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Crue recuerda al Gobiernu'l potencial de les universidaes para la recuperación d'España de cara a los fondos europeos de 2022

L'asociación unvió va unos meses a la vicepresidenta d'Asuntos Económicos y Tresformamientu Dixital, Nadia Calviño, y al ministru d'Universidaes, Manuel Castells, les sos propuestes al Plan de Recuperación, Tresformamientu y Resiliencia de la Economía del Gobiernu d'España coles mires d'incluyir al Sistema Universitariu na so estratexa de repartida y usu de los fondos europeos

Crue Universidaes Españoles recuerda al Gobiernu'l potencial de la Universidá nel procesu de recuperación d'España tres la grave crisis provocada pola pandemia de la Covid-19. Esta asociación unvió va unos meses a la vicepresidenta d'Asuntos Económicos y Tresformamientu Dixital, Nadia Calviño, y al ministru d'Universidaes, Manuel Castells, les sos propuestes al Plan de Recuperación, Tresformamientu y Resiliencia de la Economía del Gobiernu d'España  coles mires d'incluyir al Sistema Universitariu na so estratexa de repartida y usu de los fondos europeos. 
 
Col títulu Plan de participación de les universidaes nel mecanismu de recuperación y resiliencia. Tresformar los campus para tresformar la sociedá, Crue ellaboró una sólida estratexa de fortalecimientu institucional de les universidaes empobinada a tresformar los campus universitarios en polos de desenvolvimientu económicu dende una perspectiva integral.  El documentu entamar en cuatro pilastres complementaries y alliniaos coles prioridaes establecíes nel Plan de Recuperación del Gobiernu: Ciencia y conocencia, formación y empléu, sostenibilidá y trasformación dixital. Tamién identifica los distintos papeles que la Universidá puede xugar na repartida y usu de los fondos receptora, tresmisora y impulsora– y propón distintes actuaciones por que los campus universitarios convertir en vectores de tresformamientu de la sociedá.
 
Ente delles de les iniciatives señalaes, atópense l'apueste pola Ciencia Abierta (no que va d'añu yá se roblaron alcuerdos transformativos con cuatro grandes editoriales científiques), l'establecimientu d'un financiamientu basal de los grupos d'investigación y la renovación de les infraestructures científiques. Igualmente son destacables la creación de comunidaes pal desenvolvimientu de servicios innovadores y negocios intensivos en conocencia (KIBS), d'incubadores pa empreses de base tecnolóxica (EBTs), de labs d'empreses nel espaciu universitariu y de bancos de datos de competencies y habilidaes, y l'impulsu a los programes pal reciclaje profesional de les persones desemplegaes, a los planes empresa-Universidá pa la cualificación profesional n'Educación Cimera y al proyectu Europass pa fomentar la internacionalización y movilidá de tola comunidá universitaria, según a la definición de les credenciales dixitales nel ámbitu educativu. 
 
«Les universidaes lideramos la Tresferencia de la Conocencia y demostremos que xugamos un papel clave na llucha contra la pandemia del coronavirus, pero, como yá espunximos énte la Comisión pa la Reconstrucción Social y Económico del Congresu de los Diputaos, tamién pueden y tienen de xugar un papel clave na transición escontra una Economía de la Conocencia y la recuperación del nuesu país», afirma'l presidente de Crue, José Carlos Gómez Villamandos, qu'espera que les propuestes de Crue sirvan al Gobiernu pa xustificar y solicitar énte la Comisión Europea nuevos fondos en 2022.
 
Gómez Villamandos sostien que'l financiamientu européu nun tien de llindar se, tal que previo'l Gobiernu p'anguaño, a programes d'ayudes postdoctorales y al plan de digitalización. Anque considera qu'estos dos asuntos son necesarios, tamién alvierte de que l'ayuda europea «tien de sirvir pa introducir cambeos estructurales y funcionales que dexen a la Universidá cumplir los oxetivos que la sociedá español y europeo reclámalu».
 
Para Crue, esta crisis ensin precedentes supon xuna nueva oportunidá p'asitiar la Educación Cimera, la Ciencia y l'Investigación nel llugar que merecen, como fixeron los ecosistemes más innovadores y dinámicos del mundu.