Noticias

  • Declaración institucional del rector con motivo de la Selmana de les Lletres Asturianes

    04 de Mayo 2022

    Berta Piñán e Ignacio Villaverde.
    La Universidá d'Uviéu, enraigonada na sociedá asturiana y comprometida cola reconocencia y desenvolvimientu de la nuesa cultura y de la nuesa comunidá, desempeña un papel principal y relevante na promoción, el caltenimientu y l'espardimientu de la llingua asturiana, procurando asitiase al marxe de discutinios venceyaos a posiciones polítiques o personales, ayenes tanto a la nuesa responsabilidá institucional como a la naturaleza y característiques de la llingua mesma.
    Consideramos oportuno señalar que los Estatutos de la Universidá d'Uviéu, nel so artículu sestu y nel apartáu relativu a la Universidá y Asturies, establez que:
     
    1. La Universidá d'Uviéu, como universidá pública asturiana, va empobinar de manera relevante les sos actividaes a la realidá y l'ámbitu d'Asturies. 
    2. La llingua asturiana va ser oxetu d'estudiu, enseñanza e investigación nos ámbitos que correspuendan. Coles mesmes, el so usu va tener el tratamientu qu'establezan l'Estatutu d'Autonomía y la lexislación complementaria, garantizándose la non discriminación de quien la emplegue. 
    3. La Universidá d'Uviéu va promover, nel marcu de les sos competencies, les acciones que sían necesaries pa la normalización y desenvolvimientu de la llingua asturiana.
     
    Según este mandato estatutario, se ha considerado preciso ir más allá del obligado cumplimiento y asumir un papel activo y propositivo tomando como referencia la Ley 1/1998, de 23 de marzo, de uso y promoción del bable/asturiano.
     
    En dicha ley, no solo se establece como objeto asegurar el libre uso del asturiano y evitar la discriminación de quienes lo utilicen, sino que se señala el derecho a su conocimiento, el fomento de su recuperación y promoción, así como la garantía de su enseñanza, considerando a la Universidad de Oviedo el órgano consultivo competente en la capacitación docente y la investigación lingüística y filológica.
     
    Ye voluntá de la Universidá d'Uviéu siguir cumpliendo dafechu con estes responsabilidaes.
    Les aportaciones de los distintos grupos de trabayu en docencia ya investigación, xunto cola collaboración con distintes entidaes y organizaciones comprometíes cola llingua y cultura asturianes, suponen un activu d'induldable valor que cuenta cola reconocencia y el sofitu de la Universidá por faer posible que toes estes xeres ya iniciatives tengan el mayor nivel d'ésitu y de repercusión, tanto nel ámbito académicu como nel social. 
     
    El proyecto del equipo rectoral, como se recoge en el programa que ha contado con la mayoría de apoyo universitario, parte de la convicción de que la lengua y la cultura asturianas deben dejar de ser un motivo de tensión y conflicto. El asturiano no debe ser entendido como una "cuestión" y no debemos abonar una visión agónica y conflictiva de la lengua y de cultura asturiana dentro del seno de la universidad. 
     
    L'asturianu, como llingua y bien académicu y cultural ye parte de la Universidá asturiana; pal cumplimientu cabal de los nuesos compromisos institucionales al respectu ye abondo tomar bien en serio el valiosu patrimoniu que representa, cumpliendo la llei como institución y alministración pública que somos y tamién sofitando y fomentando la so conocencia y la so valoración social por aciu d'una apuesta firme pola investigación y la docencia, d'alcuerdu cola naturaleza propia de una institución universitaria.
     


Buscar