template-browser-not-supported

Noticias

Completáu'l mapa genómico de la leucemia linfática crónica

Un estudiu internacional publicáu en ‘Nature Genetics' so la coordinación del IDIBAPS-Hospital Clínic, Universidá de Barcelona, la Universidá d'Uviéu y el CIBERONC; Dana-Farber Cancer Institute, Broad Institute del MIT y Harvard University, de Boston; y la Ulm University d'Alemaña, completa'l mapa d'alteraciones xenómiques de la leucemia linfática crónica | L'estudiu, nel que s'analizaron los xenomes de más de 1.100 tumores, identifica más de 100 nuevos xenes implicaos na enfermedá y define nuevos grupos d'enfermos con distinta evolución que va poder emponer a el investigadores para ameyorar les estratexes de diagnósticu y tratamientu de la enfermedá

Un equipu internacional d'investigadores completó'l mapa de los cambeos xenéticos na leucemia linfática crónica (LLC). Esta ferramienta va apurrir una meyor comprensión de la enfermedá y puede conducir a pronósticos más precisos para los pacientes, diagnósticos ameyoraos y desenvolvimientu de nuevos tratamientos.
 
El trabayu publicar na revista Nature Genetics y ta coordináu por investigadores del IDIBAPS-Hospital Clínic y l'Universidá de Barcelona, la Universidá d'Uviéu, toos ellos del CIBERONC; Dana-Farber Cancer Institute y el Broad Institute del MIT y Harvard University, de Boston; y la Ulm University d'Alemaña.
 
La leucemia linfática crónica (LLC) ye un tipu de cáncer de el sangre y ye el tipu de leucemia más frecuente nel mundu occidental, con una incidencia en redol a los 5 casos por cada 100.000 habitantes y añu. Caracterizar por un aumentu nel númberu de linfocitos B, un tipu de glóbulu blancu, que puede detectase de forma accidental n'una analítica rutinaria.
La LLC puede tener una crecedera lenta y de bon pronósticu, o rápidu y agresivu. La conocencia de les alteraciones moleculares que provoquen esta evolución tan distinta podría dexar conocer el pronósticu d'una manera precoz. Estudios previos habíen proporcionáu fragmentos d'un mapa de la LLC, cada unu centráu en tipos particulares de pacientes o con datos llindaos. "L'oxetivu d'esti estudiu foi apurrir un catálogu prácticamente completu de toles alteraciones xenómiques que causen la LLC y les sos subtipos moleculares. Foi un esfuerzu inmensu d'un gran equipu internacional qu'analizó'l xenoma de más de 1000 pacientes utilizando nueves ferramientes bioinformáticas mientres más de 4 años", señala Elias Campu, coautor principal del estudiu, xefe del grupu Patoloxía molecular de les neoplasias linfoides del IDIBAPS ya investigador del CIBERONC.
 
Más de cien nuevos xenes implicaos na apaición de la enfermedá Para construyir
el mapa de la LLC, el investigadores analizaron les variaciones nes secuencies xenétiques, el patrones d'espresión xénica y los cambeos químicos del ADN (datos genómicos, transcriptómicos y epigenómicos) de 1.148 pacientes.
 
Nel estudiu identificáronse 202 xenes (109 de los cualos yeren nuevos) que, cuando tán mutaos pueden conducir a l'apaición y progresión de la enfermedá. Tamién se perfeccionó la caracterización de los subtipos d'esta leucemia, que s'estremen nes sos característiques xenómiques y la so evolución clínica. "Más allá de les secuencies xenétiques, el patrones d'espresión de ciertos xenes dexáronnos realizar una subcategorización de la enfermedá, qu'apurre información pronóstica bien pervalible", esplica Xose S. Ponte, investigador del Institutu Universitariu d'Oncoloxía de la Universidá d'Uviéu y del CIBERONC y coautor principal del estudiu.
 
Les resultancies clíniques de los pacientes acomuñar a les característiques xenómiques, transcriptómicas y epigenómicas del so tumor, polo que la integración d'estos datos puede predicir la probabilidá d'un paciente de tener una enfermedá bien indolente mientres munchos años, esperimentar una remisión dempués del tratamientu o la posibilidá de que la so leucemia sía más agresiva y rica nuevos tratamientos.
 
Les resultancies d'esti estudiu pueden tener un importante impactu na práctica clínica, una y bones "el nuevu mapa va dexanos comparar les característiques xenómiques de los nuevos pacientes colos datos de pacientes con perfiles xenéticos similares y conocer cuál foi la so evolución y respuesta a los tratamientos", esplica Iñaki Martín-Subero, coautor principal del estudiu, xefe del grupu Epigenómica biomédica del IDIBAPS ya investigador del CIBERONC.
 
Una ferramienta abierto a la investigación
Xuno de los oxetivos del estudiu ye qu'esta información sía aprovechada pola comunidá científica para avanzar nel tratamientu d'esta enfermedá. Para ello, el mapa identificáu nesti estudiu tresformóse nun portal web interactivo por que el investigadores de too el mundu puedan utilizalo como recursu na so investigación y puedan avanzar na conocencia de les causes y característiques de los distintos subtipos de LLC.
 
"El nuevu mapa de la LLC déxanos avanzar escontra la medicina de precisión nesta enfermedá, yá que puede ayudanos a afaer con mayor precisión el pronósticu y el tratamientu d'un paciente nuevu en función de les sos característiques moleculares particulares", conclúi Elias Campu.
 
L'estudiu tamién tuvo lideráu por Gad Getz, del Broad Institute del MIT; Catherine Wu, de la Dana-Farber Cancer Institute y la Harvard Medical School; y Stephan Stilgenbauer, de la Universidá de Ulm d'Alemaña.
 
Los primeros coautores del estudiu son Ferran Nadeu y Martí Duren-Ferrer, del IDIBAPS y el CIBERONC, Binyamin A. Knisbacher, del Broad Institute del MIT, Ziao Lin, de Harvard; y Cynthia K. Hahn, de la Dana-Farber Cancer Institute y el Broad Institute del MIT.
 
Esti trabayu foi posible gracies a el financiamientu de la Fundación La Caixa, y de los National Institutes of Health (NIH) y del Broad/IBM Resistance Research Project, col sofitu del CIBERONC.
 
Referencia: