres de reanimación cardiorrespiratoria

L'estudiu demuestra que l'usu d'un asistente de voz podría ser útil por que persones legues realicen la secuencia de reconocencia de la parada cardiaca extrahospitalaria | El ‘voicebot' pilotu foi capaz d'emponer a tolos participantes nel ensayu dende la llamada al 112 hasta la realización de les comprensiones toráciques de forma continua | Nueve de cada diez participantes nel estudiu llograron realizar la secuencia completa de soporte vital básicu correchamente y el 33% consiguieron faela con alta calidá | El trabayu cuntó cola participación d'investigadores de la startup Upintelligence y de les universidaes de Santiago de Compostela y Vigo y foi publicáu en ‘The American Journal of Emergency Medicine'

Una investigación de la Universidá d'Uviéu demostró la eficacia del empléu d'un asistente de voz para la formación en técniques de reanimación cardiorrespiratoria en persones legues. El trabayu reveló que nueve de cada diez participantes nel ensayu fueron capaces de realizar la secuencia completa correchamente. L'estudiu acaba de ser publicáu en The American Journal of Emergency Medicine, una revista de máximu impactu na so área de conocencia.
 
El trabayu foi lleváu a cabu por investigadores del Departamentu d'Informática de la Universidá d'Uviéu y de la empresa Upintelligence, una startup de base tecnolóxica venceyada a la universidá asturiana, que realizaron la parte de reconocencia de llinguaxe natural y desenvolvimientu del voicebot y el chatbot, un sistema de software que, gracies al procesamientu de llinguaxe natural y l'intelixencia artificial, dexa entablar conversaciones en tiempu real. N'esperimentu, que se realizó nel Campus de Pontevedra de la Universidá de Vigo, cuntó, na so aguada sanitaria, cola participación d'investigadores de les universidaes de Santiago de Compostela y de Vigo.
 
Óscar Cosido, investigador del Departamentu d'Informática de la Universidá d'Uviéu, esplica que 21 egresados y estudiantes universitarios, legos en soporte vital básicu, participaron nesta prueba piloto de simulación esperimental. Con esti propósitu, diseñóse una versión beta del asistente de voz, articuláu por aciu un diagrama de fluxu d'entrugues y respuestes, para emponer al traviés d'un teléfonu móvil a posibles transeúntes que precisen ayuda para atender a víctimes de paraes cardiaques. El voicebot utiliza técniques de reconocencia de voz para tresformar l'audiu del usuariu en testu y xenerar la respuesta cola ayuda necesaria al traviés d'algoritmos de machine y deep learning. 
 
Les pruebes de simulación realizar con un maniquín Laerdal Little Anne. Los participantes empecipiaron el voicebot, que los empunxo na reconocencia d'un casu de parada cardiaca. En reconociendo la parada cardiaca, l'asistente marcó l'entamu de les compresiones toráciques mientres 2 minutos. La evaluación de la secuencia de reconocencia de la parada cardiaca realizar por aciu una llista de comprobación de la calidá de la RCP y recoyóse dientro una aplicación especializada na formación en RCP.
 
"El pilotu esperimental que se realizó tuvo como oxetivu validar el so usu en formación de técniques como la RCP, pero la idea ye que pueda llegase a poner en producción como sistema d'ayuda a la emerxencia, mientres l'asistencia sanitaria llega al puntu del sucesu", comenta l'investigador de la Universidá d'Uviéu. "La persona lega va poder empezar la reanimación de la persona con parada cardiorrespiratoria, lo qu'aumenta les posibilidaes de supervivencia del ausiliáu", añede.
 
Óscar Cosído destaca que l'ensayu demostróse eficaz y ufierta delles cifres. "Tolos participantes comprobaron la seguridá de la escena y aseguráronse de llamar al 112. El 91% de los participantes fueron capaces de realizar la secuencia completa correchamente. El 62% asitiaron les manos nel puntu de compresión correctu y el 33% consiguieron una RCP d'alta calidá. El tiempu mediu emplegáu pa tol procesu foi de 158 segundos, lo que s'afai a los protocolos establecíos", indica. "La primer versión del voicebot/chatbot pa posibles transeúntes legos nel soporte vital básicu tien de siguir desenvolviéndose p'amenorgar los tiempos de respuesta y ser más eficaz a la de dar mayor información sobro les compresiones toráciques", conclúi Cosido.
 
Referencia
Martín Otero-Agra, Cristina Jorge-Soto, Óscar J. Cosido-Cobos, Jorge Blanco-Prieto, Cristian Alfaya-Fernández, Enrique García-Ordóñez, Roberto Barcala-Furelos,
Can a voice assistant help bystanders save lives? A feasibility pilot study chatbot in beta version to assist OHCA bystanders,
The American Journal of Emergency Medicine,
Volume 61,
2022,
Pages 169-174,
ISSN 0735-6757,
https://doi.org/10.1016/j.ajem.2022.09.013.