Estudios de Grau

Oferta 2016/2017

  • Grau n'Hestoria

    Ingresu y salées profesionales

    Perfil d'ingresu
    • Bachilleratu encamentáu cola PAU superada: Humanidaes y Ciencies Sociales.
    • Ciclu formativu de grau cimeru encamentáu: Alministración y xestión, Artes gráfiques, Comerciu, y marketing, Hostelería y turismu, Imaxe y soníu, Comunicación y Servicios socioculturales y a la comunidá.
    • Prueba d'Accesu pa mayores de 25, 40 o 45 años.
    • Titulación universitaria.

    Actitú observadora, analítica y crítica. Enfotu por desenvolver y tresmitir conocencies útiles pa la sociedá. Interés por conocer meyor los procesos sociales nel pasáu y nel presente, en tola so complexidá socioeconómica, política y cultural. Disposición pal trabayu y l'estudiu.

    Salíes profesionales

    Perfiles profesionales:

    • Docencia y/o investigación
    • Divulgación y espardimientu en medios de comunicación, empreses editoriales y turístiques.
    • Diverses actividaes llaborales según competencies (adaptabilidá, flexibilidá).
    • Arquivos, biblioteques, museos y documentación histórica.
    • Prospecciones, escavaciones y estudios arqueolóxicos. Xestión del patrimoniu histórico y cultural.
    • Asesoramientu cultural y peritaxe n'instituciones y empreses. Xestión de turismu cultural y cooperación al desenvolvimientu.
    • Autoempleo.

    Característiques del centru

    Instalaciones y servicios

    Toles aules y seminarios cunten con equipamientu de nueves tecnoloxíes (ordenador, proyeutor, internet, etc.). La Facultá tien comedor pa los estudiantes, sales de xunta, espacios sociales, sales d'informática, etc.

    Movilidá y relaciones internacionales

    Alcuerdos de movilidá ERASMUS: Bochum (Alemaña), Besançon, Burdeos, Lille, Poitiers, Rennes y Tours (Francia), Atenes y Salónica (Grecia), Szeged (Hungría), L'Aquila, Nápoles, Perugia, Pisa y Venecia (Italia), Coimbra, Lisboa y Porto (Portugal), Sakarya (Turquía).

    Alcuerdos de movilidá SICUE: Alicante, Cantabria, Castiella- La Mancha, Isles Baleares, Llión, Madrid Complutense, Málaga, Santiago de Compostela, Valladolid.

    Práctiques, empléu y plan d'acción tutorial

    Práctiques esternes en conceyos, arquivos históricos, etc.

    Plan d'acción tutorial pa estudiantes de nuevu ingresu.

    Información adicional

    Xustificación del tétulu

    La xustificación del Títulu de Grau n'Hestoria propuestu encontar nes siguientes premises:

    • La importancia del saber hestóricu na sociedá actual.
    • La esperiencia previa de la Llicenciatura n'Hestoria, de llarga tradición na Universidá d'Uviéu, evaluada pola ANECA en 2003-2004 y con un Plan de Meyora desenvueltu ente 2004-2007.
    • La so vinculación coles característiques y necesidaes socioeconómicas y culturales del Principáu d'Asturies.
    • La esistencia d'una sostenida demanda social d'estos estudios nos últimos cinco cursos impartíos na Universidá d'Uviéu, con un númberu ente 80-100 alumnos de nuevu ingresu cada añu.
    • Les crecientes posibilidaes d'insertamientu nun mercáu llaboral más diversificáu y flexible que se presenten a los, hasta agora Llicenciaos n'Hestoria, como reflexa la encuesta realizada pol equipu responsable de la ellaboración del Llibru Blanco d'Hestoria pa los últimos cinco años.
    • La disponibilidad d'un profesoráu formao y motivao pa encarar la renovación que postula la reforma de la enseñanza universitaria española, no que se refier a los conteníos y a la metodoloxía d'enseñanza y aprendizaxe. Asina lo reflexa, ente otres coses, la puesta en marcha per parte de la Facultá de Xeografía y Hestoria de la Universidá d'Uviéu de Proyectos d'Innovación Docente dende'l cursu 2005-2006. Mientres el cursu 2008-2009 enllantáronse en tolos cursos de la Llicenciatura n'Hestoria, con esceición de 3º y supunxeron una adaptación a los planteamientos nos que s'enconta la creación d'un Espaciu Européu d'Enseñanza Cimera.

    Per otra parte, el Títulu de Grau n'Hestoria presenta un INTERÉS ACADÉMICU, CIENTÍFICU Y PROFESIONAL pa la sociedá actual que s'espón de siguío.

    Non por resultar obvia hemos de dexar de resaltar equí la importancia que l'estudiu de la Hestoria tien na nuesa sociedá, en cuantes qu'apurre una conocencia racional y críticu del pasáu, preciosu preséu pa entender el presente y faelo comprensible a los demás. L'aprendizaxe de la Hestoria desenvuelve la capacidá crítica al traviés del analís de los acontecimientos y procesos históricos, l'establecimientu de la so relación colos del presente y la so proyección nel futuru. Amás, los estudios d'Hestoria preséntense fundamentales na formación integral de los ciudadanos, al constituyir, tal como s'espresa na Declaración de Bolonia, "una ferramienta social a favor de la integración y en contra comoquier de discriminación".

    La investigación histórica ta estrechamente venceyada coles característiques y necesidaes socioeconómicas y culturales del Principáu d'Asturies. La Hestoria ye una de les principales disciplines responsables del apueste que, mientres les últimes décades, vien faciéndose pol Patrimoniu Cultural como fonte de beneficios económicos al potenciar el so curiosu turísticu. A ello contribuyó decisivamente el trabayu del bon númberu d'arqueólogos ya historiadores que centren les sos investigaciones na recuperación del rexistru arqueolóxicu y la reconstrucción del pasáu d'Asturies. Esti progresu na conocencia de la hestoria local, sofitáu pola Conseyería de Cultura del Principáu d'Asturies, contribúi a espublizar la conocencia del pasáu de la nuesa rexón ente'l gran públicu, fomentando con ello la valoración y el respetu al nuesu Patrimoniu Cultural y estableciendo la tan necesaria conexón ente la Universidá y la sociedá.

    Tomando en considerancia'l númberu d'alumnos de primera matrícula na Llicenciatura n'Hestoria mientres los últimos cursos, confírmase l'interés académicu qu'amena ente quien entamen estudios universitarios. Nos últimos ocho años esi númberu caltúvose estable ente 81 y 107, bazcuyando'l de egresados como Llicenciaos n'Hestoria ente 54 y 77, como se recueye nel siguiente cuadru.

    Arriendes d'ello, paez dafechu xustificáu ufiertar un Títulu de Grau n'Hestoria, en cuantes que con ello tase dando respuesta a una demanda social esistente na Comunidá Autónoma del Principáu d'Asturies.

    Los estudios conducentes al llogru del Títulu de Llicenciáu n'Hestoria impartíos na Universidá d'Uviéu fueron evaluaos pola ANECA mientres el cursu 2003-2004 y, a lo llargo de los cursos 2004-2007, completóse'l Plan de Meyora deriváu d'esa evaluación.

    Per otra parte, al envís d'ameyorar l'interés académicu del Títulu de Grau en La xustificación del Títulu de Grau n'Hestoria propuestu y que ésti se adecue a los criterios remanaos pa la redacción del Llibru Blanco del Títulu de Grau, auspiciado pola ANECA en 2004, túvose en cuenta la valoración que de la formación académica recibida faen los egresados mientres el períodu 1998-2003, consultaos al traviés d'una encuesta postal a gran escala realizada pa la ellaboración de dichu documentu.

    Según les resultancies d'esa encuesta, del modelu educativu universitariu "tradicional" son bien valoraos les conocencies teóriques adquiríos, la capacidá crítica, la espresión oral y escrito nel idioma propiu, según la ellaboración de trabayos, actividá que dexa'l desenvolvimientu d'un conxuntu de competencies xenériques y específiques tales como'l manexu de fontes documentales, accesu autónomu a distintes fontes d'información, capacidá d'analís y síntesis, etc. Considérase deficiente la formación recibida en metodoloxía docente, formación investigadora, manexu de preseos d'analises y empléu de nueves tecnoloxíes.

    El Títulu de Grau n'Hestoria que se propón trata d'esaniciar les debilidaes detectaes, incorporando tamién la esperiencia adquirida mientres los últimos cursos académicos na Facultá de Xeografía y Hestoria de la Universidá d'Uviéu. Dende'l cursu 2005-2006, esti centru enllantó, de forma progresiva, Planes d'Innovación Educativa en Primer y Segundu Ciclu, colos que se trató de faer un ensayu de lo que supondría enllantar un Grau que respondiera a los parámetros educativos asumíos pelos países de la Unión Europea. Nesti sentíu, diose yá un pasu importante na adaptación de la Llicenciatura n'Hestoria al Espaciu Européu d'Educación Cimera, non yá tocantes a les Materies diseñaes a partir de la definición d'oxetivos formativos, competencies xenériques o tresversales y competencies específiques, sinón na asimilación y puesta en práctica de la fonda renovación de la metodoloxía docente que les autoridaes educatives europees pretenden impulsar. Pretendióse facilitar la consecución de los oxetivos xenerales por aciu l'alquisición de les competencies definíes al traviés d'una metodoloxía compuesta por: clases espositives (nes que'l profesoráu tresmite conteníos conceptuales, práctiques d'aula (nes que se busca reforzar l'asimilación y comprensión de dichos conteníos por aciu l'aplicación per parte del alumnáu de les técniques y métodos estudiaos, l'alderique y el discutiniu ente'l grupu, fomentando amás l'empléu de les nueves tecnoloxíes) y el trabayu de cursu (col que'l profesoráu busca l'aprendizaxe autónomu de los estudiantes, al depositar nél un ampliu marxe de responsabilidá na so ellaboración, busca d'información y presentación na aula).

    Polo que se refier al interés profesional del Títulu del Grau, utilicemos como referente esternu la encuesta a gran escala realizada pa la redacción del citáu Llibru Blanco del Títulu de Grau n'Hestoria del Programa de Converxencia Europea de la ANECA sobre l'insertamientu llaboral de los titulaos mientres l'últimu sexeniu. Esti procedimientu de consulta amuesa que los llicenciaos n'Hestoria nun tienen especiales dificultaes p'atopar empléu en campos d'ocupación bien diversos:

    1. Docencia n'Hestoria n'Enseñanza Secundaria y Cimera.
    2. Prospecciones, escavaciones y estudios arqueolóxicos.
    3. Arquivos, biblioteques, museos, documentación.
    4. Xestión del Patrimoniu Cultural.
    5. Preparación pa la investigación histórica.
    6. Preparación pa la carrera diplomática y l'agregamientu cultural d'embaxaes.
    7. Asesoramientu cultural y peritaxe nes instituciones públicu y priváu.
    8. Divulgación científica n'editoriales y medios de comunicación.
    9. 9. Desempeñu de funciones na alministración pública local, rexonal, nacional ya Internacional.

    El contestu que se vive anguaño n'Asturies fai previsible una crecedera mientres los próximos años de la demanda de puestos de trabayu a cubrir por quien s'afaen a los principales perfiles descritos (1, 2, 3, 4, 5) ente que pa los restantes esiste una necesidá permanente. El repique demográficu recién y l'elevada media d'edá del profesoráu n'activu na Enseñanza Secundario y Universitario, la continua necesidá de personal especializáu na intervención nel Patrimoniu Cultural protexíu poles lleis estatales y del Principáu d'Asturies, y nel tratamientu de documentación arqueolóxica, archivística, histórica y alministrativa, son realidaes que se tuvieron bien en cuenta a la de diseñar el Grau qu'equí se presenta.

    Teniendo en cuenta la diversidá de los campos d'ocupación nos que trabayen los titulaos n'Hestoria y considerando la flexibilidá y diversificación del complexu y cambiante mercáu llaboral del sieglu XXI, apostóse por apurrir nel Títulu de Grau n'Hestoria una formación xeneralista. Trátase asina de potenciar al máximu les oportunidaes d'empléu, cuidao que, tal como conclúin el Proyectu Tuning y los informes de la Rede Temática europea Cliohnet, ente otros, los estudios d'Hestoria fomenten un aprendizaxe d'habilidaes y mañes que dexen desendolcase profesionalmente nes amplies cañes del saber de les Ciencies Sociales y Humanes.

    Estinción del plan d'estudios

    Adaptación al grau

    A la espera de conocer la normativa que, con calter xeneral, ellabore la Universidá d'Uviéu al respective, y procurando siempres evitar que los posibles estudiantes afectaos resulten perxudicaos pol procesu, diseñóse un procedimientu d'adaptación d'asignatures que detallamos na Tabla siguiente:

    Enseñances que s'escasten pola implantación del títulu propuestu

    La implantación del Grau n'Hestoria pola Universidá d'Uviéu supon la estinción de los estudios actuales de la Llicenciatura n'Hestoria (Resolvimientu de 1 d'ochobre de 2001, BOE 19-10-2001).