Presupuestos participativos

Presupuestos participativos 2018 - Universidá d'Uviéu

Los presupuestos participativos son una ferramienta de democracia participativa, directa y deliberativa al traviés de la cual la comunidá universitaria decide llibremente y de manera directa en qué emplegar una parte del presupuestu de la Universidá d'Uviéu, esto ye, toes y tolos que formen parte de la Institución pueden exercer el so derechu a participar nel diseñu, decisión, execución y siguimientu de les polítiques que se realicen.

Esti procedimientu, inspiráu n'iniciatives yá realizaes por Corporaciones locales y otres Instituciones d'Educación Cimera, sofitar nun procesu de democracia participativa entendida, nun sentíu ampliu, como la construcción de ciudadanía activa y de profundización de la democracia en distintos ámbitos como l'económicu, social, medioambiental, cultural y políticu.

Los primeros presupuestos participativos na Universidá d'Uviéu tienen, amás d'un eminente calter esperimental, un oxetivu claru de dexar a toles persones qu'integren la Institución la decisión sobro'l destín y configuración de 60.000 euros que l'Equipu de Gobiernu de la Universidá pon a disposición, pa executar, sol conceutu de Presupuestos Participativos, mientres l'añu 2018.

Fase informativa (del 31 de xunetu al 15 de setiembre)

El Rector anuncia'l procedimientu de presupuestos participativos para l'exerciciu 2018 nel Conseyu de Gobiernu de 21 de xunetu de 2017.

Fase de presentación de propuestes (del 1 al 21 de setiembre)

Cualquier miembru de la Comunidá Universitaria mayor d'edá puede realizar propuestes d'inversión o gastu corriente. Para l'añu 2018 van destinase 60.000 euros para sufragar les propuestes que sían escoyíes. Les propuestes podrán presentase telemáticamente al traviés d'un formulariu habilitáu al efeuto.

Fase de sofitos (del 25 de setiembre al 8 d'ochobre)

Nesta fase van publicase, de manera ordenada por temátiques, toles propuestes recibíes que sían vidables d'alcuerdu a la valoración realizada pola Comisión de Siguimientu.

Nesta fase puede participar cualquier miembru de la Comunidá Universitaria mayor d'edá, anque nun participara na fase anterior.

La fase de sofitos consiste en priorizar les propuestes cuidao que les propuestes más sofitaes van pasar a la fase d'evaluación técnica.

Esta priorización va realizar por aciu un formulariu onde cada persona, al traviés de los sos credenciales d'Uniovi (usuariu y contraseña corporativos) va poder exercer el votu una única vegada señalando, a lo más, diez propuestes n'orde de prioridá para lo que puede asignar de 1 a 10 puntos respectivamente.

Evaluación técnica (Del 9 al 22 d'ochobre)

Les propuestes van ser evaluaes pola Comisión Técnica y de Siguimientu para confirmar que son válides y vidables y pueden ser incluyíes nel presupuestu xeneral de la Universidá d'Uviéu, amás de realizar un presupuestu estimativo del costu económicu de cada propuesta.

La evaluación de les propuestes va realizase teniendo en cuenta'l númberu de votos; si la propuesta llega a consiguir el 1% del númberu de persones que formen parte de la Comunidá Universitaria inscrites nel censu xeneral, va pasar a estudiase la viabilidá de la mesma.

En casu de que nun se llegue al porcentaxe indicáu enantes, van estudiase les propuestes por mayor númberu de votos según la capacidá del personal técnico de la Universidá.

Sía que non, va garantizase la evaluación de siquier una propuesta por Campus.

Votación final (del 23 al 29 d'ochobre)

Na fase de votación final podrá decidise cómo gastar l'importe previstu para los presupuestos participativos, votando aquelles propuestes vidables técnicamente. La distribución de los 60.000 euros va realizase, siquier, ente les 3-10 primeres propuestes por orde de prioridá hasta escosar el presupuestu.

La votación final consiste n'escoyer les propuestes por aciu un formulariu onde cada persona, al traviés de los sos credenciales d'Uniovi (usuariu y contraseña corporativos) va poder exercer el votu una única vegada señalando, a lo más, cinco propuestes n'orde de prioridá.

Les propuestes más votaes hasta la cantidá establecida van ser incorporaes al proyectu inicial del Presupuestu Xeneral de la Universidá d'Uviéu para l'exerciciu 2018.

Nel casu de que delles propuestes empaten en númberu de votos y nun quede presupuestu para realizales toes, llevar a cabu la que tien más sofitos na fase de sofitos. En casu de que coincidan los sofitos, llevar a cabu'l que se rexistrara primero nel portal virtual.