Doctoráu

Ufierta 2018/2019

  • Programa de Doctoráu n'Educación y Psicoloxía

    Información Xeneral

    Númberu de places: 20

    Idiomes: Español ya inglés

    Coordinación
    • José Vicente Peña Calvo
       
      vipe@uniovi.es
    Comisiones

    Académica

    • José Vicente Peña Calvo (presidente)
    • Julio Menor de Gaspar Pinilla
    • José Carlos Núñez
    • Alberto Fernández Costales
    • Raquel-Amaya Martínez
    • Juan Herrero Olaizola
    • Jorge Fernández del Valle
    Presentación

    Programa de Doctorado en Educación y Psicología por la Universidad de Oviedo

    El programa de doctorado pretende responder a necesidades existentes en la sociedad actual formando investigadores especializados comprometidos con la innovación, la mejora y ajuste psicoeducativo de las personas, las instituciones educativas, de inserción y reinserción social, y las familias. Profesionales capaces de investigar en el ámbito del diseño, generación, puesta en marcha y evaluación de programas y recursos educativos, reeducativos, psicológicos y preventivos adecuados a las actuales sociedades abiertas y multiculturales desde la perspectiva de Estado Social de Derecho.

    A tal fin el programa agrupa siete líneas de investigación: Diseño, desarrollo y evaluación del curriculum, Evaluación de Sistemas educativos, instituciones y programas de socioeducativos, Educación inclusiva, diversidad y orientación, Investigación sobre aprendizaje académico y sus dificultades en contextos educativos, Intervención psicosocial con familia e infancia y otros grupos vulnerable, Investigación en Psicología Comunitaria, Jurídica y Salud, y Lenguaje aprendizaje y memoria.

    Programa de Doctorado en Educación y Psicología por la Universidad de Oviedo

    El programa de doctorado pretende responder a necesidades existentes en la sociedad actual formando investigadores especializados comprometidos con la innovación, la mejora y ajuste psicoeducativo de las personas, las instituciones educativas, de inserción y reinserción social, y las familias. Profesionales capaces de investigar en el ámbito del diseño, generación, puesta en marcha y evaluación de programas y recursos educativos, reeducativos, psicológicos y preventivos adecuados a las actuales sociedades abiertas y multiculturales desde la perspectiva de Estado Social de Derecho.

    A tal fin el programa agrupa siete líneas de investigación: Diseño, desarrollo y evaluación del curriculum, Evaluación de Sistemas educativos, instituciones y programas de socioeducativos, Educación inclusiva, diversidad y orientación, Investigación sobre aprendizaje académico y sus dificultades en contextos educativos, Intervención psicosocial con familia e infancia y otros grupos vulnerable, Investigación en Psicología Comunitaria, Jurídica y Salud, y Lenguaje aprendizaje y memoria.

    Documentos rellacionaos

    Accesu y almisión

    Perfil d'ingresu:

    Este programa de doctorado está dirigido a estudiantes que hayan cursado estudios de Grado y Máster Universitario o titulaciones equivalentes en las disciplinas pedagógicas y/o psicológicas. Es decir, el perfil de ingreso recomendado es la de un estudiante que haya cursado el Grado en Pedagogía, Psicología, Maestro en Educación Primaria, Maestro en Educación Infantil o Educación Social por la Universidad de Oviedo o titulación equivalente en términos de contenidos y competencias en cualquier otra universidad y el Máster Universitario en Intervención e Investigación socioeducativa, Investigación en Psicología de la Salud o Investigación en Neurociencias por la Universidad de Oviedo o titulación equivalente en términos de contenidos y competencias en cualquier otra universidad. Estos estudiantes no tendrán que cursar complementos de formación.

    No obstante, este programa de doctorado también está abierto a aquellos estudiantes que, no habiendo cursado un Grado en las titulaciones mencionadas, hayan realizado el Máster Universitario en Formación del Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato y Formación Profesional que se oferta con esta denominación u otra muy similar en gran parte de las universidades españolas. Estos estudiantes también serán admitidos si bien en este caso deberán cursar complementos de formación.

    Criterios d'almisión:

    Serán admitidos en este programa de doctorado aquellos estudiantes que lo soliciten y cumplan alguna de las condiciones siguientes:

    • a) Los estudiantes que hayan cursado y aprobado másteres universitarios del ámbito de la Pedagogía y Psicología. Entre ellos, algunos másteres necesitarán complementos de formación (p. e., el Máster Universitario en Formación del Profesorado de Educación Secundaria, Bachillerato y Formación Profesional). Servirán como másteres de referencia aquellos que se imparten en la Universidad de Oviedo: Máster Universitario de Intervención e Investigación socioeducativa, Máster Universitario en Investigación en Psicología de la Salud, Máster Universitario en Investigación en Neurociencias y Máster Universitario en Formación del Profesorado de Educación Secundaria, Bachillerato y Formación Profesional o titulaciones equivalentes en términos de competencias y contenidos de cualquier otra universidad.
    • b) Los solicitantes que acrediten haber superado 60 ECTS de posgrado de un plan de estudios oficial de Universidades españolas (teniendo preferencia los solicitantes que provengan de títulos de grado en las áreas de Ciencias de la Educación y Psicología frente a los provenientes de grados de otras áreas de conocimiento).
    • c) Los solicitantes que acrediten la Suficiencia Investigadora de un Programa de Doctorado de Ciencias de la Educación o Psicología regulado por el RD 185/85 y aquellos que acrediten estar en posesión del Diploma de Estudios Avanzados regulados por el RD 778/98
    • d) Solicitantes en posesión de un título extranjero equivalente a Máster oficial del ámbito de Ciencias de la Educación o la Psicología que faculten, en el país de origen para el acceso a estudios de doctorado en la fase de investigación (homologado o sin homologar).

    Los casos b, c y d serán analizados individualmente por la Comisión Académica del Programa Doctorado (CAPD) que podrá confirmar o no la adecuación de la formación previa del candidato/a. Los complementos de formación están pensados para aquellas personas que procedan de másteres profesionalizadores que no hayan contemplado en sus planes de estudio formación en investigación de forma específica. Será la CAPD la que establecerá en cada caso que complementos deberá cursar cada candidato sin que en ningún momento superen los 12 créditos ECTS que podrán cursarse bajo la forma de dos materias de 3 o más créditos.

    Una vez presentada la documentación requerida para la selección de candidatos, la CAPD evaluará la idoneidad de cada persona y si las peticiones fueran más que las plazas a cubrir, se ordenarán según el baremo que se adjunta a continuación:

    • Haber obtenido una beca en convocatoria pública y competitiva para la realización de la Tesis Doctoral (25%)
    • Entrevista con el candidato para valorar la adecuación de sus competencias y actitudes a la línea de investigación que ha elegido (25%)
    • Nota media del expediente académico (50%)
    Complementos de formación:

    Los complementos de formación que, en su caso, el aspirante debe realizar, a partir del perfil académico de ingreso, serán concretados individualmente para cada alumno por la Comisión Académica del Programa de Doctorado y no podrán superar 12 créditos ECTS.

    En el Programa de Doctorado en Educación y Psicología, los complementos de formación previstos, se organizan según los casos. Los estudiantes procedan del Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas, deberán cursar 12 créditos ECTS entre las asignaturas: Técnicas Avanzadas de Análisis Cuantitativo y Cualitativo de Datos, Evaluación de Programas Socioeducativos, Modelos y técnicas de investigación socioeducativa, Intervención con Familias, Intervención con Infancia y Adolescencia, Intervención con Personas Mayores y Factores de Diversidad e Igualdad

    Actividaes formativas

    Actividaes

    • Formación Tresversal
      Número d'Hores: 60

      Descripción de l'actividá: Esta actividá pretende trabayar les competencies básiques y desenvolver les capacidaes y mañes xenerales de los doctorandos.

      Ta constituyíu por seminarios y les xornaes doctorales. Nos seminarios van encetase, ente otros, conteníos rellacionaos col espardimientu y comunicación de la investigación o l'insertamientu profesional calidable según formación específica en temes rellacionaes con más d'un campu de la investigación. Nes xornaes doctorales combínense ponencies, paneles y sesiones participatives, según la esposición de pósteres esplicativos de los conteníos de les tesis y de les meyores de les investigaciones que tán llevando a cabu los doctorandos.

      va ellaborase un programa detalláu añal que se va esponer na web del Centru Internacional de Posgráu ((http://cei.uniovi.es/postgrado)

      Preténdense que los doctorandu adquieran, ente otros, les siguientes resultancies d'aprendizaxe:

      • Buscar información científica na rede.
      • Ellaborar, presentar y publicar información científica.
      • Ellaborar y presentar una patente
      • Conocer los principios básicos de la creación d'empreses y el autoempleo.
      • Intercambiar conocencia con otros doctorandos.
      • Espublizar la so actividá investigadora ante les empreses y el conxuntu de la sociedá asturiana.
      • Atopar alternatives profesionales al desenvolvimientu de la so carrera investigadora universitaria.
      • Resaltar el so papel como portador d'innovación escontra les empreses.

      Esta actividá ye obligatoria pa tolos estudiantes de doctoráu de la Universidá d'Uviéu teniendo de realizar un mínimu de 60 hores mientres el períodu de formación tantu pa los estudiantes a tiempu completu como a tiempu parcial, encamentándose qu'éstes hores se distribuyan de forma homoxénea a lo llargo del períodu formativu.

      La llingua de impartición va ser l'español y/o inglés.

      Procedimientu de control: va evaluase'l rendimientu del doctorandu nestes actividaes por aciu la presentación d'un trabayu que les sos indicaciones precises van se-y apurríes polos responsables de l'actividá formativa.

      Toos estos controles van formar parte del documentu d'actividaes del doctorando (DÁI) el cual va ser revisáu regularmente pol Tutor y el Director de tesis y evaluáu pola Comisión Académica esponsable del programa.

    • Participación en Congresos y Xornaes
      Número d'Hores: 30

      Descripción de l'actividá: El investigadores en formación van participar naquellos Congresos y Xornaes nacionales ya internacionales, encamentaes pola CAPD, presentando comunicaciones o Posters. Cada añu'l programa de doctoráu va faer públicu'l llistáu de Congresos que se van encamentar. Establezse una asistencia a tres congreso con una carga horaria de 10 por eventu tantu pa los estudiantes a tiempu completu como a tiempu parcial

      Esta actividá pretende trabayar les competencies CB3, y CB5, según les capacidaes y mañes personales CA03 y CA06.

      Procedimientu de control: va presentase copia de les comunicaciones o pósteres colos que participó na actividá y van formar parte del documentu d'actividaes del doctorando (DÁI) el cual va ser revisáu regularmente pol Tutor y el Director de tesis y evaluáu pola Comisión Académica responsable del programa.

      Actuaciones de movilidá: El investigadores en formación a tiempu completu tendrán d'asistir siquier a unu d'estos eventos cada añu, sofitando la so asistencia nes ayudes y bolses que va poder ufiertar la Universidá o los mesmos equipos d'investigación. Nel casu de los estudiantes a tiempu parcial van poder realizar los trés estancies a lo llargo del so períodu de formación

    • Estancies d'Investigación
      Número d'Hores: 160

      Descripción de l'actividá: El investigadores en formación tantu a tiempu completu como a tiempu parcial tendrán de realizar estancies formatives d'investigación n'Universidaes nacionales o estranxeres col fin d'ameyorar y ampliar la so formación investigadora y la conocencia de llínees, enclinos y metodoloxíes conectaes col ámbitu d'estudiu al que se refier la so tesis.

      Estes van poder realizase en cualesquier de los trés años del periodu de formación (cinco año nel casu d'estudiantes a tiempu parcial). Escepcionalmente y atendiendo a razones bien fundaes la CAPD va poder eximir d'esta actividá.

      Estes actividaes pretenden trabayar y evaluar les competencies básiques CB2 y CB3; les capacidaes y mañes personales CA03, CA06 y les competencies xenerales CG1 y CG3 La duración mínima ye de les 160 hores señalaes, equivalente a un mes d'estancia. Estes estancies van poder tener un tiempu máximu de tres meses.

      Procedimientu de control: Informe detalláu de les actividaes realizaes mientres la estancia, identificando claramente nel mesmu les aportaciones de la estancia al trabayu d'investigación del investigador en formación. Esti informe va formar parte del documentu d'actividaes del doctorando (DÁI), que va ser revisáu regularmente pol tutor y el director de la tesis y evaluáu pola CAPD.

      Actuaciones de movilidá: van llevar a cabu y van ser propuestes por tolos equipos d'investigación, que se van encargar de buscar el financiamientu necesariu, si nun se llograra y so les circunstancies señalaes podrá espachase de la so realización

    • Ellaboración y aceptación de siquier un artículu científicu publicáu en revista indexada en Bases de Datos relevantes, preferiblemente JCR
      Número d'Hores: 120

      Descripción de l'actividá: L'alumnu va ellaborar, va unviar y va modificar hasta la so aceptación, siquier, un artículu científicu que tendrá de ser publicáu, prioritariamente, en dalguna revista indexada nel JCR. Nenguna investigación va poder ser defendida públicamente si primeramente nun foi acreditada por aciu la publicación o aceptación espresa de publicación. Esta actividá tendrá de ser realizada mientres el tercer añu pa los estudiantes a tiempu completu o mientres el quintu añu pa los estudiantes a tiempu parcial.

      Procedimientu de control: va presentase copia del artículu va formar parte del documentu d'actividaes del doctorando (DÁI) el cual va ser revisáu regularmente pol Tutor y el Director de tesis y evaluáu pola Comisión Académica responsable del programa.

      Actuaciones de movilidá: nun procede

    • Presentación pública del trabayu de revisión sobre l'estáu de la cuestión nel tópicu d'investigación
      Número d'Hores: 6

      Descripción de l'actividá: va realizar en primer añu, segundu cuatrimestre (estudiantes a tiempu completu) o'l segundu añu, primer cuatrimestre (estudiantes a tiempu parcial). L'alumnu tendrá d'ellaborar y presentar públicamente una revisión del tópicu d'investigación escoyíu, actividá pa la que va ser imprescindible'l manexu de bases de datos, principalmente de calter electrónicu. L'actividá va ser presentada ante la Comisión Académica a la fin del primer añu. Esta actividá pretende trabayar les competencies CB1, CB2 CB4 y CB5, según les capacidaes y mañes personales CA01, CA02 y CA06.

      Procedimientu de control: Esposición en Seminariu ante los CAPD ya investigadores ya investigadores en formación.

      Actuaciones de movilidá: nun procede

    Llínees de Investigación

    Evaluación del Sistema Educativu, Instituciones y Programes d'intervención socioeducativa

    • José Vicente Peña Calvo  (responsable de la línea de investigación)
    • José Luis San Fabián Maroto
    • Mª del Carmen Rodríguez Menéndez
    • Jesús Hernández García
    • José Miguel Arias Blanco

     

    Diseño, desarrollo e innovación del curriculum

    • Alberto Fernández Costales (responsable de la línea de investigación)
    • Eduardo Vicente Dopico Rodriguez
    • Fernando Marhuenda Fluixá
    • Mª del Roser Calaf Masachs
    • Xosé Antón González Riaño
    • Mª Angeles Pascual Sevillano
    • Javier Fombona Cadavieco
    • Mª Aquilina Fueyo Gutiérrez
    • María Esther Del Moral Pérez
    • Susana Agudo Prado
    • Marta Soledad García Rodríguez
    • Emilio Álvarez Arregui
    • Alejandro Rodríguez Martín

    Educación inclusiva, diversidad y orientación

    • María Cristina Cardona Moltó
    • Samuel Fernández Fernández
    • Mª Teresa Iglesias García
    • Raquel Amaya Martínez González (responsable de la línea de investigación)
    • Marisa Pereira González
    • María Henar Pérez Herrrero
    • Beatriz Rodríguez Ruíz
    • Joaquín Lorenzo Burguera Condon

    Investigación sobre el aprendizaje académico y sus dificultades en contextos educativos

    • María Estrella Fernández Alba
    • Trinidad García Fernández
    • Pedro Rosário
    • José Antonio Francisco Cecchini Estrada
    • Celestino Rodríguez Pérez
    • Mª Paloma González Castro
    • José Carlos Núñez Pérez (responsable de la línea de investigación)
    • Julio Antonio González García
    • David Álvarez García
    • Cristina Roces Montero

    Lenguaje, aprendizaje y memoria

    • Fernando Cuetos Vega
    • Julio Menor de Gaspar Pinilla (responsable de la línea de investigación)
    • Luis Antonio Pérez González 
    • Antonello Novelli
    • María Paz Suárez Coalla

    Intervención psicosocial con familia e infancia y otros grupos vulnerables

    • Laura Elisabet Gómez Sánchez
    • María Ángeles Alcedo Rodríguez
    • María Teresa Méndez Valdivia
    • Jorge Carlos Fernández del Valle (responsable de la línea de investigación)
    • Esteban Agulló Tomás
    • Amaia Bravo Arteaga
    • Iriana Santos González

    Investigación en Psicología Comunitaria, Jurídica y Salud

    • Juan Bautista Herrero Olaizola (responsable de la línea de investigación)
    • Gonzalo Musitu Ochoa
    • Francisco Javier Rodríguez Díaz
    • Antonio León García Izquierdo
    • María de la Villa Moral Jiménez
    • Ana María Gonzalez Menéndez

     

    Contactu

    Centro Internacional de Postgrado

    Dirección:
    Plaza de Riego, s/n, 33003- Oviedo
    Teléfono:
    985 10 40 75 / 985 10 40 76
    Correo Electrónico:
    seccion.doctorado@uniovi.es
    Coordinación
    • José Vicente Peña Calvo
       
      vipe@uniovi.es