Doctoráu

Ufierta 2016/2017

  • Programa de Doctoráu n'Educación y Psicoloxía

    Información Xeneral

    Númberu de places: 20

    Idiomes: Español ya inglés

    Coordinación
    • José Vicente Peña Calvo
       
      vipe@uniovi.es
    Comisiones

    Académica

    • José Vicente Peña Calvo (presidente)
    • Julio Menor de Gaspar Pinilla
    • José Carlos Núñez
    • Xosé Antón González Riaño
    • Raquel-Amaya Martínez
    • Juan Herrero Olaizola
    • Jorge Fernández del Valle
    Presentación

    Programa de Doctoráu n'Educación y Psicoloxía pola Universidá d'Uviéu

    El programa de doctoráu pretende responder a necesidaes esistentes na sociedá actual formando investigadores especializaos comprometíos cola innovación, la meyora y axuste psicoeducativo de les persones, les instituciones educatives, d'insertamientu y reinserción social, y les families. Profesionales capaces d'investigar nel ámbitu del diseñu, xeneración, puesta en marcha y evaluación de programes y recursos educativos, reeducativos, psicolóxicos y preventivos fayadizos a les actuales sociedaes abiertes y multiculturales dende la perspectiva d'Estáu Social de Derechu.

    A tal fin el programa arrexunta siete línea d'investigación: Diseñu, desenvolvimientu y evaluación del curriculum, Evaluación de Sistemes educativos, instituciones y programes de socioeducativos, Educación inclusiva, diversidá y orientación, Investigación sobre aprendizaxe académicu y les sos dificultaes en contestos educativos, Intervención psicosocial con familia ya infancia y otros grupos vulnerable, Investigación en Psicoloxía Comuñal, Xurídica y Salú, y Llinguaxe aprendizaxe y memoria.

    Documentos rellacionaos

    Accesu y almisión

    Perfil d'ingresu:

    Esti programa de doctoráu ta dirixíu a estudiantes que cursaren estudios de Grau y Máster Universitariu o titulaciones equivalentes nes disciplines pedagóxiques y/o psicolóxiques. Esto ye, el perfil d'ingresu encamentáu ye la d'un estudiante que cursara'l Grau en Pedagoxía, Psicoloxía, Maestru n'Educación Primaria, Maestru n'Educación Infantil o Educación Social pola Universidá d'Uviéu o titulación equivalente en términos de conteníos y competencies en cualesquier otra universidá y el Máster Universitariu n'Intervención ya Investigación socioeducativa, Investigación en Psicoloxía de la Salú o Investigación en Neurociencies pola Universidá d'Uviéu o titulación equivalente en términos de conteníos y competencies en cualesquier otra universidá. Estos estudiantes nun van tener que cursar complementos de formación.

    Sicasí, esti programa de doctoráu tamién ta abiertu a aquellos estudiantes que, nun cursando un Grau nes titulaciones mentaes, realizaren el Máster Universitariu en Formación del Profesoráu d'Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachilleratu y Formación Profesional que s'ufierta con esta denominación o otra bien similar en gran parte de les universidaes españoles. Estos estudiantes tamién van ser almitíos magar nesti casu tendrán de cursar complementos de formación.

    Criterios d'almisión:

    Van Ser almitíos nesti programa de doctoráu aquellos estudiantes que lu soliciten y cumplan dalguna de les condiciones siguientes:

    • a) Los estudiantes que cursaren y aprobáu másteres universitarios del ámbitu de la Pedagoxía y Psicoloxía. Ente ellos, dellos másteres van precisar complementos de formación (p. y., el Máster Universitariu en Formación del Profesoráu d'Educación Secundaria, Bachilleratu y Formación Profesional). Van Sirvir como másteres de referencia aquellos que s'imparten na Universidá d'Uviéu: Máster Universitariu d'Intervención ya Investigación socioeducativa, Máster Universitariu n'Investigación en Psicoloxía de la Salú, Máster Universitariu n'Investigación en Neurociencies y Máster Universitariu en Formación del Profesoráu d'Educación Secundaria, Bachilleratu y Formación Profesional o titulaciones equivalentes en términos de competencies y conteníos de cualesquier otra universidá.
    • b) Los solicitantes qu'acrediten superar 60 ECTS de posgrado d'un plan d'estudios oficial d'Universidaes españoles (teniendo preferencia los solicitantes que provengan de títulos de grau nes árees de Ciencies de la Educación y Psicoloxía frente a los provenientes de graos d'otres árees de conocencia).
    • c) Los solicitantes qu'acrediten la Suficiencia Investigadora d'un Programa de Doctoráu de Ciencies de la Educación o Psicoloxía reguláu pol RD 185/85 y aquellos qu'acrediten tar en posesión del Diploma d'Estudios Avanzaos regulaos pol RD 778/98
    • d) Solicitantes en posesión d'un títulu estranxeru equivalente a Máster oficial del ámbitu de Ciencies de la Educación o la Psicoloxía que faculten, nel país d'orixe pal accesu a estudios de doctoráu na fase d'investigación (homologado o ensin homologar).

    Los casos b, c y d van ser analizaos individualmente pola Comisión Académica del Programa Doctoráu (CAPD) que va poder confirmar o non l'adecuación de la formación previa del candidatu/a. Los complementos de formación tán pensaos p'aquelles persones que vengan de másteres profesionalizadores que nun contemplaren nos sos planes de estudio formación n'investigación de forma específica. Va Ser la CAPD la que va establecer en cada casu que complementos tendrá de cursar cada candidatu ensin qu'en nengún momentu superen los 12 creitos ECTS que van poder cursase so la forma de dos materies de 3 o más creitos.

    Una vegada presentada la documentación riquida pa la selección de candidatos, la CAPD va evaluar la idoneidad de cada persona y si los pidimientos fueren más que les places a cubrir, van ordenar según el baremu que s'axunta de siguío:

    • Llograr una beca en convocatoria pública y competitiva pa la realización de la Tesis Doctoral (25%)
    • Entrevista col candidatu pa valorar l'adecuación de les sos competencies y actitúes a la llínea d'investigación qu'escoyó (25%)
    • Nota media del espediente académicu (50%)
    Complementos de formación:

    Los complementos de formación que, nel so casu, l'aspirante tien de realizar, a partir del perfil académicu d'ingresu, van ser concretaos individualmente pa cada alumnu pola Comisión Académica del Programa de Doctoráu y nun van poder superar 12 creitos ECTS.

    Nel Programa de Doctoráu n'Educación y Psicoloxía, los complementos de formación previstos, entamar según los casos. Los estudiantes procedan del Máster Universitariu en Profesoráu d'Educación Secundaria Obligatoria y Bachilleratu, Formación Profesional y Enseñanza d'Idiomes, tendrán de cursar 12 creitos ECTS ente les asignatures: Técniques Avanzaes d'Analís Cuantitativu y Cualitativu de Datos, Evaluación de Programes Socioeducativos, Modelos y técniques d'investigación socioeducativa, Intervención con Families, Intervención con Infancia y Adolescencia, Intervención con Persones Mayores y Factores de Diversidá ya Igualdá

    Actividaes formativas

    Actividaes

    • Formación Tresversal
      Número d'Hores: 60

      Descripción de l'actividá: Esta actividá pretende trabayar les competencies básiques y desenvolver les capacidaes y mañes xenerales de los doctorandos.

      Ta constituyíu por seminarios y les xornaes doctorales. Nos seminarios van encetase, ente otros, conteníos rellacionaos col espardimientu y comunicación de la investigación o l'insertamientu profesional calidable según formación específica en temes rellacionaes con más d'un campu de la investigación. Nes xornaes doctorales combínense ponencies, paneles y sesiones participatives, según la esposición de pósteres esplicativos de los conteníos de les tesis y de les meyores de les investigaciones que tán llevando a cabu los doctorandos.

      va ellaborase un programa detalláu añal que se va esponer na web del Centru Internacional de Posgráu ((http://cei.uniovi.es/postgrado)

      Preténdense que los doctorandu adquieran, ente otros, les siguientes resultancies d'aprendizaxe:

      • Buscar información científica na rede.
      • Ellaborar, presentar y publicar información científica.
      • Ellaborar y presentar una patente
      • Conocer los principios básicos de la creación d'empreses y el autoempleo.
      • Intercambiar conocencia con otros doctorandos.
      • Espublizar la so actividá investigadora ante les empreses y el conxuntu de la sociedá asturiana.
      • Atopar alternatives profesionales al desenvolvimientu de la so carrera investigadora universitaria.
      • Resaltar el so papel como portador d'innovación escontra les empreses.

      Esta actividá ye obligatoria pa tolos estudiantes de doctoráu de la Universidá d'Uviéu teniendo de realizar un mínimu de 60 hores mientres el períodu de formación tantu pa los estudiantes a tiempu completu como a tiempu parcial, encamentándose qu'éstes hores se distribuyan de forma homoxénea a lo llargo del períodu formativu.

      La llingua de impartición va ser l'español y/o inglés.

      Procedimientu de control: va evaluase'l rendimientu del doctorandu nestes actividaes por aciu la presentación d'un trabayu que les sos indicaciones precises van se-y apurríes polos responsables de l'actividá formativa.

      Toos estos controles van formar parte del documentu d'actividaes del doctorando (DÁI) el cual va ser revisáu regularmente pol Tutor y el Director de tesis y evaluáu pola Comisión Académica esponsable del programa.

    • Participación en Congresos y Xornaes
      Número d'Hores: 30

      Descripción de l'actividá: El investigadores en formación van participar naquellos Congresos y Xornaes nacionales ya internacionales, encamentaes pola CAPD, presentando comunicaciones o Posters. Cada añu'l programa de doctoráu va faer públicu'l llistáu de Congresos que se van encamentar. Establezse una asistencia a tres congreso con una carga horaria de 10 por eventu tantu pa los estudiantes a tiempu completu como a tiempu parcial

      Esta actividá pretende trabayar les competencies CB3, y CB5, según les capacidaes y mañes personales CA03 y CA06.

      Procedimientu de control: va presentase copia de les comunicaciones o pósteres colos que participó na actividá y van formar parte del documentu d'actividaes del doctorando (DÁI) el cual va ser revisáu regularmente pol Tutor y el Director de tesis y evaluáu pola Comisión Académica responsable del programa.

      Actuaciones de movilidá: El investigadores en formación a tiempu completu tendrán d'asistir siquier a unu d'estos eventos cada añu, sofitando la so asistencia nes ayudes y bolses que va poder ufiertar la Universidá o los mesmos equipos d'investigación. Nel casu de los estudiantes a tiempu parcial van poder realizar los trés estancies a lo llargo del so períodu de formación

    • Estancies d'Investigación
      Número d'Hores: 160

      Descripción de l'actividá: El investigadores en formación tantu a tiempu completu como a tiempu parcial tendrán de realizar estancies formatives d'investigación n'Universidaes nacionales o estranxeres col fin d'ameyorar y ampliar la so formación investigadora y la conocencia de llínees, enclinos y metodoloxíes conectaes col ámbitu d'estudiu al que se refier la so tesis.

      Estes van poder realizase en cualesquier de los trés años del periodu de formación (cinco año nel casu d'estudiantes a tiempu parcial). Escepcionalmente y atendiendo a razones bien fundaes la CAPD va poder eximir d'esta actividá.

      Estes actividaes pretenden trabayar y evaluar les competencies básiques CB2 y CB3; les capacidaes y mañes personales CA03, CA06 y les competencies xenerales CG1 y CG3 La duración mínima ye de les 160 hores señalaes, equivalente a un mes d'estancia. Estes estancies van poder tener un tiempu máximu de tres meses.

      Procedimientu de control: Informe detalláu de les actividaes realizaes mientres la estancia, identificando claramente nel mesmu les aportaciones de la estancia al trabayu d'investigación del investigador en formación. Esti informe va formar parte del documentu d'actividaes del doctorando (DÁI), que va ser revisáu regularmente pol tutor y el director de la tesis y evaluáu pola CAPD.

      Actuaciones de movilidá: van llevar a cabu y van ser propuestes por tolos equipos d'investigación, que se van encargar de buscar el financiamientu necesariu, si nun se llograra y so les circunstancies señalaes podrá espachase de la so realización

    • Ellaboración y aceptación de siquier un artículu científicu publicáu en revista indexada en Bases de Datos relevantes, preferiblemente JCR
      Número d'Hores: 120

      Descripción de l'actividá: L'alumnu va ellaborar, va unviar y va modificar hasta la so aceptación, siquier, un artículu científicu que tendrá de ser publicáu, prioritariamente, en dalguna revista indexada nel JCR. Nenguna investigación va poder ser defendida públicamente si primeramente nun foi acreditada por aciu la publicación o aceptación espresa de publicación. Esta actividá tendrá de ser realizada mientres el tercer añu pa los estudiantes a tiempu completu o mientres el quintu añu pa los estudiantes a tiempu parcial.

      Procedimientu de control: va presentase copia del artículu va formar parte del documentu d'actividaes del doctorando (DÁI) el cual va ser revisáu regularmente pol Tutor y el Director de tesis y evaluáu pola Comisión Académica responsable del programa.

      Actuaciones de movilidá: nun procede

    • Presentación pública del trabayu de revisión sobre l'estáu de la cuestión nel tópicu d'investigación
      Número d'Hores: 6

      Descripción de l'actividá: va realizar en primer añu, segundu cuatrimestre (estudiantes a tiempu completu) o'l segundu añu, primer cuatrimestre (estudiantes a tiempu parcial). L'alumnu tendrá d'ellaborar y presentar públicamente una revisión del tópicu d'investigación escoyíu, actividá pa la que va ser imprescindible'l manexu de bases de datos, principalmente de calter electrónicu. L'actividá va ser presentada ante la Comisión Académica a la fin del primer añu. Esta actividá pretende trabayar les competencies CB1, CB2 CB4 y CB5, según les capacidaes y mañes personales CA01, CA02 y CA06.

      Procedimientu de control: Esposición en Seminariu ante los CAPD ya investigadores ya investigadores en formación.

      Actuaciones de movilidá: nun procede

    Llínees de Investigación

    Evaluación del Sistema Educativu, Instituciones y Programes d'intervención socioeducativa

    • José Luis San Fabián Maroto
    • Carmen Rodríguez Menéndez
    • José Vicente Peña Calvo
    • Jesús Hernández García
    • José Miguel Arias Blanco

    Diseño, desarrollo e innovación del curriculum

    • Eduardo Vicente Dopico Rodriguez
    • Fernando Marhuenda Fluixá
    • Roser Calaf Masachs
    • Xosé Antón González Riaño
    • Mª Angeles Pascual Sevillano
    • Javier Fombona Cadavieco
    • Aquilina Fueyo Gutiérrez
    • Aida Terrón Bañuelos
    • María Esther Del Moral Pérez
    • Susana Agudo Prado
    • María Soledad García Rodríguez
    • Beatriz Sierra Arizmendiarrieta
    • Emilio Álvarez Arregui
    • Alejandro Rodríguez Martín

    Educación inclusiva, diversidad y orientación

    • María Cristina Cardona Moltó
    • Samuel Fernández Fernández
    • Mª Teresa Iglesias García
    • Raquel Amaya Martínez González
    • Marisa Pereira González
    • María Henar Pérez Herrrero
    • Lucía Álvarez Blanco
    • Beatriz Rodríguez Ruíz

    Investigación sobre el aprendizaje académico y sus dificultades en contextos educativos

    • Pedro Rosário
    • Francisco de Asís Martín del Buey
    • Antonio Valle Arias
    • Luis Álvarez Pérez
    • José Antonio Cecchini
    • Celestino Rodríguez Pérez
    • Paloma González Castro
    • José Carlos Núñez Pérez
    • Guillermo Vallejo Seco
    • Julio Antonio González García
    • David Álvarez García
    • Cristina Roces Montero

    Lenguaje, aprendizaje y memoria

    • Fernando Cuetos Vega
    • Julio Menor de Gaspar Pinilla
    • Luis Antonio Pérez González 
    • Antonello Novelli

    Intervención psicosocial con familia e infancia y otros grupos vulnerables

    • Susana Torío López
    • Laura E. Gómez Sánchez
    • María Ángeles Alcedo Rodríguez
    • María Teresa Méndez Valdivia
    • Jorge Carlos Fernández del Valle
    • Esteban Agulló Tomás
    • Amaia Bravo Arteaga

    Investigación en Psicología Comunitaria, Jurídica y Salud

    • Juan Herrero Olaizola
    • Gonzalo Musitu Ochoa
    • Francisco Javier Rodríguez Díaz
    • Antonio León García Izquierdo
    • María de la Villa Moral Jiménez
    • Ana María Gonzalez Menéndez

    Contactu

    Centro Internacional de Posgráu

    Dirección:
    Plaza de Riego, s/n, 33003- Uviéu
    Teléfonu:
    985 10 49 75 / 985 10 49 76
    Fax:
    985 10 49 59
    Corréu Electrónicu:
    infodoctorado@uniovi.es
    Coordinación
    • José Vicente Peña Calvo
       
      vipe@uniovi.es