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  • Un nuevu modelu d'intelixencia artificial prediz la vida útil de los motores de los aviones

    19 de Setiembre 2013

    Investigadores de la Universidá d'Uviéu desenvuelven, en collaboración cola empresa Rolls Royce, un modelu capaz de determinar l'enclín de deterioru del sistema

    Investigadores de la Universidá d'Uviéu desenvuelven, en collaboración cola empresa Rolls Royce, un nuevu sistema capaz de determinar con un altu grau de fiabilidá los enclinos nel deterioru internu de los motores de los aviones.

    Optimizar los niveles de seguridá y el consumu de combustibles son los retos prioritarios nos que trabayen los departamentos d'I+D+i de les grandes compañíes d'aviación. Investigadores de la Universidá d'Uviéu desenvuelven, en collaboración cola empresa Rolls Royce, un nuevu sistema capaz de determinar con un altu grau de fiabilidá los enclinos nel deterioru internu de los motores de los aviones. La información dexa detectar erros potenciales y faer más eficaz y rentable el caltenimientu de les aeronaves.

    Investigadores del grupu de Metroloxía y Modelos del Departamentu d'Informática emplegaron técniques innovadores d'inxeniería de datos pa diseñar un sistema intelixente que ye capaz de diagnosticar cuál pue ser l'enclín de deterioru d'un motor a partir de distintes midíes. El profesores Luciano Sánchez ya Inés Couso y el doctorandu Álvaro Martínez ellaboraron modelos basaos en lóxica fuzzy, que los sos algoritmos yá fueron probaos con ésitu nuna de les flotes de Rolls Royce.

    Les primeres resultancies del proyectu fueron probaos con ésitu nuna flota y recibieron dos galardones internacionales

    Les primeres resultancies del trabayu desenvueltu polos inxenieros informáticos y matemáticos asturianos fueron espuestos apocayá na conferencia Fuzz-IEEE 2013, celebrada n'India, onde recibieron el premiu a la meyor ponencia. Amás, Rolls Royce acaba de reconocer como la meyor innovación del añu 2013 el llabor d'esti equipu d'investigación, concediéndo-yos el 2013 Innovation Award for Publications. La compañía escoyó'l proyectu ente tolos desenvueltos dientro del so departamentu d'I+D y en collaboración con otres universidaes europees.

    El nuevu sistema d'intelixencia artificial realiza una predicción del tiempu de vida útil d'un motor dempués de calcular la esviación qu'esiste ente los datos de vuelu recoyíos nes distintes midíes y los valores esperaos. Esa información dexa conocer el caltenimientu específicu que precisa cada motor y embrivir la posibilidá d'imprevistos. La capacidá d'antemanase al problema amenorga tamién sustancialmente los costos directos ya indirectos de caltenimientu.

    Los actuales sistemes de caltenimientu d'aviones arrexunten numberosos datos de vuelu, midíes de les condiciones esternes y tamién los requisitos de funcionamientu esixíos pa calcular les condiciones en que s'atopa un motor. Eses resultancies oldear col deterioru mediu de la flota pa identificar los posibles fallos. La hipótesis cola que trabayó'l grupu de Metroloxía y Modelos pasa por aprovechar tamién tola información presente nes midíes incompletes y de baxa calidá pa poder predicir el tiempu de vida útil del motor y cuál va ser el so enclín de deterioru.

    Los primeros test realizaos n'aviones refundien un altu porcentaxe de fiabilidá nel nuevu sistema de detección. Les previsiones de el investigadores pasen por rematar el so trabayu a lo llargo del primer trimestre del 2014, fecha na que previsiblemente lléase la tesis doctoral que va recoyer tol proyectu.

    Equipu d'investigación

    Luciano Sánchez

    Inés Couso

    Álvaro Martínez


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