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  • El rectores xunir contra los retayos en docencia ya investigación y soliciten el fin de les midíes escepcionales

    30 de Abril 2014

    El rectores de les universidaes españoles lleeron, simultáneamente, un comunicáu ante los medios de comunicación y la comunidá universitaria, pa solicitar el fin de les midíes escepcionales qu'afecten al estudiu, a l'actividá docente y a la investigación

    El rector, col so equipu de gobiernu detrás, mientres la llectura del manifiestu

    El Rectores de les Universidaes Españoles piden la finalización de les midíes escepcionales qu'afecten al estudiu, a l'actividá docente y a la investigación. Pa ello, la CRUE fixo públicu'l siguiente comunicáu:

    "Cumpliéronse dos años de l'aprobación del RDL 14/2012, de midíes urxentes de racionalización del gastu públicu nel ámbitu educativu", una norma que modificó la Llei Orgánica d'Universidaes y afectó a aspeutos tan sensibles como los precios públicos y l'organización de l'actividá docente. Les normes presupuestaries posteriores afectaron a los salarios, a los derechos llaborales y a les mires profesionales de tolos emplegaos públicos y, por tanto, tamién a los de les universidaes.

    Los Reales Decretos sobre beques camudaron la so naturaleza de derechu pola d'una ayuda pola que se compite, con requisitos académicos endurecíos que sufren quien más les precisen. Coles mesmes, les ayudes Erasmus acutaron tamién los sos criterios de concesión nos últimos dos años.

    N'investigación, el menor presupuestu y la secuencia de les convocatories aplicaes pol Gobiernu d'España y por dellos gobiernos autonómicos portaron un eleváu retayu efectivu de consecuencies irreparables pa munchos grupos d'investigación. Esti entendimientu de la I+D+i como un gastu y non como una inversión oldea cola política de los países más avanzaos.

    El rectores consideramos especialmente dolioses y difícilmente xustificables, pol so mínimu impactu económicu, les midíes qu'afecten a los mozos. La medría de los precios públicos de los graos y, bien percima d'ellos, el de los másteres, afecta a les posibilidaes formatives de los nuesos mozos nun momentu especialmente negativu pal empléu. L'accesu al oficiu académicu atópase zarráu pa ellos, salvo les brigueres que dexen les insatisfactories tases de reposición. Estes taracen les perspectives de el profesores universitarios na so carrera académica y minen la motivación pa la meyora permanente en docencia ya investigación. Les llimitaciones normatives provocaron que les plantiyes de profesores, investigadores y personal d'alministración y servicios enllenárense de figures y places interines y precaries, delles recurríes por el mesmu Gobiernu, que resulten desaparentes pa la función universitaria, docente, investigadora y de xestión.

    Les midíes, según dicía'l RD 14/2012, yeren escepcionales y xustificáronse pola coxuntura económica del momentu. Ante les afirmaciones d'una perspectiva d'ameyoramientu económicu n'España, pidimos la supresión de les que vaigan más allá d'un aforru racional y una xestión eficiente y austero, nel marcu de los criterios presupuestarios que s'afiten.

    Los precios públicos de matrícula nes universidaes tienen de ser accesibles y razonables en tolos niveles formativos. Tien De recuperase'l sentíu de les beques y ayudes como garantes de la equidad. Tien De volver l'autonomía de xestión de l'actividá docente ya investigadora de les universidaes. Tien De ser posible qu'éstes configuren ordenadamente les sos plantiyes, con fórmules de renovación y promoción afeches a la so realidá y a la so planificación estratéxica. Tien De retomase'l sofitu a la investigación y a la innovación pa tornar a una sienda de crecedera, basáu na conocencia y l'especialización intelixente y sostenible, qu'evite la perda de talentu y aproveche la formación proporcionada.

    La universidá española, como tola universidá europea, encara necesidaes d'adaptación del so sistema a una realidá social y económico qu'esixe una modernización de les sos estructures y funcionamientu. Pa poder encetala, ye necesaria la busca d'un ampliu consensu social y políticu que tien de empezar por fuerza pola recuperación de la normalidá na so vida académica, docente ya investigadora. La consecución d'estos oxetivos implícanos a toos -axentes sociales, gobiernu, comunidaes autónomes y universidaes- y ye necesariu consiguilo en beneficiu de la sociedá española".


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