Noticias

  • Investigadores asturianos topen un nuevu biomarcador pa la detección precoz del cáncer de páncrees

    25 de Xunu 2015

    El trabayu, publicáu na revista ‘Nature', demuestra qu'estes célules tumorales producen exosomas con una determinada proteína (GPC1), que sollerten de la presencia del tumor malinu

    Los doctores Agustín Fernández (IUOPA) y Mario Fernández Fraga (CINN), participantes nesta investigación

    Un grupu internacional d'investigadores, lideráu pola Universidá de Harvard y con participación de científicos del Centru d'Investigación en Nanomateriales y Nanotecnología (CINN) de la Universidá d'Uviéu, CSIC y Principáu, y del Institutu Universitariu d'Oncoloxía (IUOPA), identificó un nuevu biomarcador pa la detección precoz del cáncer de páncrees, un tumor de mal diagnósticu. Nel trabayu, publicáu na revista Nature, los investigadores afayaron que les célules tumorales de páncrees producen exosomas con una proteína concreto.

    Los exosomas son unes visícules (especie de corpúsculos que, a diferencia d'una célula, nun tienen núcleu nin otros orgánulos y son más pequenos) que se formen a partir de les mesmes célules, según esplicó unu de el autores d'esta investigación, Mario Fernández Fraga, científicu titular del CINN, centru mistu de la Universidá d'Uviéu. Estes visícules contienen material xenético (DNA y RNA) y otres molécules como proteínes y lípidos que reflexen l'estáu de les célules de les que s'aniciaron. Una vegada producíos, los exosomas pueden ser lliberaos a la riega sanguínea, llegar a órganos distantes y alteriar les célules d'esos órganos. Nel estudiu demuéstrase que les célules tumorales de páncrees producen exosomas que contienen la proteína glypican-1 (GPC1).

    La investigación realizóse en mures y en 190 pacientes con cáncer de páncrees y 100 controles donantes sanos. "La presencia de exosomas con GPC1 en sangre dexa estremar pacientes ensin enfermedá o con enfermedaes benignes de páncrees de pacientes con tumores de páncrees", esplica'l doctor Mario Fernández Fraga. "Esto puede sirvir pa diagnosticar el cáncer páncrees", añede l'investigador, quien apuntó qu'estos exosomas cola proteína GPC1 "son detectables en sangre".

    Unu de los mayores problemes d'esti tipu de tumores ye la so difícil detección en fases tempranes de la enfermedá, inclusive con resonancia magnética. Pal estudiu y l'identificación de la proteína nos exosomas de les llínees tumorales utilizáronse técniques de proteómica y de citometría de fluxu pa la detección de la proteína nel sueru de los pacientes. Según el doctor Agustín Fernández, del IUOPA, "esti estudiu demuestra que la detección de exosomas positivos pa la proteína GPC1 que circulen en el sangre de pacientes con cáncer de páncrees, pue ser utilizada como una ferramienta de diagnósticu non invasiva y como una ferramienta pa detectar les primeres etapes de cáncer de páncrees".

    El doctor Mario Fernández Fraga incorporóse apocayá al Centru d'Investigación en Nanomateriales y Nanotecnología (CINN) onde dirixe'l Departamentu de Nanomedicina. Les llínees d'investigación en marcha nel llaboratoriu, xiren en redol a dos exes principales, "per un sitiu el desenvolvimientu de nanopartículas pa l'alministración de combinaciones de fármacos epigenéticos antitumorales y por otru la identificación de cambeos epigenéticos en respuesta a nanomateriales. Esta postrera tien una importancia trascendental cuidao que una de les cuestiones más importantes sobre l'usu de nanomateriales en biomedicina referir a los efectos qu'estos compuestos pueden tener sobre l'organismu", esplica'l doctor Fernández Fraga.

    Imaxe banner portada

    Estructura de la proteína Glycipan 1. Llicencia Creative Commons

    Imaxes:

    Enllaces Rellacionaos:


Buscar