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Una investigación de la Universidá d'Uviéu revela que ser víctima del ciberbullying amonta notablemente la probabilidá d'abandonar la carrera

Nueve de cada diez estudiantes que sufrieron l'espardimientu na rede y ensin el so consentimientu de fotografíes o grabaciones n'actitú sexualmente suxerente tomen la decisión d'abandonar los sos estudios | El trabayu, publicáu na revista ‘Higher Education Research & Development', analizó una amuesa d'hasta 1600 alumnos universitarios | El autores del estudiu reclamen más concienciación ya intervención nes etapes educatives anteriores para prevenir el fenómenu ya implementar de forma urxente una nueva Llei de Convivencia Universitaria

Ser víctima del ciberbullying amonta de forma bien notable la probabilidá d'abandonar los estudios cimeros. Asina lo revela un estudiu realizáu pol grupu d'investigación Aprendizaje Escolar, Dificultaes y Rendimientu Académicu (ADIR) de la Universidá d'Uviéu. El trabayu refundia amás una cruda realidá y ye que, según el autores, el fenómenu del ciberbullying afecta a un importante porcentaxe d'universitarios, que carecieron acoso tantu de tipu agresivu como relacional. Les resultancies d'esta investigación acaben de ser publicaos na revista Higher Education Research & Development, de máximu impactu na so área de la conocencia.
 
La profesora Ana Belén Bernardo Gutiérrez, profesora de la Facultá de Psicoloxía, apunta que l'oxetivu de la investigación desenvuelta pol grupu ADIR foi analizar si hai o non casos de ciberbullying na enseñanza universitaria y si esiste o non relación ente ser víctima de dalgún tipu d'acoso na rede y l'intención d'abandonar los estudios cimeros. El autores de la investigación cuntaron con una amuesa de más de 1600 estudiantes universitarios, de distintes cohortes d'ingresu, a quien-yos aplicaron xuna serie de cuestionarios ellaboraos ad-hoc pa esti estudiu.
 
 

 

Les resultancies, según la profesora Bernardo, amuesen que "ser víctima de ciberbullying configúrase como una variable d'influencia qu'amonta notablemente la probabilidá d'abandonar los estudios". L'estudiu tamién indica cuálos son les conductes d'acoso más habituales. Asina, daqué más d'un 30% de l'amuesa analizada diz sufrir espardimientu ensin el so consentimientu de fotografíes o grabaciones n'actitú sexualmente suxerente y publicación de comentarios n'internet suplantando la so identidá con oxetivu de perxudicalos. 
 
Estratexes menos representatives, pero tamién bien llamatives, son sufrir burlles públiques con conteníos ofensivos o insultantes al traviés de redes sociales o grupos de mensaxería (4,5%), sufrir comentarios sexuales non deseyaos al traviés de redes sociales (4,1%) o ser víctima de vacíu per parte de los compañeros en chat y redes sociales (3,3%). 
 
"La consecuencia d'atopase nestes situaciones de ciberbullying ye qu'el 93% de los estudiantes que sufrieron l'espardimientu por rede y ensin consentimientu de fotografíes o grabaciones n'actitú sexualmente suxerente tomen la decisión d'abandonar los sos estudios", comenta la profesora Bernardo. "Sentise ignoráu o escluyíu del grupu-clase o ser víctima d'usurpación d'identidá, de forma repitida, tamién dispara la intención d'abandonar los estudios", añede.
 
Intervención n'etapes más tempranes
 
"A la lluz de les resultancies llograes podemos reparar que se precisa más concienciación ya intervención nes etapes educatives anteriores a la universitaria para prevenir el fenómenu del ciberbullying y que, ensin dulda, precísase implementar de forma urxente la nueva Llei de Convivencia Universitaria trabayando en fondura na implementación de los mecanismos de sensibilización y acompañamientu de les víctimes de cualquier tipu d'acoso o agresión", afirma la investigadora. "Nun podemos siguir tolerando que los nuesos estudiantes universitarios abandonen los sos estudios por motivos como ser víctima de ciberbullying. Les instituciones d'educación cimera tendríen de dar una rápida y contundente respuesta énte esti fenómenu que trespasa los murios de les organizaciones educatives", sorraya.
 
Nel trabayu agora publicáu conflúin dos de les principales llínees d'investigación del grupu d'investigación ADIR del Departamentu de Psicoloxía de la Universidá d'Uviéu, lideráu pol profesor José Carlos Núñez. Per un sitiu, la llínea coordinada pola profesora Ana B. Bernardo, sobro l'abandonu de los estudios universitarios y les variables qu'inflúin nesta decisión. Per otru llau, la del profesor David Álvarez García sobro convivencia escolar, acoso y ciberacoso n'etapes preuniversitarias.
 
Dos de cada diez universitarios abandonen los sos estudios
 
L'abandonu de los estudios universitarios ye un asuntu esmolecedor nel nuesu país. L'últimu informe ellaboráu pol Ministeriu d'Universidaes (2022), qu'analiza la cohorte d'entamu nel cursu 2015-2016, destaca que l'abandonu definitivu de la universidá n'España asitiar nel 20,8%. Les cifres nel nuesu país son más altes que n'otros países europeos. L'abandonu universitariu non solo ye un asuntu d'interés poles consecuencies personales y familiares que sufren quien abandonen, sinón tamién poles consecuencies económiques que trai pa los países afectaos. Sicasí, según el autores, este ye un fenómenu complexu, malo d'atayar, nel que diverses variables, tantu académiques como sociales, interaccionan ente sí.
 
Xuna de les variables qu'inflúi na motivación, nel sentimientu de pertenencia al grupu, na conexón colo académico y, por tanto, a la probabilidá del abandonu de los estudios ye la relación que l'estudiante tien colos sos compañeros. Tal como'l grupu ADIR topó coles resultancies del Proyectu Nacional Claves pa la prevención del refugu y l'acoso escolar ente estudiantes n'Educación Primaria, nel que participen tanto la profesora Bernardo como'l profesor Álvarez, el refugu ente estudiantes ta presente dende les primeres etapes educatives y, dende los últimos cursos d'Educación Primaria, les redes sociales empiecen a consolidase como una redolada fundamental pa la socialización.
 
Son munchos los estudios qu'analizaron la presencia d'un usu problemáticu de les redes sociales n'etapes preuniversitarias, principalmente n'educación secundaria. Son munchos tamién los estudios qu'analizaron la frecuencia, causes y consecuencies del acoso y el ciberacoso ente estudiantes preuniversitarios. Sicasí, apenes esisten estudios qu'analizaren la posible presencia de ciberacoso ente estudiantes universitarios y les sos consecuencies. Les resultancies llograes pol grupu ADIR, colos trabayos lideraos pola profesora Bernardo, suxuren que la decisión d'abandonar los estudios universitarios pue ser provocada por múltiples motivos, tanto académicos como personales, y ente estos motivos atopamos que ser víctima de ciberbullying tamién lleva al estudiante a esta decisión d'abandonar definitivamente la institución.
 
Referencia Bernardo,
A.B., Galve-González, C, Cervero, A. y Tuero, Y. (2022). Cyberbullying in first-year university students and its influence on their intentions to drop out. Higher Education Research & Development. Accesu online: https://doi.org/10.1080/07294360.2022.2057447
Grupu d'investigación ADIR (Aprendizaxe, Dificultaes y Rendimientu Académicu), Departamentu de Psicoloxía, Universidá d'Uviéu.
 
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