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La enseñanza de la Educación Física sofitada con xuegos aumenta la motivación del alumnáu

Una investigación liderada pola Universidá d'Uviéu revela que la gamificación, implementada a llargu plazu, ameyora'l procesu d'enseñanza-aprendizaje n'escolares d'ente 6 y 14 años | El trabayu recibió amás el premiu'l artículu del añu 2021' na revista ‘Physical Education and Sports Pedagogy', publicación de máximu impactu nel área de la educación

L'emplégu de xuegos na enseñanza de la Educación Física aumenta la motivación intrínseca del estudiantáu. Esta ye la principal conclusión d'un estudiu lideráu pol grupu d'investigación EDAFIDES de la Universidá d'Uviéu que recibió amás el premiu al artículu del añu 2021 na revista Physical Education and Sports Pedagogy, una publicación de máximu impactu nel área de la educación.  

La investigación, coordinada por Javier Fernández-Río, catedráticu de Ciencies de la Educación y xefe d'área de Deportes y Salú de la Universidá d'Uviéu, tenía como oxetivu esquizar cómo puede utilizase la gamificación na Educación Física y qué efectos experienciales puede tener ente estudiantes y profesores. Pa ello, participaron nel trabayu abargana de 300 alumnos d'ente 6 y 14 años de Primaria y Secundaria de Madrid, Andalucía, Cataluña y Ceuta.

La conclusión más notable d'esti trabayu ye que la gamificación, implementada a llargu plazu –y esto ye importante—ye capaz d'aumentar la motivación de los escolares escontra la Educación Física, más allá del efectu novedá inicial. Les respuestes de los estudiantes reflexaron un tema principal: l'esfrute, y dos temes secundarios: la interacción ente los amigos y l'aprendizaxe. Los alumnos, a pesar de tener dalgunos d'ellos solo 6 ó 7 años, señalaron qu'habíen aprendío más con esti enfoque educativu. Nesti estudiu apaecieron amás cuatro de los cinco elementos identificaos polos espertos como centrales pa promover esperiencies significatives n'educación física y deporte: interacción social, diversión, desafíu y aprendizaxe.

La gamificación o emplegu de xuegos tien, a xuiciu de Javier Fernández-Río, "los ingredientes pa fomentar esperiencies significatives d'educación física en distintos niveles educativos (Educación Primaria y Secundaria), n'estudiantes con distintos antecedentes sociales (nivel socioeconómico baxu, mediu y alto) y educativos (urbanu, rural) y en docentes con distintos niveles de formación y distintes conocencies sobre gamificación". "Ye cierto tamién –añede l'investigador principal—que, como yera d'esperar, los docentes amosaron esmolición pola carga de trabayu del nuevu enfoque pedagóxicu".

Más allá de les resultancies llograes, esta investigación, desendolcada pol grupu d'investigación Educación, Actividá Física, Deporte y Salú (EDAFIDES), ye novedá porque s'alzó col premiu de "artículu del añu 2021" na prestixosa revista: Physical Educacion and Sports Pedagogy (Q1; 8/265 revistes de Education & Educational Research)

Referencia
Fernandez-Ríu, J., de les Heras, Y., González, T., Palombares, J., & Triyu, V. (2020). Gamification and Physical Education. Viability and preliminary views from students and teachers. Physical Education and Sport Pedagogy, 25(5), 509-524. https://doi.org/10.1080/17408989.2020.1743253