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  • Un estudiu nel que participa la Universidá d'Uviéu radiografía'l perfil de profesor reflexivu' n'España

    25 de Xunu 2014

    Investigadores del Departamentu de Ciencies de la Educación definen un modelu d'educador comenenciudu nuna formación activa, dinámica y n'equipu

    Un profesor nuna aula de primaria. SEMEYA: Llicencia Creative Commons

    Investigadores de la Universidá d'Uviéu participaron na ellaboración del informe internacional TALIS 2013 sobre la enseñanza y l'aprendizaxe. Los espertos de la institución académica asturiana ocupáronse d'identificar les característiques y la presencia nel sistema educativu español de los denominaos profesores reflexivus. Tratar d'un modelu d'educador particularmente comenenciudu en recibir una formación amplia con métodos activos d'aprendizaxe y de una duración llarga.

    Amás, estos docentes asisten a cursos nos que'l llabor d'equipu xuega un papel relevante al coincidir con compañeros del so centru o de la mesma área de conocencia. Los espertos constaten que'l llabor del profesor reflexivo repercute nuna meyora de la calidá educativa.

    L'analís de los datos percanciaos pol estudiu reflexa qu'un 14,2 per cientu de los docentes españoles afacer a esti perfil, un 54,7  per cientu encaxen parcialmente y, finalmente, un 31,1 per cientu atópase alloñáu d'estes característiques. Nesta segunda edición del informe TALIS participaron alredor de 106.000 profesores de 33 países. N'España les amueses son de 3.339 profesores y 192 directores.

    L'equipu de la Universidá d'Uviéu ta compuestu por Samuel Fernández Fernández, José Miguel Arias Blanco,  Rubén Fernández Alonso, Marcelino Fernández-Raigoso Castañu y Joaquín Burguera Condon, investigadores del Departamentu de Ciencies de la Educación. Les resultancies del trabayu espónense güei y mañana en Madrid dientro del marcu del Congresu TALIS. 

    El profesoráu con un perfil individual más aparente pal desenvolvimientu profesional reflexivu caracterizar pola so esperiencia y estima docente, ser muyer y tener clares prioridaes de formación ya interés pola formación permanente. El so modelu d'enseñanza ye efectivu y remana con eficacia y estilu activu los tiempos d'aprendizaxe del so alumnáu. Esti modelu d'educador tiende a ser mayor naquellos centros de ratio más pequena, lo que suxure qu'una escesiva carga docente puede entorpecer la reflexón sobre la práctica.

    TALIS (Teaching and Learning International Survey - Estudio Internacional sobre Enseñanza y Aprendizaxe) ye un estudiu internacional de la OCDE que recueye la opinión y conocencies del profesoráu y directores de centros educativos d'Educación Primaria, Secundaria y Bachilleratu al traviés d'encuestes que'l so oxetivu ye ufiertar información sobre los procesos educativu y diversu aspeutos de la enseñanza y l'aprendizaxe. El profesoráu y el directores apurrieron información sobre condiciones de trabayu y redolaes d'aprendizaxe, formación inicial y el desenvolvimientu profesional del profesoráu, evaluación y retroalimentación proporcionada a el profesores, clima escolar, lideralgu na escuela, etc.

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