template-browser-not-supported

Noticias

Nueves publicaciones del Institutu Feijoo enceten los campos del saber nel sieglu XVIIII, les idees de Xovellanos sobro métrica y la figura de Ceán Bermúdez

Tratar de los Cuadiernos d'Estudios del Sieglu XVIII, los Anexos d'Estudios del Sieglu XVIII y xuna monografía sobro l'historiador de les belles artes xixonés

L'Institutu Feijoo d'Estudios del Sieglu XVIII de la Universidá d'Uviéu cunta con trés nueves publicaciones qu'enceten los campos del saber nel sieglu XVIIII, les idees de Xovellanos sobro métrica y la figura de Ceán Bermúdez. Tratar de los Cuadiernos d'Estudios del Sieglu XVIII, los Anexos d'Estudios del Sieglu XVIII y xuna monografía sobro l'historiador de les belles artes xixonés. Los dos primeres apaecieron en formatu dixital y pueden consultase en llínea, ente que la monografía foi publicada en papel n'edición conxunta de Trea y del propiu Institutu.
 
Los nuevos Cuadiernos d'Estudios del Sieglu XVIII, n.º 30 (2020), inclúin el monográficu "Los campos del saber nel sieglu XVIII", coordináu por Cécile Mary Trojani. Tratar de les aportaciones científiques d'un congresu internacional celebráu na Universidá Toulouse-Jean Jaurès (Francia) en 2019, y entamáu conjuntamente pol Institutu Feijoo y el Centre d'Études Ibériques et Ibéro-Américaines de la Universidá Toulouse Jean Jaurès. Dichu alcuentru rexuntó a dieciochistas procedentes de 37 instituciones y 9 países, que compartieron los sos trabayos mientres trés díes entamaos en cinco sesiones plenaries y venti meses de comunicaciones. Los 27 trabayos agora publicaos enceten la constitución de diversos ámbitos del saber nun sieglu nel que, precisamente, munchos campos topar en plenu procesu de constitución y ordenación.
 
Pela so parte, el quintu númberu de los Anexos d'Estudios del Sieglu XVIII ye la pequena monografía L'endecasílabu blancu: l'apueste pola renovación poética de G. M. de Xovellanos, de Rodrigo Olay Valdés (Oviedo/Uviéu, IFESXVIII/Ediciones Trea). Na idea de superar la poesía anacreóntica y llevar el discursu poéticu del momentu a un nivel cimeru d'ambición y complexidá, Xovellanos inclinar por sustituyir la rima pol ritmu y escoyó l'endecasílabu blancu como'l metro aparente pa la so propuesta dada la so flexibilidá y les sos riques posibilidaes d'acentuación. Nuna serie de cartes empobinaes a dellos amigos poetes (1773-1797), esplicó cómo tenía d'emplegase esti versu: clasificó los endecasílabos según los sos cinco posibles acentuaciones o cesures; estableció cuálos yeren les más harmóniques y trazó la manera de combinales apropiadamente. Nesti estudiu, Olay Valdés sistematiza la novedosa teoría de Xovellanos, analiza los sos usos métricos diacrónicamente y estudia la manera en qu'aplicó les sos idees a los sos propios poemes. 
 
A lo último, la nueva monografía coeditada pol Institutu, de David García López y Elena M.ª Santiago Páez (dirs.), Ceán Bermúdez y l'historiografía de les belles artes (Gijón/Xixón, Ediciones Trea / IFESXVIII, 2020), acueye dolce trabayos de reconocíos especialistes que tracen un panorama completo y anovao de la vida, obra y legáu de Juan Agustín Ceán Bermúdez (Gijón/Xixón, 1749-Madrid, 1829). Historiador de les belles artes, l'arquitectura, el grabáu y l'arqueoloxía, responsable de la primer monografía sobro Murillo o del primer testu críticu sobro la pintura de Francisco de Goya, y notable coleicionista de dibuxos y estampes, Ceán resulta xuna figura fundamental pa entender los entamos de la historiografía artística nel nuesu país.