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  • La esposición MoMoWo rescata del olvidu a les grandes diseñadores europees

    01 de Xunetu 2016

    La Universidá d'Uviéu inaugura una exhibición itinerante internacional que va poder trate tamién en Lisboa, Grenoble, Leiden, Liubliana y Turín. ‘MoMoWo / 100 obres en 100 año / Mujer europees n'arquitectura y diseñu (1918-2018)' repasa les principales aportaciones de les muyeres creadores mientres l'últimu sieglu

    Destacar la contribución de el diseñadores, munches d'elles escaecíes pola hestoria, al patrimoniu cultural européu y promover el valor de les sos obres p'afalar a les xeneraciones futures. Este ye'l doble oxetivu de l'amuesa MoMoWo / 100 obres en 100 año/ Mujer europees n'arquitectura y diseñu (1918-2018) que puede trate dende güei hasta'l próximu 31 de xunetu na Sala d'Esposiciones de LAUDEO, nel Edificiu Históricu de la Universidá d'Uviéu.
     
    La esposición foi inaugurada esta mañana cola presencia del vicerrector d'Estensión Universitaria y Proyección Internacional, Francisco José Borge, d'Ana María Fernández García, profesora de la Universidá d'Uviéu, y Marjan Groot, de la Universidá de Ámsterdam. Dambes integrantes de MoMoWo (Women's creativity since the Modern  Movement), proyectu de cooperación internacional cofinanciáu pol programa Europa Creativa.
     
    MoMoWo enceta los llogros de les muyeres nos ámbitos del diseñu y l'arquitectura dende una perspectiva cultural, social y económica. El proyectu repasa les principales contribuciones de les muyeres n'ámbitos como l'arquitectura, la inxeniería civil, l'urbanismu, el paisaxismu, el diseñu d'interiores o de muebles. Dalgunes d'eses  árees son inda percibíes como oficios d'orientación masculina.
     
    L'amuesa que s'inaugura na Sala d'Esposiciones de LAUDEO, comisariada pola Universidá d'Uviéu, va tener un calter itinerante. Va Poder trate asina nel restu de los países representaos en MoMoWo. En concretu, en septiembre de 2016 en Lisboa, n'ochobre en Grenoble y, en 2017, en Leiden mientres el mes de marzu, en Liubliana n'abril y, finalmente, en Turín en xunu.
     
    La profesora Ana María Fernández, comisaria de la esposición, señala que la exhibición entamóse en dos secciones: interior y esterior. La primera consiste nun percorríu dixital interactivo por 100 obres en 100 años, ordenaes nuna llínea de tiempu. Paralelamente, un Chronomomowo recueye los finxos sociales, políticos, económicos y culturales que contribuyeron a la reconocencia progresiva de les muyeres n'Europa. La ferramienta dexa comparar, por casu la producción emblemática de les pioneres cola de les profesionales más actuales. Los visitantes pueden contemplar les obres per país, por autora y fecha. Cada entrada apurre una curtia descripción de la producción y de la ceadora. El númberu d'obres ye simbólicu, una centena, que tamién significa incontable, como la palabra llatina centum.
     
    Esta mesma sección interior complementar con Women Architecture & Design Itineraries across Europe, 18 itinerarios turísticu-culturales plantegaos pol equipu de MoMoWo pa promover 125 obres de muyeres arquitectes y diseñadores en Barcelona, Lisboa, París, Turín, Holanda y Eslovenia.
     
    La sección esterior esibe reportaxes fotográficos ganadores de la MoMoWo Competición Internacional de Fotografía, otra de les actividaes realizaes nel proyectu, qu'amuesen los mesmos llares de el diseñadores.
     
    Mientres la inauguración, el vicerrector señaló que l'amuesa recueye lo meyor del espíritu col que se punxo en marcha n'Uviéu la estensión universitaria. Francisco José Borge, que reivindicó'l papel de la muyer na creación poniendo como exemplu a la escritora Wirginia Woolf, añedió qu'iniciatives como l'abierta esta mañana n'Uviéu son les que'l nuevu equipu quier sofitar y potenciar.
     
    La profesora Ana María Fernández indicó, pela so parte, que la exhibición nun hai tao exenta de problemes. Recordó, por casu, que foi complexu recuperar les obres de les pioneres o les que tuvieron llugar coincidiendo cola Segunda Guerra Civil. Ana María Fernández destacó que la resultancia final inclúi un ampliu abanicu creativu que repasa les contribuciones de el autores procedentes de los grandes países europeos y tamién de los pequeños. Marjan Groot manifestó que la esposición ye frutu de cuatro año de trabayos y amestó que recueye bien l'espíritu européu, agora en crisis tres el Brexit británicu. 

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