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  • Investigadores de la Universidá d'Uviéu van realizar el modelu xeolóxicu d'una llínea de metro n'Arabia Saudina

    03 de Xineru 2014

    El grupu de Xeoloxía Aplicada a la Inxeniería, lideráu pol profesor Daniel Arias, participa nel diseñu d'un trazáu de 42 kilómetros, que va travesar el zoco de Riad y va cuntar con dos viaductos

    Daniel Arias y Carlos López nos despachos del departamentu de Xeoloxía.

    Investigadores de la Universidá d'Uviéu van realizar el modelu xeolóxicu d'una de les llínees de metro de Riad, la capital d'Arabia Saudina. El grupu de Xeoloxía Aplicada a la Inxeniería consiguió un contratu internacional pa diseñar 42 kilómetros del metro que va travesar la ciudá –concretamente la llínea 3 de los seis qu'inclúi'l proyectu global--, con dos túneles per debaxo del zoco, y dos viaductos. El plan tien un plazu d'execución d'ente 12 y 14 meses con un importe de 250.000 euros.

    La empresa d'inxeniería Idom contrató los servicios de los xeólogos asturianos. La compañía forma parte d'un consorciu internacional, al pie de la constructora Anasaldo y l'empresa canadiense Bombardier, que va desenvolver el proyectu de diseñu, construcción y esplotación. 

    El grupu d'investigación, dirixíu pol profesor del departamentu de Geología Daniel Arias, va encargar de la primer fase, el diseñu xeolóxicu de la obra, pal que se van precisar 12.000 metros de sondeos. Los ensayos químicu y mineralóxicu, que'l so costu alzar a 9.000 euros, van realizar nos Servicios Científicu Técnicos de la Universidá d'Uviéu. "Ye lo único que se va faer fora del país", destaca Daniel Arias, que nos próximos díes va treslladar a Riad pa empecipiar los primeros trabayos. 

    Los Servicios Científicu Técnicos de la institución asturiana van realizar los ensayos químicu y mineralóxicu del proyectu

    N'ocho meses tendrá de tar preparáu l'anteproyectu pa los túneles, y el restu de la obra, en 14 meses. Les dificultaes técniques converten esti proyectu nun curiosu retu. Los xeólogos asturianos van tener que faer el diseñu de dos túneles, de 8 y 2 kilómetros, a 20 metros de fondura sol zoco de Riad, una de les zones más antigües y emblemátiques de la ciudá. A lo llargo de los 42 kilómetros de llínea, tamién van tener que planiar dos viaductos, de 15 y 12 kilómetros. "Xeolóxicamente ye complicáu porque hai munches zones kársticas y suelos espansivos", añede l'investigador principal del grupu.

    El proyectu nel que trabayen el investigadores asturianos integrar nun ambiciosu plan puestu en marcha pol gobiernu d'Arabia Saudina pa dotar a la so capital de 6 llínees de metro, con una inversión prevista de 22.000 millones de dólares en cinco año. 

    Nun ye'l primer proyectu internacional nel que participa'l grupu d'investigación de Xeoloxía Aplicada a la Inxeniería. Dende 2005 trabaya cola empresa Idom en grandes infraestructures como un parque eólicu en México, una presa n'Arxentina o parte de la llínea d'alta velocidá en Barcelona.

    Imaxe de portada

    Detalle del planu del futuru metro de Riad col trazáu de la llínea 3 sobreimpresionado.

    Forno d'investigación

    • Daniel Arias, profesor del departamentu de Xeoloxía
    • Carlos López Fernández,  profesor del departamentu de Xeoloxía
    • Luis Alberto Pando González, profesor del departamentu de Xeoloxía
    • César Castañón Fernández, profesor del departamentu d'Esplotación y Prospección de Mines
    • Álvaro Rubio Ordóñez, profesor del departamentu de Xeoloxía
    • Luis María Díaz Díaz, becariu del departamentu de Xeoloxía
    • Iker Martínez, becariu del departamentu de Xeoloxía
    • Claudia Prada, becaria del departamentu de Xeoloxía

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