Estudios de Grau

Oferta 2016/2017

  • Grau en Bioloxía

    Ingresu y salées profesionales

    Perfil d'ingresu
    • Bachilleratu encamentáu cola PAU superada: Ciencies y Tecnoloxía
    • Ciclu formativu de grau cimeru encamentáu: Técnicu Cimeru de Llaboratoriu d'Analís y de Control calidable y Técnicu Cimeru de Llaboratoriu de Diagnósticu Clínicu.
    • Prueba d'Accesu pa mayores de 25, 40 o 45 años.
    • Titulación universitaria.

    Ye recomendable una fayadiza formación nes asignatures de Bioloxía, Física, Xeoloxía, Matemátiques y Química y demostrar interés pola Naturaleza y les Ciencies de la Tierra. Ye deseable que tengan un bon nivel d'inglés.

    Salíes profesionales

    La Bioloxía ye un oficiu regulao y reconocío a nivel européu y el Grau de Bioloxía apurre, por tanto, competencies profesionales reconocíes oficialmente. Anguaño, el campu d'acción de los biólogos aumentó, siendo les sos principales árees de trabayu:

    Perfiles profesionales:

    • Docencia y/o investigación en centros y organismos públicos o privaos.
    • Alministración Pública.
    • Sanidá.
    • Mediu ambiente.
    • Industria.
    • Comerciu y marketing.

    Característiques del centru

    Instalaciones y servicios

    La Facultá de Bioloxía cunta con aulariu, aules d'informática, biblioteca, llaboratorios, sala de graos, servicios científicu-técnicos de la Universidá d'Uviéu, servicios alministrativos, cafetería, sala-comedor.

    Movilidá y relaciones internacionales

    La Facultá participa nel intercambiu d'estudiantes de Programa ERASMUS con más de 30 universidaes europees. Tamién participa nel Programa de Movilidá d'Estudiantes (SICUE) ente casi toles Universidaes españoles.

    Práctiques y empléu, plan d'acción tutorial

    La Facultá caltien convenios con más de 50 empreses y organismos públicos (con más de 150 places ufiertaes) pa la realización de Práctiques Esternes. El Plan d'Acción Tutorial inclúi les Xornaes d'Acoyida, el siguimientu de l'actividá académica y la transición al mundu llaboral.

    Información adicional

    Xustificación del tétulu

    La constitución d'una identidá profesional porta'l dominiu d'un altu númberu de capacidaes, mañes y disposiciones, ente estes postreres, la de poner la maestría llograda al serviciu d'un trabayu. Considérase que tou procesu educativu llevar a términu dende'l respetu al estudiante y dende la ética pa consiguir caltener y desenvolver la natural pasión pola conocencia y l'alquisición d'identidá profesional. El problema güei, cuando la educación y los oficios vienen empobinaes por dinámiques de mercáu, consiste en cómo consiguir caltener la pasión pola misión a la que se dirixe l'esfuerzu y el trabayu, fechos que xustifiquen los cambeos que l'Espaciu Européu d'Educación Cimera promueve.

    La implantacion del Grau en Bioloxía pola Universidá d'Uviéu, que la so programación presentar, supon el tresformamientu d'estudios de 5 años (correspondientes a l'actual Llicenciatura en Bioloxía, enllantada na Universidá d'Uviéu fai 41 años), nuna carrera de 4 años afecha al EEES. Esti fechu implica cambeos drásticos (R.D. 1393/2007, de 29 d'ochobre) qu'afecten a los conteníos docentes, métodos d'aprendizaxe y formación, según a los métodos de tresferencia de la conocencia nel sistema actual de carreres y llicenciatures, que conduzan a una organización más integrada y dinámica: el Grau.

    Xustificación académica y profesional del Grau en Bioloxía

    Na Universidá d'Uviéu, la Llicenciatura de Bioloxía con numerus clausus dende fai dellos cursos, representa una de les alternatives d'educación universitaria más curioses pa los estudiantes de nuevu ingresu. A pesar de la cayida demografica qu'esperimentó Asturies nos últimos años y a otros factores derivaos de la implantación de nueves alternatives de formación como la FP, les 180 places que s'ufierten de nueva matrícula cúbrense tolos cursos, siendo más del 56%, los estudiantes qu'escueyen Bioloxía como primer opción. Esto pon de manifiestu'l perfil vocacional de los mesmos. Per otra parte, les intensificaciones esistentes, especialmente la de Bioloxía Sanitaria, atraen estudiantes d'otros centros.

    Como profesional, el biólogu amplía na actualidá'l so campu d'actuación nuna sociedá que día ente día considera'l so exerciciu como necesariu. Ensin ánimu de ser refechos, cítense de siguío les principales actividaes y perfiles profesionales que los egresados de les nueses Facultaes pueden desempeñar, col fin de poner de manifiestu la necesidá d'implantación del Grau en Bioloxía.

    Como profesional de la investigación y desenvolvimientu científicu nos ámbitos tantu básicu como aplicáu de les ciencies esperimentales y de la salú, desenvuelve les sos xeres en centros d'investigación y en departamentos I + D d'empreses, industries y hospitales. El biólogu intervien decididamente na meyora de la ciencia y na so repercusión social: xenómica, proteómica, biotecnoloxía, reproducción y sanidá humanes, esperimentación animal, diversidá animal y vexetal, mediu ambiente, agricultura, alimentación ente otres. Tien una sólida capacitación na metodoloxía científica y ye capaz de planiar tomar de decisiones pa proponer soluciones de problemátiques biolóxiques diverses. Puede dirixir y realizar investigaciones básiques y aplicaes sobre cómo compensar los efectos de l'acción de los distintos organismos nos sos distintos niveles d'organización vital: molécules, célules, texíos, órganos, individuos, poblaciones, comunidaes y ecosistemes.

    Como profesional de la salú, al traviés de la formación oficial como biólogu internu residente, exerz nel llaboratoriu clínicu nes especialidaes de Bioquímica, Analises Clínicos, Microbioloxía y Parasitoloxía, Inmunoloxía, Radiofarmacia y Farmacoloxía y Radiofísica. Actúa tamién n'otros campos de la sanidá humana como la reproducción humana, la fecundación "in vitro" y otres técniques de reproducción asistida", según en conseyu xenéticu. Na denominada inxeniería tisular, el biólogu tien un papel decisivu como técnicu nel cultivu "in vitro" de texíos y estructures que pueden ameyorar o reemplazar funciones vitales. En salú pública exerz nos ámbitos agroalimentario y medioambiental, interviniendo en tolos aspeutos del analís de riesgos, dende identificación a xestión y comunicación, tratamientu de plagues, controles d'organismos plaga vectores o reservorios d'enfermedaes, etc. Intervien tamién en xeres d'atroxu, crecedera y reproducción d'animales venenosos, na producción de venenos y l'ellaboración de antitoxinas y otros productos.

    Actúa tamién como profesional del mediu ambiente, principalmente en sectores como la ordenación, caltenimientu y control del territoriu, xestión de recursos (forestales, agrícoles, marinos, etc.), xestión de borrafes, evaluación d'impactu y restauración del mediu natural. Exerz como técnicu, xestor, auditor o asesor na función pública, n'empreses o en gabinetes de proyectos y trabaya na organización y xerencia d'espacios naturales protexíos, xardinos y museos y n'estudios de contaminación agrícola, industrial y urbana. La so xera trai tamién l'encamientu espertu pa la sostenibilidá, la planificación y l'esplotación racional de los recursos naturales. Puede participar n'acciones destinaes a la evaluación, manexu, control, protección, meyora y aprovechamientu de los ecosistemes y de los recursos naturales y nes actividaes rellacionaes cola creación y alministración d'árees naturales protexíes.

    El biólogu ta formáu pa llevar a cabu analís d'identificación y determinación cuantitativa d'organismos y executar acciones destinaes a la cría, producción, desenvolvimientu y meyoramientu xenéticu d'especies de la flora y la fauna realizaes en condiciones de llaboratoriu, cautividá y semicautividad.

    Como profesional de la industria farmacéutico, agroalimentaria y química, desenvuelve principalmente xeres de responsabilidá nes árees técniques de producción y xestión de la calidá, pudiendo exercer n'ámbitos que van dende la producción pesquera a la promoción y desenvolvimientu rural. El so formación facultar pa desempeñar analises xenéticos, citolóxicos, parasitolóxicos, microbiolóxicos, de productos naturales y d'evaluación de sustances con actividá biolóxica.

    Puede exercer igualmente como profesional agropecuariu na optimización de los cultivos vexetales, animales y hongos yá esplotaos regularmente y na busca de nuevos xacimientos de recursos vivos explotables. La meyora xenética por métodos clásicos o por llogru de trexénicos, la optimización de les condiciones de crecedera, nutrición y la meyora del rendimientu reproductivu son ámbitos competenciales que deriven de conocencies adquiríes na titulación. Tienen De destacar aspeutos como la acuicultura o la cría d'animales exóticos o autóctonos con derivaciones comerciales diverses.

    El biólogu puede actuar como profesional de la información, documentación y divulgación en museos, parques naturales, zoolóxicos, editoriales, gabinetes de comunicación, empreses, fundaciones científiques, medios de comunicación, como guía o monitor, escritor, redactor, periodista especializáu, divulgador, asesor científicu, ilustrador o fotógrafu de la ciencia, la vida y el mediu natural.

    Puede exercer igualmente como profesional del comerciu y marketing de productos y servicios rellacionaos cola bioloxía en tolos ámbitos descritos nos apartaos anteriores, según realizar xeres de dirección o alta xestión y organización d'empreses rellacionaes col so ampliu espectru d'actuación.

    A lo último, el biólogu puede desenvolver actividá docente na enseñanza secundaria, universitaria y na formación profesional siguida y de posgráu, n'árees o materies rellacionaes cola conocencia científica polo xeneral y específicamente coles ciencies de la vida, pudiendo exercer tamién la dirección y xestión de centros docentes y asesoramientu en materia d'educación pa la inmersión social de la cultura científica y nos valores de protección del mediu ambiente y de la biodiversidá.

    Arriendes d'ello, cuidao que la Bioloxía forma parte esencial de la conocencia científico y cultural de la humanidá, y acordies con el Llibru Blanco de Grau en Bioloxía (ANECA), cumplir los siguientes requisitos:

    • Les aportaciones de la Bioloxía contribúin al desenvolvimientu social.
    • Esiste demanda social.
    • Los biólogos debidamente formaos ensertar laboralmente nel so correspondiente ámbitu científicu.
    • Los biólogos son aceptaos y valoraos positivamente polos sectores profesionales.

    Convivencia de los cambeos promovidos pola adecuación al EEES

    L'actual Llicenciatura en Bioloxía de la Universidá d'Uviéu tien de ser ameyorada nos aspeutos d'integración de los conteníos de les materies que s'imparten, col fín d'algamar un Grau xeneralista que redunde más conducentemente na formación de los alumnos.

    L'alquisición de competencies pal trabayu práctico y esperimental, acordies con la opinión xeneral de los empleadores, paez que ye afecha, anque debería de completase con otres actividaes profesionalizantes.

    Conclúyese que los Llicenciaos en Bioloxía pola Universidá d'Uviéu amuesen un bon dominiu de les técniques biolóxiques, anque precisen aumentar la so capacidá integradora pa facilitar l'asimilación y usu fayadizu de les conocencies adquiríes.

    El perfil deseyáu pa la nueva programación docente tendría de procurar y consiguir que los estudiantes afondaren y fixeren sos los conteníos fundamentales de la Bioloxía. Esto nun puede suponer un aumentu de la docencia teórica, sinón un cambéu de filosofía docente qu'incluya nuevos métodos y nueves actitúes, especialmente per parte del profesoráu. La nueva programación hai de dexar caltener y si ye posible potenciar aquellos aspeutos que l'analís DAFO realizáu nel centru (07/08) amosó como positivos.

    Estinción del plan d'estudios

    Adaptación al grau

    A la espera de conocer la normativa que, con calter xeneral, ellabore la Universidá d'Uviéu al respective, y procurando siempres evitar que los posibles estudiantes afectaos resulten perxudicaos pol procesu, diseñóse un procedimientu d'adaptación d'asignatures que detallamos na Tabla siguiente:

    Enseñances que s'escasten pola implantación del títulu propuestu

    La implantación del Grau en Bioloxía pola Universidá d'Uviéu supon la estinción de los estudios actuales de la Llicenciatura en Bioloxía (Resolvimientu de 4 de mayu de 2000, BOE 31-05-2000).