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Profesoráu de la Universidá d'Uviéu constitúi un grupu de trabayu para analizar les epidemies históriques y la reacción de les sociedaes énte elles

La primer acción del equipu, integráu por 16 profesores y profesores de los departamentos d'Hestoria y Medicina, foi publicar una tabla d'estudiu de les principales epidemies conocíes dende la Prehistoria

Profesoráu de la Universidá d'Uviéu constituyó un grupu de trabayu p'analizar les socesives epidemies qu'afectaron a la Humanidá a lo llargo de los sieglos, y, particularmente, cómo reaccionaron les distintes sociedaes énte les mesmes. La primer acción del Grupu Epidemia, integráu por 16 profesores y profesores de los departamentos d'Hestoria y Medicina, foi publicar na so páxina web xuna tabla d'estudiu de les principales epidemies conocíes dende la Prehistoria, atendiendo al so impactu sanitariu-poblacional, políticu, económicu, social y na esfera de les mentalidaes. 
 
En concretu, na tabla analicen les consecuencies de 19 enfermedaes infecto-contaxoses, ente elles la tuberculosis, la peste bubónica, la llepra, el tifus, el cólera, el carbunclu, el gripe, la viruela o'l sida. Coles mesmes, xuna llínea de tiempu resume y ordena la información ufiertada. El portal complementar con enllaces a les primeres publicaciones divulgatives del Grupu, a una galería iconográfica de les epidemies, a una selección bibliográfica, según a otres noticies d'interés.  
 
El Grupu de trabajo Epidemia ta formáu, per parte del Departamentu d'Hestoria, por Alejandro García Álvarez-Bustu (coordinador), Álvaro Solanu Fernández-Sordu, Carla Rubiera Cancielles, Elías Carrocero Fernández, Fernando Pumar Ledesma, Fernando Rodríguez del Cueto, Guillermo Fernández Ortiz, José Avelino Gutiérrez González, José Ignacio San Vicente González de Aspuru, Juan Díaz Álvarez, Luis Benito García Álvarez, Marcu de la Rasilla Vives, María Álvarez Fernández y Marta González Herrero. Pela so parte, el profesores del Departamentu de Medicina qu'integren del Grupu EPIDEMIA son Juan Carlos Cobo Barquín y Luis Vicente Sánchez Fernández.
 
L'actualidá demuestra cómo se tán poniendo en práctica distintes maneres d'encarar la epidemia global, y que va haber diverses formes, poro, de encauzar la progresiva salida de la mesma.  Dende esta perspectiva, la conocencia histórica científicu constituyir nuna ferramienta analítico que dexa conocer cómo s'encararon y cómo se superaron otros episodios epidémicos precedentes, identificando los comportamientos practicaos n'anteriores crisis humanitaries, sanitaries y socioeconómicas, y tratando d'aprender en definitiva de les llecciones de la Hestoria.