Estudios de Grau

Oferta 2016/2017

  • Grau en Química

    Datos Xenerales

    Descripción:

    La duración del Grau en Química ye de 4 años. El mínimu de creitos esixíos pal llogru del títulu ye de 240 creitos ECTS.

    Centru responsable:

    Modalidá: Presencial

    Idiomes nos que s'imparte: Español/Inglés (itinerario bilingüe)

    Distribución y Creitos:

    • Formación Básica: 60
    • Obligatories: 144
    • Optatives: 18
    • Trabayo Fin de Grau: 18

    Preciu d'un cursu completu en primer matrícula:  1068,54 €

    Ingresu y salées profesionales

    Perfil d'ingresu
    • Bachilleratu encamentáu cola PAU superada: Ciencies y Tecnoloxía.
    • Ciclu formativu de grau cimeru encamentáu: Cañes Sanitaries.
    • Prueba d'Accesu pa mayores de 25, 40 o 45 años.
    • Titulación universitaria.

    L'alumnáu de nuevu ingresu hai de tener facilidá pa la comprensión, espresión verbal y escrita. Manifestar interés y motivación pol cuidu, capacidá pa la observación, analís y reflexón. Ser capaz d'afaese a nueves situaciones y amosar una disposición activa escontra l'aprendizaxe y el trabayu n'equipu.

    Salíes profesionales

    El Graduáu o Graduada en Química adquier les competencies necesaries pa trabayar en campos como la industria químico, la docencia non universitaria, les ciencies de la salú, según otros campos rellacionaos cola química (asesoría, xestión comercial, seguridá ya hixene nel trabayu).

    Perfiles profesionales:

    • Docencia y/o investigación.
    • Alministración Pública.
    • Xestión y alministración de llaboratorios químicos.
    • Industria, xestión de proyectos y trabayos técnicos.
    • Control calidable en llaboratorios y prevención y riesgos llaborales.
    • Xestión comercial.
    • Consultoría y asesoría.

    Característiques del centru

    Instalaciones y servicios

    Aulariu y llaboratorios docentes y d'investigación. Biblioteca y sala de revistes con una importante colección de publicaciones periódiques. Sala d'informática dotada con 36 ordenadores en rede.

    Movilidá y relaciones internacionales

    Convenios con numberoses universidaes españoles dientro del programa d'intercambiu d'estudiantes SICUE. Convenios d'intercambios d'estudiantes nel programa SÓCRATES/ERASMUS. Convenios d'intercambiu d'estudiantes y profesores con universidaes americanes (p.ej. USA, México, Brasil).

    Práctiques, empléu y plan d'acción tutorial

    Xornaes de Bienvenida, Plan d'Acción Tutorial (en grupos de cinco alumnos por tutor). Práctiques n'empreses, cursos d'orientación llaboral entamaos pola Universidá d'Uviéu, el Colexu Oficial de Químicos d'Asturies y Llión y l'Asociación de Químicos del Principáu d'Asturies.

    Información adicional

    Xustificación del tétulu

    La Química dexa entender el mundu que nos arrodia, incluyíos los seres vivos, y tien una gran influencia na nuesa esistencia, na nuesa cultura y en la nuesa calidá de vida. Per mediu de la Química preparáronse nueves melecines qu'allonguen la esperanza de vida de les persones, consiguióse aumentar notablemente la producción d'alimentos por aciu l'usu de fertilizantes y plaguicidas, preparáronse plásticos y otros materiales qu'utilizamos de forma habitual na nuesa vida diaria, avanzóse notablemente na protección del medioambiente. Con éses la Química convirtióse nun factor crucial del bienestar social de la humanidá. Como ciudadanos que vivimos nun mundu desarrolláu y consumista, ye necesariu que síamos capaces d'analizar de forma científica los efectos, positivos y negativos, que les sustances químiques tienen nes nueses vides y en la nuesa redolada. Esti analís namá puede realizase si tenemos una bona formación básica en Química.

    Amás de contribuyir a la educación de ciudadanos informaos, l'estudiu de la Química figura nos planes d'estudiu d'otres disciplines como la bioloxía, les inxenieríes, la farmacoloxía, l'agricultura, etc. Esto debe a que la Química ye una ciencia central pa la comprensión d'otres ciencies y tecnoloxíes. Esti calter de disciplina central deriva del propiu oxetu d'estudiu de la Química: la materia, la so estructura a nivel atómicu y molecular, les sos propiedaes derivaes de la estructura y el so tresformamientu por aciu reacciones químiques. La investigación en Química dexa avanzar na conocencia d'estos aspeutos y faer extrapolaciones y predicciones alrodiu de la síntesis de nueves sustances útiles pa la humanidá. Tamién presenta esta disciplina un enorme interés nel campu industrial, yá que son munches y bien variaes les industries basaes en procesos químicos (fertilizantes, petrolíferes, metalúrxiques y siderúrxiques, papeleres, cementeres, cosmétiques, alimentación, farmacéutiques, pintures y deterxentes). Non menos importante ye la xera de tresmisión de los principios básicos de Química a los estudiantes d'Enseñanza Secundaria y Bachilleratu, que va ser desenvuelta polos graduaos nesta materia, una vegada completaren la so formación colos conceutos pedagóxicos necesarios.

    En resume, pola so vocación d'innovación y serviciu a la sociedá, la Química, dende los sos entamos, tuvo un enorme impactu nel progresu de la humanidá, desenvolviendo sustances y tecnoloxíes de gran incidencia en tolos campos d'actividá de los seres humanos, convirtiéndose asina n'unu de les pilastres de la capacidá competitiva d'un país.

    La Química ye una ciencia central, rellacionada con tou lo que nos arrodia incluyíos los seres vivos. Por eso ufierta un horizonte tan ampliu sobre sí mesma. De forma inequívoca, la Química inflúi nes nueses vides, na nuesa esistencia, na nuesa cultura y en la nuesa calidá de vida. Tolos procesos de los seres vivos, dende'l so orixe, son reacciones químiques; les coses qu'usamos o vistimos, el llugar onde vivimos o aquello colo que xugamos, son productu de reacciones químiques controlaes. La xera del químicu ye diseñar reacciones que conviertan les sustances que nos arrodien n'otres sustances que satisfaigan les nueses necesidaes. Los químicos iguar pa responder a tantes necesidaes de la nuesa sociedá estudiando los factores que gobiernen y controlen les reacciones químiques. Obviamente, nesti estudiu precisa l'ayuda d'otres disciplines y asina, dende la so posición central, la Química interrelaciona con una gran variedá de materies científiques xenerando árees de conocencia de mala catalogación. Sía como fora, la Química ta siempres presente en cualquier ámbitu que suponga una meyora de la conocencia del universu que nos arrodia.

    Nesta meyora de les fronteres de la Química xuega un papel crucial la investigación básica que dexa conocer de manera fundamental el cómo y por qué de les reacciones químiques. Como resultáu d'esti tipu d'investigación, xenérase un cuerpu de doctrina teóricu que dexa extrapolar y faer predicciones alrodiu de nueves reacciones que tienen de dar llugar a nueves sustances beneficioses pa la sociedá. Asina, partiendo de conceutos teóricos la Química ye capaz de proxectase escontra nueves y prometedores aplicaciones industriales o que sirven pa resolver problemes de les nueses sociedaes.

    Por cuenta de la respuesta que dio a les necesidaes humanes, la Química convirtióse nun factor crucial del bienestar económico de les sociedaes. Vivimos nuna dómina d'oportunidaes especiales pa les meyores de munchos de los frentes nos que la Química, y los químicos, interaccionan con otres disciplines. La oportunidá surde de la enorme versatilidad d'esta ciencia pa desenvolver mecanismos d'esploración de les etapes básiques qu'asoceden mientres los cambeos químicos; de la so capacidá pa entender les sustances que nos arrodien, incluyíes les de complexidá estrema como les molécules biolóxiques, y del usu per parte de los químicos de les técniques instrumentales más avanzaes que contribúin de manera significativa a acelerar el progresu de la Química.

    proxecto docente que se propón pa la verificación del Títulu de Grau en Química pola Universidá d'Uviéu tien la so base nos estudios de Química que s'impartieron nesta Universidá dende 1895. Dientro de la Facultá de Ciencies, los estudios de Química allugar nel edificiu de la cai San Francisco, güei see del Rectoráu, hasta qu'en 1913 creóse la Sección de Química, ocupando un edificiu independiente, el llamáu Pabellón de Ciencies, see na actualidá de trés Vicerrectorados. El 20 de setiembre de 1958 inauguróse l'edificiu de la Facultá de Ciencies nel güei denomináu Campus de Llamaquique. Esti Centru allugó les secciones de Química, Xeoloxía (creada'l 22 de xunetu de 1958) y Bioloxía (enllantada'l 27 de xunetu de 1968). Darréu, el 5 de febreru de 1982, la Facultá de Ciencies estremar nes actuales Facultaes de Bioloxía, Xeoloxía y Química. L'edificiu actual de la Facultá de Química ocupar a finales de 1988, inaugurándose oficialmente n'ochobre del siguiente añu.

    Na década de los setenta, la Facultá empecipió la so etapa actual, caracterizada pola incorporación de nuevos profesores tres la xubilación o treslláu de los caderalgos titulares de Química Técnica (1970), Química Orgánica y Química Física (1973), Física (1979) y Química Inorgánica (1980). Con ello consolidáronse prolífiques escueles que camudaron en pocos años el panorama docente. Nos años ochenta empezó un aumentu bien sensible del profesoráu estable que siguió hasta los nuesos díes.

    Nel añu 1973 enllántase un nuevu plan d'estudios de Química qu'introdució la posibilidá de cursar cinco especialidad químiques. Más tarde, en 1994, fueron reformaos cuntando con cuatro especialidad químiques (Analítica, Física, Inorgánica y Orgánica) y l'especialidá d'Inxeniería Química tresformar en titulación independiente. Nel añu 1994 empezar a impartir un Plan d'Estudios de Química en cuatro año nel que la mayor innovación foi que les práctiques de llaboratoriu tresformar n'asignatures esperimentales, independizándose de les asignatures teóriques. Nel añu 2001 empezar a impartir el vixente plan d'estudios en cinco año que caltuvo l'autonomía de les asignatures esperimentales. Nos últimos años la demanda d'esta titulación estabilizóse en 70-80 estudiantes de nuevu ingresu siendo la segunda titulación más demandada polos estudiantes de la caña de Ciencies Esperimentales dempués de Bioloxía.

    La propuesta qu'equí se formula centrar en consiguir que los estudiantes que sigan los estudios de Grau adquieran una formación xeneralista de la Química nel so estáu actual de desenvolvimientu científicu y aplicáu. Con esta formación facúltase-yos pal so futuru desempeñu profesional n'árees d'interés pa la sociedá actual.

    N'España, la importancia de la Química foi reconocida oficialmente en múltiples ocasiones. A manera d'exemplu, el 14 de noviembre de 2002 publicar nel B.O.Y. la orde 2893/2002 pola que s'establecía'l Día de la Química. Nel so preámbulu puede lleese: "La Federación Empresarial de la Industria Químico (FEIQUE), la Real Sociedá Española de Química, el Conseyu de Colexos Oficiales de Químicos d'España, l'Asociación Nacional de Químicos d'España, la Federación Estatal d'Industrial Allegaos-UXT, la Federación de Testil-Piel, Químiques y Allegaes de Comisiones Obreres y el Conseyu Cimeru d'Investigaciones Científiques solicitó a esti Ministeriu la declaración del día 15 de Noviembre, como Día de la Química … L'Oxetu de la solicitú plantegada ye impulsar la divulgación de la Ciencia Química, sensibilizando a la sociedá sobre la so contribución a la meyora de la calidá de vida. Ello va contribuyir, per otru llau, a promover la formación, la investigación, el desenvolvimientu y l'innovación tecnolóxica en dicha área. El Ministeriu de Ciencia y Tecnoloxía ye dafechu consciente de la relevancia que la Ciencia Química tien en cualquier política d'impulsu d'I+D. Nun ye estrañu, por ello, que nel Plan Nacional d'Investigación Científica, Desenvolvimientu ya Innovación Tecnolóxica (2000-2003) aprobáu pol Alcuerdu del Conseyu de Ministros de 12 d'avientu de 1999, inclúyase, ente les sos árees científicu-tecnolóxiques, una referida, precisamente, a Procesos y Productos Químicos".

    La Química ye una disciplina que s'imparte dende va munchos años na mayor parte de les universidaes europees y americanes. Una gran parte de les universidaes europees qu'ufierten el grau en Química adoptaron la formación de los sos estudiantes al modelu Eurobachelor, promovido pola European Chemistry Thematic Network (http://ectn-assoc.cpe.fr/) y adoptáu pola Asamblea Xeneral de EuChems en 2003. Pa ello siguieron les llínees d'acción plantegaes pola rede Tuning de Química.

    Dende'l puntu de vista académicu ye imprescindible proponer estos estudios que tienen como fin la conocencia de la materia y de los sos tresformamientos con un enfoque que nun ta implícitu en nenguna otra ciencia. La tresmisión de les conocencies adquiríes mientres años a les xeneraciones nueves fai posible qu'esta conocencia pueda evolucionar pa dar respuesta a vieyos y nuevos interrogantes.

    Tocantes a el so interés pal mundu profesional, cabo destacar que son munches les industries basaes en procesos químicos: productores de fertilizantes, industries petrolíferes, metalúrxiques y siderúrxiques, papeleres, cementeres, etc. Amás, la presencia de conocencies químiques ye importante en sectores como la cosmética, la farmacia, l'alimentación y l'ellaboración de pintures y deterxentes. Per otra parte, la tresmisión de la química a los estudiantes d'Enseñances Medies va folgar nos graduaos nesta materia una vegada que completaren la so formación colos conceutos pedagóxicos necesarios. Ente les conclusiones del Llibru Blanco cítase que la titulación en Química apaez ente les 20 más demandaes polos empleadores pa llicenciaos tantu con esperiencia como ensin ella. Na actualidá, la ufierta sectorial d'empléu pa los llicenciaos en Química ta encabezada pol sector servicios siguíu del sector industrial. La distribución ocupacional d'esta ufierta global vien apoderada pol trabayu de químicu puramente dichu y la dedicación a la enseñanza. La ocupación de los químicos como comerciales y como técnicos apaez a una cierta distancia. En cuanto al campu d'actividá de les empreses empleadoras, la ufierta d'empléu pa los titulaos en Química ta liderada pol sector Químicu (cuartu sector empleador del país), siguíu a distancia pol sector industrial, el docente y el sanitariu. Los Titulaos europeos en Química consiguen empléu con facilidá, nos mesmos campos que el españoles.

    Con éses acordies con la ufierta sectorial d'empléu de los químicos actuales (Libro Blanco del Títulu de Grau en Química –ANECA-), los perfiles más interesantes a definir pa esti tipu de titulaos seríen l'industrial, el de química aplicada, el docente-investigador, el docente non universitariu, el de les ciencies rellacionaes cola salú y otros asociaos a campos d'actividá variaos rellacionaos cola Química. Nel campu de la investigación científica, son munchos les temes nos que la Química ta llamada a apurrir meyores. Na caña del analís espera'l desenvolvimientu de nueves técniques analítiques más sensibles y pa más sustances. van ameyorase los procesos de síntesis de sustances utilizando métodos más eficaces, baratos y ecolóxicos y van proponese síntesis de sustances nueves o namá producíes de forma natural hasta'l momentu. Ye previsible un aumentu na conocencia de la estructura y de les propiedaes de los materiales que puede conducir al diseñu d'otros materiales nuevos afechos a necesidaes específiques, incluyendo dispositivos conteníos nel naciente campu de la nanotecnología. Tamién se preve'l desenvolvimientu de métodos de simulación útiles pa estudiar dende los estaos entestaos de la materia hasta la reactividad y l'actividá biolóxica aprovechando la enorme capacidá de los sistemes informáticos actuales.

    En resume, pol so permanente capacidá d'innovación, la Química tuvo siempres un enorme impacto sobre'l progresu, desenvolviendo productos y tecnoloxíes qu'inciden en tolos campos d'actividá de los seres humanos, convirtiéndose n'unu de les pilastres de la capacidá competitiva d'un país. A esti respectu, baste señalar el testimoniu concretu presentáu por Allchem (Alianza pa les Ciencies y Tecnoloxíes Químiques n'Europa) nel so informe del 2002 tituláu "Química: Europa y el Futuru" (ver documentación axunta), sobre'l determinante papel que la Ciencia Química xuega na protección de la salú y el mediu ambiente, na meyora de les condiciones hixénicu y sanitariu, nel llogru cualitativo y cuantitativo d'alimentos y na fabricación de nuevos y más baratos materiales que dexen ameyorar la calidá de les nueses vides.

    Tou lo espuesto xustifica la esistencia de los estudios de Química na nuesa Universidá d'Uviéu, una de les Titulaciones más antigües, con oxetu de siguir formando profesionales ya investigadores nesta caña de la conocencia científica.

    Estudiantes con necesidaes educatives especiales
    Normativa de permanencia

    El Conseyu Social de la Universidá d'Uviéu estableció unes normes de progresu y permanencia que van ser aplicables a los estudiantes matriculaos nos estudios de Grau (capítulu I) y Máster (capítulu II). Estes normes:

    • Son flexibles cola dedicación declarada del alumnu a los sos estudios, dexando d'esta miente que los estudiantes que lu deseyen simultaneen el trabayu y l'estudiu y puedan conciliar la so vida familiar y llaboral.
    • Afacer a les característiques de les distintes titulaciones.
    • Inciden, principalmente, nel primer cursu de los estudios p'asina antemanar, na mayor midida posible, la reorientación de los estudiantes afectaos por estes normes.
    • Contribúin a que los estudiantes realicen los sos estudios afaciéndose lo más posible a la secuenciación prevista nos planes formativos.
    Normativa de reconocencia y tresferencia de creitos

    El Conseyu Social de la Universidá d'Uviéu estableció unes normes de progresu y permanencia que van ser aplicables a los estudiantes matriculaos nos estudios de Grau (capítulu I) y Máster (capítulu II). Estes normes:

    • Son flexibles cola dedicación declarada del alumnu a los sos estudios, dexando d'esta miente que los estudiantes que lu deseyen simultaneen el trabayu y l'estudiu y puedan conciliar la so vida familiar y llaboral.
    • Afacer a les característiques de les distintes titulaciones.
    • Inciden, principalmente, nel primer cursu de los estudios p'asina antemanar, na mayor midida posible, la reorientación de los estudiantes afectaos por estes normes.
    • Contribúin a que los estudiantes realicen los sos estudios afaciéndose lo más posible a la secuenciación prevista nos planes formativos.
    Estinción del plan d'estudios

    Adaptación al grau

    La propuesta de procedimientu d'adaptación que se plantega tien como exa fundamental el favorecer la incorporación de los estudiantes del Plan 2001 a los estudios de Grau. Nun se tuvo en cuenta'l númberu de creitos de les asignatures sinón los sos conteníos, únicu aspeutu comparable ente los dos proyectos docentes, de manera que, ante la disyuntiva, sala beneficiáu l'estudiante.

    Enseñances que s'escasten pola implantación del títulu propuestu

    La implantación del Grau en Química pola Universidá d'Uviéu supon la estinción de los estudios actuales de la Llicenciatura en Química (Resolvimientu del 25 de xunu de 2001, BOE 23-07-2001).