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  • Una investigación traza'l perfil psicosocial de los adolescentes con graves problemes de comportamientu

    29 de Setiembre 2014

    El trabayu analiza casos de mozos en grave de riesgu d'abandonu escolar que tomaron parte en programes específicos pa volver integrase nos centros educativos

    Un adolescente faciendo los deberes. SEMEYA: Joosé Manuel Orrego

    Un estudiu ellaboráu na Universidá d'Uviéu traza'l perfil del adolescente con graves problemes de comportamientu. La tesis doctoral de José Manuel Orrego Álvarez, estremada cola calificación de cum laude dirixida polos profesores Mercedes Paino Piñeiro y Eduardo Fonseca Pedreiro, describe les traces que caractericen a estos mozos qu'escosaron les midíes ordinaries nos sos centros educativos y atópense, oficialmente, nuna situación de grave riesgu d'abandonu escolar.

    El trabayu de Orrego Álvarez, Perfil psicosocial y modelu d'intervención n'adolescentes con problemes graves de comportamientu, evaluó los casos d'alredor de mediu centenar d'estos adolescentes d'ente 13 y 16 años, que dende fai casi una década pasó pol llamáu programa Trampolín, qu'intervien con el chavales pa llograr una habituación al contestu escolar que dexe una meyor integración nos centros. 

    "Tratar de mozos con graves problemes de convivencia coles sos families y nos centros escolares", esplica Orrego. L'analís de los distintos casos evaluaos refundia traces xenerales que dexen trazar un perfil. Esiste una marcada preponderancia de los varones sobre les muyeres nesti tipu d'adolescentes. Son nuevos que sufren davezu un enclín claru a romper les normes y presenten unes traces sicopatolóxiques concretos. El so perfil amuesa amás problemes de baxa autoestima y de busca d'atención. Un altu porcentaxe d'ellos vienen de llares desestructurados y con problemes de diversa naturaleza rellacionaos en dellos casos con práctiques parentales desaparentes o situaciones sociales llende.

    L'estudiu refundia datos de toa índole sobre esti colectivu d'adolescentes, Asina, el costu económicu d'estos estudiantes triplicaría'l d'un alumnu normal y podría envalorase envalorar nunos 20.000 euros per cursu, teniendo en cuenta los gastos directos ya indirectos, como por casu los educativos, sanitarios o alministrativos. Tamién se detectaron dellos trestornos habituales con una incidencia significativa na población escolar. Los más destacaos seríen la hiperactividad (ente'l 3 y el 7 per cientu de la población escolar), los trestornos disociales (ente 2 y el 10 per cientu de la población escolar) o comportamientos negativistas griespos (ente'l 2 y el 16 per cientu de la población escolar).

    La tesis señala la dificultá qu'esiste llegar a cubrir la demanda real d'esti tipu de casos y tamién pa poder detectar los síntomes d'esti perfil nuna edá temprana. Amás, apunta les respuestes fallíes que davezu s'apliquen nos centros pa encetar esti tipu casos. El trabayu tamién constató les bones resultancies llograes por programar Trampolín d'intervención que siguen dalgunos d'estos mozos. "Esti programa utiliza un métodu d'intervención eclécticu que s'afai a cada casu particular. Pa llograr resultancies esplégase una amplia batería de métodos y pa cada chaval escueye'l que pueda resultar más fayadizu", apunta l'investigador.

    El trabayu individual con estos adolescentes escuerre la so integración de nuevu nos centros escolares y, como norma xeneral, reparar nellos una mayor tolerancia a la frustración, l'amenorgamientu de la frecuencia y gravedá de los conflictos qu'anicien y mayor grau de motivación escolar. La so capacidá de relación cola sociedá y cola familia ameyora y tamién asisten más a clase. Estes resultancies indiquen una meyora tanta cualitativu como cualitativu respectu del puntu de partida, sicasí, según señala l'autor "son mochachos que de xuru van siguir manifestando conductes problemátiques na so redolada, anque na mayoría de los casos de muncha menos intensidá que de primeres".


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