template-browser-not-supported

Noticias

Una investigación de la Universidá d'Uviéu revela que los países con baxes tases de vacunación COVID van esperimentar una menor crecedera económica

Los países menos desenvueltos, con menor esperanza de vida y más muertes cardiovasculares, destaquen por una baxa penetración de la vacunación, lo que va afectar negativamente a la so PIB | El investigadores abogen por que les naciones más riques ayuden a les más probes a aportar a les vacunes. 'La COVID ye un problema global y naide tien de quedar fora de la solución', afirmen | El trabayu realizáu por dos profesores del Departamentu d'Economía Aplicada de la universidá asturiana foi publicáu na revista ‘Journal of Global Health', de máximu impactu na so área de la conocencia

Los países más probes y menos desenvueltos, con una menor tasa de penetración de les vacunes contra la COVID-19, van esperimentar una menor crecedera del PIB, polo que la pandemia va tener un mayor efectu sobro les sos economíes. Esta ye la conclusión a la que llegó xuna investigación liderada pola Universidá d'Uviéu que foi publicada na revista Journal of Global Health, de máximu impactu na so área de la conocencia.
 
El trabayu realizáu poles profesores Ana Suárez Álvarez y Ana Jesús López Menéndez, dambos investigadores del Departamentu d'Economía Aplicada de la universidá asturiana, analizó la desigualdá territorial na distribución de les vacunes, los sos principales determinantes y la so incidencia sobro la crecedera del PIB y la recuperación económica nun contestu de pandemia.
 
El investigadores destaquen que la evidencia empírica amuesa un gran nivel de desigualdá na distribución de vacunes nel mundu, anque tamién reflexa qu'esta inequidad menguó llixeramente nos últimos meses. "Los analises realizaos revélennos daqué que yá esperábamos y ye que los países más desenvueltos llograron xuna mayor tasa de vacunación ente la so población, ente que los países menos desenvueltos, especialmente los del continente africanu, nun fueron capaces de vacunar a la so población de manera efectiva", comenta Ana Suárez. "Estos países empecipiaron les campañes de vacunación más tarde que los países desenvueltos y vacunen a la población a un ritmu muncho más lentu, polo que nun son capaces d'amenorgar la so distancia colos países desenvueltos en términos de vacunación", añede.
 
Xuna distribución bien desigual
A finales d'avientu de 2021, el continente col mayor númberu de persones totalmente vacunaes yera Europa, siguida d'América del Norte y América del Sur. África yera'l continente cola menor proporción de persones dafechu vacunaes, con menos del 10 % de la so población cola pauta completa a finales d'ochobre.
 
"Los nuesos afayos amuesen que la situación ye más griespa nos países menos desenvueltos, especialmente nos africanos, por cuenta de los débiles sistemes de salú y les baxes tases de vacunación", asegura Ana Jesús López.  "Amás, atopamos xuna relación positiva ente la proporción d'individuos vacunaos y el PIB. Asina, los países más probes y menos desenvueltos, con menor esperanza de vida y más muertes cardiovasculares, tienen xuna baxa penetración de la vacunación y van esperimentar una crecedera del PIB más baxu", sorraya.
 
El trabayu reflexa, d'esta miente, que la vacunación non solo ye beneficiosa pa la salú de les persones, sinón tamién pa la economía, cuidao que la proporción de persones dafechu vacunaes tien un efectu positivu na crecedera económica. "La relación ente vacunación y economía actúa como un círculu viciosu. Aquelles persones que viven en países menos desenvueltos tienen xuna menor probabilidá de ser vacunaes, lo que se traduz nun mayor riesgu de morrer por COVID y, de la mesma, xuna tasa de vacunación baxa compromete'l futuru económicu d'estos mesmos países", afirma Suárez. 
 
Pa tratar amenorgar les desigualdaes nel accesu a la vacunación, n'abril de 2020, delles organizaciones multillaterales, lideraes pola OMS. ente otres instituciones, crearon la iniciativa global COVAX. Sicasí, esta plataforma nun tuvo l'ésitu esperáu hasta'l momentu y los países probes siguen teniendo menos accesu a les vacunes que los países ricos. "Creemos que COVAX tien de faer mayores esfuerzos pa garantizar l'accesu a les vacunes pa toos. De la mesma, sería recomendable que los países más desenvueltos y con mayores recursos económicos ayuden a los países menos desenvueltos a aportar a les vacunes. La COVID ye un problema global y naide tien de quedar fora de la solución", manifiesten dambos investigadores.
 
Los afayos de dambos profesores abren nueves posibilidaes pa futures investigaciones. "L'accesu a información más amplia y actualizada dexaríanos ampliar la evidencia esistente y aumentar la solidez de les resultancies. Amás, sería de gran interés afondar nel analís de les causes de la desigualdá nel accesu a les vacunes, estremando ente factores institucionales, principalmente rellacionaos cola distribución, y actitúes individuales, como la indecisión o la falta d'información. Estes aportaciones ayudaríennos a averanos al oxetivu común d'amenorgar al máximu la desigualdá esistente", conclúin el investigadores.  
 
Referencia
Ana Suárez-Álvarez, Ana J López-Menéndez. Is COVID-19 vaccine inequality undermining the recovery from the COVID-19 pandemic? Journal of Global Health. https://jogh.org/2022/jogh-12-05020