Noticias

  • La Universidá d'Uviéu participa na meyora de la estracción y l'eficiencia enerxética de minerales clave pa la industria tecnolóxico

    22 de Febreru 2018

    La investigación, centrada nel tántalo y el wolframiu, desenvolvióse nel marcu del Proyectu Optimore del programa européu H2020

    Grupo de investigadoras e investigadores del proyecto en Camborne School of Mines (Universidad de Exeter). Juan María Menéndez Aguado, segundo por la izquierda, y Gloria González, octava.
    El proyectu européu Optimore, del que forma parte la Universidá d'Uviéu, llogró optimizar en más d'un 5% la estracción de la sustanza útil del tántalo y el wolframiu, dos minerales que la Unión Europea considera críticos pol altu riesgu nel suministru y pola so alta demanda, y que resulten esenciales pa la industria tecnolóxico. La investigación, que se llevó a cabu dende avientu de 2014, dientro del programa H2020, dexó amás aumentar nun 10% l'aforru enerxético na esplotación de los minerales. De la coordinación del proyectu na institución docente asturiana encargó Juan María Menéndez Aguáu, profesor del Departamentu d'Esplotación y Prospección de Mines.
     
    La investigación consistió, per una parte, en desenvolver modelos matemáticos, per mediu d'algoritmos, que favorecieren la estracción del mineral de les mines. Per otru llau, diseñóse y púnxose en marcha una planta piloto na Escuela Politécnica Cimera d'Inxeniería de Mines de la Universidá Politécnica de Cataluña, allugada en Manresa, que tuvo en cuenta les conocencies del diseñu eficiente de plantes. Nella realizó la demostración de la meyora del procesu industrial, poniendo en práctica los mecanismos de control desenvueltos pol proyectu, incluyendo la trituración, molienda, clasificación, separación per densidá y flotación por esplumes.
     
    Les mines de tántalo y de wolframiu atopar nun momentu incipiente n'Europa. Anguaño solo hai una de tántalo nel continente, allugada en Penouta, Ourense, y menos d'una decena de wolframiu, la postrera d'elles abierta va escasos meses nel Reinu Uníu. Materiales tecnolóxicos y munchos de los componentes de teléfonos móviles, ordenadores, televisiones, GPS y otros dispositivos electrónicos precisen de dalgún d'estos dos elementos pa la so fabricación.
     
    El personal investigador de la Universidá d'Uviéu trabayó con persones espertes de la Universidá de Exeter, Chalmers Techniska Hoegskola (Suecia), Universidá Politécnica de Catalunya, Techniche Universitaet Bergakademie Freiberg (Alemaña) y socios empresariales de Reinu Uníu, España y Alemaña. Amás de comunicaciones nuna ventena de congresos internacionales, el personal investigador dexó constancia de les resultancies del so trabayu n'once artículos en revistes científiques, como Mining Engineering, Powder Technology, y International Journal of Mining Science and Technology.
     
    L'equipu de la institución docente asturiana tuvo compuestu, amás de pol profesor Menéndez Aguáu, por José Luis Rodríguez Gallego, Miguel Ángel Rodríguez Díaz, Celestino Ordóñez Galán, Gloria González García y Dorliana López Ortiz, del Departamentu d'Esplotación y Prospección de Mines; Manuel Garcia Meleru, Francisco Pedrayes Gonzalez y Joaquín Gonzalez Norniella, del Departamentu d'Inxeniería Eléctrica, Electrónica, de Computadores y Sistemes; Manuel Mahamud Lopez, del Departamentu d'Inxeniería Química y Tecnoloxía del Mediu Ambiente; Nuria López Mielgo, del Departamentu d'Alministración d'Empreses; José Luis Viesca Rodríguez y Antolín Hernández Battez, del Departamentu de Construcción ya Inxeniería de la Fabricación.
     

    Enllaces Rellacionaos:


Buscar